Volledige versie bekijken : c schijf vergroten en d schijf verkleinen



gunther
20 August 2005, 11:42
na mijn pc crash heeft de persoon in de winkel mijn harde schijf opgesplits in c en d
nu zou ik graag mijn c: wat groter gewenst hebben.
heb harde schijf van 120 gb en is onderverdeeld in 40 en 80.
mijn c: staat nu bijna vol en er moet nog heel wat bijkomen.
hoe los ik dit op???
alvast bedankt

GuntherS
20 August 2005, 11:45
Met het programma Partition Magic kun je dit makkelijk doen (spijtig genoeg wel niet gratis en de trial is niet bruikbaar...).

Daarmee kan je ruimte van de ene schijf nemen en bijzetten bij je andere schijf zonder dat er data verloren gaat.

gunther
20 August 2005, 11:47
Met het programma Partition Magic kun je dit makkelijk doen (spijtig genoeg wel niet gratis en de trial is niet bruikbaar...).

Daarmee kan je ruimte van de ene schijf nemen en bijzetten bij je andere schijf zonder dat er data verloren gaat.

dus je wilt hiermee zeggen dat ik ofwel dit progske moet kopen of hem moet terug brengen naar de winkel zodanig dat zij dit kunnen regelen voor mij?
man man man ik wist dat mijn c zo groot moest zijn maar hij had niks gevraagd. :close

guido99
20 August 2005, 11:53
Met het pro Pation Magic is dit wel degelijk een makie !!!


greets

g_man
20 August 2005, 11:53
Waarom moet je C:\schijf groot zijn? Eigenlijk moet je daar enkel Windows op hebben. Al de rest beter op een andere partitie/schijf. En idd. Partition Magic zal dat klusje wel klaren voor jou. Maar de tijd is rechtevenredig met het aantal beschreven MB's op je schijf!

gunther
20 August 2005, 12:18
wel het zit zo.
ik heb pcdj staan op mijn pc.
daarin zitten ongeveer een 7.000 tal liedjes in.
nu heeft dit programma een recordcase dwz waar hij de liedjes moet gaan halen.
vroeger stonden ze allemaal in c: muziek/..... nu staan ze dus in d:backup/muziek/...
als ik dus nu mijn pcdj open vind hij nikske terug.
enige oplossing zie ik in dat ik al mijn liedjes van d:backup/muziek/... kopieer naar c:
zodanig dat ze weer stonden zoals voorheen want in die recordcase kan ik niks veranderen.

Sille
20 August 2005, 12:59
maar waarom d:backup/muziek kan je niet beter gwn d:/muziek ofzo nemen

g_man
20 August 2005, 13:10
Die map heb je wsl moeten aanduiden bij de installatie van het programma ?!? Als zo, verwijder dan het programma, installeer opnieuw en zet als map bv. d:\muziek...