Volledige versie bekijken : Outlook express



Rogerty
18 August 2005, 22:25
Ik kan Outlook Express 6, niet instellen als standaard e-mailprogramma in XP-home.
Ik weet wel dat het via "extra > opties" moet, maar het wil niet lukken.

J.W.
18 August 2005, 22:54
Ik kan Outlook Express 6, niet instellen als standaard e-mailprogramma in XP-home.
Ik weet wel dat het via "extra > opties" moet, maar het wil niet lukken.

Open Internet Explorer - Extra - Opties - Internet-opties - Tabblad Programma's - E-mail: Outlook Express

Berre
18 August 2005, 23:01
rechts klikken op start knop, kiezen voor eigenschappen en dan aanpassen. Daar kan je je email programma instellen.

Rogerty
18 August 2005, 23:05
rechts klikken op start knop, kiezen voor eigenschappen en dan aanpassen. Daar kan je je email programma instellen.
Sorry, maar in beide gevallen kan ik outlook express niet aanvinken of selecteren ;-((

Roger

J.W.
18 August 2005, 23:26
Sorry, maar in beide gevallen kan ik outlook express niet aanvinken of selecteren ;-((

Roger

Welk programma gebruikt u nu voor E-mail? Als u het volgende doet: Start - Alle Programma's >>> ziet u dan Outlook Express tussen die programma's staan? Indien ja, wat gebeurt er als u er op klikt?

Rogerty
18 August 2005, 23:35
Welk programma gebruikt u nu voor E-mail? Als u het volgende doet: Start - Alle Programma's >>> ziet u dan Outlook Express tussen die programma's staan? Indien ja, wat gebeurt er als u er op klikt?
Ik gebruik Outlook Express, maar als ik een liedje wil verzenden via e-mailontvanger, dan krijg ik een venster met " Wizard Microsoft Exchange Setup" en in win98se was dat gewoon Outlook Express.

J.W.
19 August 2005, 00:07
Ik gebruik Outlook Express, maar als ik een liedje wil verzenden via e-mailontvanger, dan krijg ik een venster met " Wizard Microsoft Exchange Setup" en in win98se was dat gewoon Outlook Express.

Heeft waarschijnlijk iets te maken met MS Outlook. Misschien dat hier iets bekends in voorkomt? Welke MS Outlook hebt u?


Installatie van Outlook 2000



Voordat u met de installatie van Outlook begint dient u alle office-applicaties af te sluiten, ook de "office shortcut bar".

Outlook 2000 is als onderdeel van Office 2000 en als los programma uitgebracht. Om dit te installeren dient u de setup van Outlook 2000 te starten.

Kies in het tweede scherm (Microsoft Office 2000: Ready to Install): Install now. Er volgt een dialoog "Installing now" en evt. moet daarna het systeem herstart worden. Na de herstart gaat de installatie verder.

Als de installatie is afgelopen en u start Outlook, moet deze eerst geconfigureerd worden voor gebruik met Exchange. In het tweede scherm ("E-mail service options") kunt u kiezen uit:

"Internet Only", "Corporate Workgroup" en "No email": selecteer "Corporate workgroup" en druk op Next.

Vervolg de installatieprocedure: vink in het scherm "Inbox setup wizard" de optie "Microsoft Exchange server" aan. Vul in het volgende scherm de naam van uw Exchange server in (desnoods: campusx1) en uw achternaam (letop: default staat hier uw usercode, dat moet dus aangepast worden). In het volgende scherm moet op de vraag "Do you travel with this computer" geantwoord worden met:



No, voor een pc op een TUE-werkplek of voor een thuiswerkplek met een permanente verbinding (via bijv. de kabel)


Yes, voor een thuiswerkplek of een notebook.


Outlook zal vervolgens starten en indien er meerdere mailboxen met dezelfde achternaam zijn, vragen welke u bedoeld. Selecteer de goede en druk op OK.

Rogerty
19 August 2005, 00:13
Ik heb office zelfs al verwijderd en ik krijg nog altijd die wizard ;-((

Roger

J.W.
19 August 2005, 00:26
Ik heb office zelfs al verwijderd en ik krijg nog altijd die wizard ;-((

Roger

Doe het volgende eens: Start - Configuratiescherm - Post. Dubbelklik op het icoontje. Kijk eens bij alle tabbladen of instellingen of u iets vind met de naam: Microsoft Exchange Server en verwijder het vinkje.

Rogerty
19 August 2005, 01:06
Geen "Post" in het configuratiescherm.

J.W.
19 August 2005, 01:18
Geen "Post" in het configuratiescherm.

En "Mail"?

