Volledige versie bekijken : laser printer



Rhino
20 August 2005, 12:22
Ik ben van plan een laserprinter te kopen. maar ik zie nu dat die prijzen enorm verschillen van printer tot printer. Aangezien ik een goeie koop wil doen dacht ik om eens te vragen waar ik speciaal moet opletten bij een laser printer .en waar ik eventueel informatie-site's zou kunne vinden om dit zelf ook uit te pluizen, hij zou zeker moeten kunnen printen op etiketten en enveloppen.

alvast bedankt

spruit
20 August 2005, 12:25
ik veronderstel dat je dan een gewone zwart/wit printer wil?

g_man
20 August 2005, 13:13
Vragen achter de prijzen van de 'Toner', die verschillen erg van merk tot merk, en dat maakt de printer duurder of goedkoper.

Ché
20 August 2005, 13:31
Ik ben van plan een laserprinter te kopen. maar ik zie nu dat die prijzen enorm verschillen van printer tot printer. Aangezien ik een goeie koop wil doen dacht ik om eens te vragen waar ik speciaal moet opletten bij een laser printer .en waar ik eventueel informatie-site's zou kunne vinden om dit zelf ook uit te pluizen, hij zou zeker moeten kunnen printen op etiketten en enveloppen.

alvast bedankt

ik dacht dat ze allemaal op etiketten en enveloppes kunnen printen hoor. zelf heb ik een brother hl-1440 en die voldoet ruim aan de eisen. bij vervanging heb ik de keuze tssn een toner van 6000 of één van 3000 bladzijden. de prijzen vallen ook mee (zo'n 100€ voor één van 6000) en ik heb er nog geen problemen mee gehad. mijn dochter heeft een hl-1040 model en is daar ook tevreden van.

wasbeertje
20 August 2005, 20:24
Ik ben van plan een laserprinter te kopen. maar ik zie nu dat die prijzen enorm verschillen van printer tot printer. Aangezien ik een goeie koop wil doen dacht ik om eens te vragen waar ik speciaal moet opletten bij een laser printer .en waar ik eventueel informatie-site's zou kunne vinden om dit zelf ook uit te pluizen, hij zou zeker moeten kunnen printen op etiketten en enveloppen.

alvast bedankt

alleen opletten bij de aankoop van je etiketten, dat ze geschikt zijn voor laserprinters, want anders smelten ze en blijven ze aan je rol kleven en mag je je printer weggooien

groetjes

wasbeertje

Martijnc
20 August 2005, 20:26
Ook opletten met fotopapier ;)
Kheb hier een kyocera mita FS-C5016N print heel goed alleen duurt het drukken van afbeeldingen een eewigheid:p

wasbeertje
20 August 2005, 20:30
Ook opletten met fotopapier ;)
Kheb hier een kyocera mita FS-C5016N print heel goed alleen duurt het drukken van afbeeldingen een eewigheid:p

inderdaad, let ook dat je bij aankoop van fotopapier, het papier aankoopt van het merk van de printer, soms gebeurd het dat de inkt niet in het papier dringt en wrijf je na het drukken de foto er gedeeltelijk af.

groetjes

wasbeertje

Fakke_Berto
22 August 2005, 14:42
Hallo,
Vroeger hadden we op het werk een Brother hl-1440. Die is ondertussen vervangen door een 1660.
Je moet inderdaad wel oppassen als je etiketten print. Mijn baas moet elke dag een aantal etiketten afdrukken en meestal blijven die dingen aan de rol plakken bij hem. Dan staan die bij mij om de restanten op te ruimen natuurlijk. Je hoeft die printer daarvoor niet weg te gooien (tenzij in mijn vuilbak ;) ). Als je de bladen een beetje omkrult (een beetje rondzetten maar) voor en achteraan heeft hij daar veel minder last van. Je moet het maar weten he. Blijven ze toch plakken... afzetten en dan de toner eruit nemen. Gewoonlijk zal hij verstoppen als er etiketten blijven plakken en geeft hij een foutmelding "JAM REAR". Als je dan langs de kant van de toner heel voorzichtig en langzaam de resterende bladen eruit trekt komt gewoonlijk alles nog mee (ook de etiketten die al half aan de rol kleven).

Ik meen me te herinneren dat die Brother 1440 één of twee jaar geleden als de beste uit de testen kwam. Het zal dus wel geen slechte zijn maar de keuze is aan jou.

Groetjes, Fakke Berto.

Rhino
26 August 2005, 09:46
merci voor alle comentaren