Volledige versie bekijken : verschillende e-mails problemen



beckham
20 August 2005, 11:38
ik heb een eigen site... via telenet.... en heb men eigen mailadressen aangemaakt 5 in het totaal... probleem is nu dat mijn broer 1 van die 5 gebruik voor zijn mail's maar alle mails dat hij ontvang komen op mijn pc terecht.... terwijl de pc's niet in het zelfde huis staan...:close :close :close :close


kan iemand mij daarbij helpen...

alvast bedankt

GuntherS
20 August 2005, 11:43
Waarschijnlijk heb je meerdere adressen en maar één mailbox.
Je moet eens kijken op http://www.telenet.be/nl/mijntelenet/login.php?goto=%2Fnl%2Fmijntelenet%2Findex.php en je inloggen en daar eens in de instellingen van je mailbox kijken.

Veel succes!

beckham
20 August 2005, 12:03
merci voor de hulp... maar heb pech de 5 mail-adressen belanden in de zelfde mailbox

spruit
20 August 2005, 12:16
hierover heb ik ook een vraagje. 'k Heb sinds kort een eigen domeinnaam genomen, ook bij telenet. Moet nog allemaal ingesteld worden, maar heb ik dan ook maar 1 emailaccount en de rest aliassen?
Bedoeling is dus, gezin van 4, dus elk bv jan@mijndomein.be

sniffer
20 August 2005, 13:03
2spruit : ik begrijp je vraag niet zo goed.
wil je die mails allemaal in een aparte box ontvangen of lukt het niet om die andere adressen te maken?

spruit
20 August 2005, 14:58
2spruit : ik begrijp je vraag niet zo goed.
wil je die mails allemaal in een aparte box ontvangen of lukt het niet om die andere adressen te maken?

sniffer, mailboxen zijn nog niet aangemaakt.
Kan ik met mijn eigen domein bij telenet, bv 10 mailaccounts aanmaken, dus apart ontvangen per emailontvanger?
Aliassen zijn hier nu ff uit den boze...;)

sniffer
20 August 2005, 15:00
dat zou ik niet weten, mss eens surfen naar de site van telenet.µ

wij hebben hier 2 boxen bij telenet waarin we elk 5 emailadressen kunnen aanmaken maar die 5 komen wel in de bijhorende box toe als je me begrijpt.
en das een abonnement van +/- 42 €

Mimosa
3 September 2005, 11:06
ik heb een eigen site... via telenet.... en heb men eigen mailadressen aangemaakt 5 in het totaal... probleem is nu dat mijn broer 1 van die 5 gebruik voor zijn mail's maar alle mails dat hij ontvang komen op mijn pc terecht.... terwijl de pc's niet in het zelfde huis staan...:close :close :close :close


kan iemand mij daarbij helpen...

alvast bedankt
Misschien zal je moeten met berichtregels werken en instellen dat als de mail bestemd is voor alias1 (jij, jouw adres) komt het bij jou terecht en als de mail bestemd is voor alias 2 (broer) dan niet van de server downloaden. Op de 2de pc zal je moeten omgekeerd werken. Zodat de mails van alias 1 enkel op de pc komen waar ze mogen en de mails voor alias 2 ook.
Hoe je berichtregels instelt kan ik hier niet uitleggen.Ik zit op 't werk. :verlegen:
Maar er zijn wel leden die jou een link kunnen geven of een handleiding...
Als je een telenet ExpressNet abonnement hebt, heb je normaal recht op 4 mailboxen van elk 5O Mb en elk 5 aliassen.
Log in op Mijn telenet met je gebruikersnaam en passwoord en maak gewoon een 2de mailbox aan voor je broer. Dan kun je op PC 1 de hoofdgebruiker in Outlook Express invullen (zoals dat nu reeds is) En op de 2de Pc vul je in Outlook Express de gebruikernaam en passwoord in van de 2de aangemaakte mailbox. Dan hoef je zelfs niet met berichtregels te werken!