Rogerty
20 August 2005, 21:22
Ook niet ;-((

J.W.
20 August 2005, 21:45
Ook niet ;-((

Een gewone mail (enkel tekst) kunt u wel versturen met OE?

spruit
21 August 2005, 12:41
email staat wel bij mij in configuratiescherm ;) zou moeten bij ierdereen staan denk ik

J.W.
21 August 2005, 15:56
email staat wel bij mij in configuratiescherm ;) zou moeten bij ierdereen staan denk ik

Bij mij (Nederlandse versie) staat er enkel "POST" en geen email in het configuratiescherm. Bij een Engelstalige versie zou er "MAIL" moeten staan.

Mimosa
3 September 2005, 10:51
Open eens Outlook Express en ga dan naar Extra/Opties/Algemeen en kijk daar op dat schermpje even onderaan: daar staat iets van: Programma's voor standaardberichtenservice. Dit is niet de standaard e-mailhandler en daarnaast kun je aanklikken: als standaard instellen (idem voor nieuwshandler)
Hopelijk kun je hiermee verder?
PS: Niet vergeten klikken op toepassen en ok:verlegen:Want anders zal 't niet lukken vrees ik.

spruit
7 September 2005, 10:09
Bij mij (Nederlandse versie) staat er enkel "POST" en geen email in het configuratiescherm. Bij een Engelstalige versie zou er "MAIL" moeten staan.

Dan zou er blijkbaar een verschil moeten zijn tss de xp pro en de home

http://users.telenet.be/spruit1/foto%27s/config.jpg

J.W.
7 September 2005, 16:50
Ik gebruik XP Home. Mogelijk dat daar het verschil in zit.

Mimosa
7 September 2005, 17:17
Ik gebruik XP Home. Mogelijk dat daar het verschil in zit.

Heb je nu nog een probleem of is het opgelost? Heb je ook al eens geprobeerd zoals ik zei (zie hoger) via openen van outlook express en via extra opties (zie hoger!)

sniffer
7 September 2005, 17:17
ik heb ook xp home en ik heb wel post staan en internetopties.

ga eens naar internetopties en daar kan je ook je gewenste programma standaard instellen

diedie
7 September 2005, 19:01
sniffer ik heb ook xp home en ik heb wel post staan en internetopties
Heb XP prof en via configuratiescherm heb ik post staan dus denk dat dit weinig uitmaakt of u "home" of "prof" hebt.
Wat betreft Microsoft Exchange denk ik dat deze niet of niet goed geïnstalleerd is:
je dient dit te doen via configuratiescherm - software - dialoogvenster eigenschappen voor software en daar klik je op het tabblad Widows SetUp.
Klik in het vak onderdelen op Microsoft Exchange en klik op details om te zien welke onderdelen er geïnstalleerd worden. Klik op OK
Daarna dient U uw cd-rom met uw besturingssysteem (vb Win98) in de lade te steken. Zodra dit gebeurt is klik je op OK. De bestanden worden van uw cd-rom naar uw harde schijf gekopiëerd en Microsoft Exchange wordt geconfigureerd. Na de configuratie verschijnt de Wizard POSTVAK IN instellen. Na alles ingesteld te hebben klik je op volgende.
Na alles ingesteld te hebben sluit je het configuratiescherm en dubbelklik je op het pictogram "postvak in" op uw BUREAUBLAD. Microsoft Exchange wordt gestart en dit zal enige tijd duren dus...enige geduld moet je wel hebben
mvg,

J.W.
7 September 2005, 19:38
Heb je nu nog een probleem of is het opgelost? Heb je ook al eens geprobeerd zoals ik zei (zie hoger) via openen van outlook express en via extra opties (zie hoger!)

Ik heb nooit een probleem gehad. U verward me waarschijnlijk met de oorspronkelijke poster.

Mimosa
7 September 2005, 20:24
Ik heb nooit een probleem gehad. U verward me waarschijnlijk met de oorspronkelijke poster.
Toch niet hoor:p Mijn vraag was aan Rogerty oorpsr. poster gericht.

J.W.
7 September 2005, 21:31
Toch niet hoor:p Mijn vraag was aan Rogerty oorpsr. poster gericht.


Ik gebruik XP Home. Mogelijk dat daar het verschil in zit.


Heb je nu nog een probleem of is het opgelost? Heb je ook al eens geprobeerd zoals ik zei (zie hoger) via openen van outlook express en via extra opties (zie hoger!)

U antwoord hier toch op een post van mij!

Mimosa
8 September 2005, 08:29
Ik gebruik XP Home. Mogelijk dat daar het verschil in zit.

Heb je nu nog een probleem of is het opgelost? Heb je ook al eens geprobeerd zoals ik zei (zie hoger) via openen van outlook express en via extra opties (zie hoger!)

U antwoord hier toch op een post van mij!

Ow, sorry!!!! Dat was niet de bedoeling :verlegen: :verlegen: :verlegen: Ik ben een beetje te vlug geweest :cry: :verlegen: :verlegen: Het was wel bedoeld voor de oorspronkelijke poster (waarvan ik nu nog niet weet of hij mijn suggestie heeft toegepast :cry: )