Volledige versie bekijken : 4 luidsprekers aansluiten



kurt0015
21 August 2005, 14:10
ik heb dus 2 x 2 luidsprekers dus je kan me 1 stekkertje er 2 aan sluiten he maar ik heb dus 2 paar luidsprekers de voorste dus die het dichtst bij me staan geven een mooi effect geluid maar je hoort er heel slecht stemmen in als bevoorbeeld iemand zingt hoor je dat slecht de 2 achterste luidsprekers klinken zeer normaal en je hoort alles goed maar ik zou deze nu in combinatie willen gebruiken ze nemen allebei appart stroom via stop contact stekkers heb ik nog genoeg maar ik zou nu denk ik een splittertje ofzo moeten hebben voor dat ik er 2 kan aansluiten waar kan ik die vinden en hoeveel kost me zoiets en moet ik geen versterker ofzo hebben

Alvast bedankt :D

popsma
21 August 2005, 16:31
ik heb er ook vier,ik heb dat gewoon met een domino stekker gedaan,wel ene om zo'n fijn stekkertje (luidsprekersingang) te splitten.

bij mij is het wel telkens met een apparte versterker.

groetjes.

kurt0015
21 August 2005, 18:52
zou da dus ook gaan zonder versterker want het zijn eigenlijk maar 2 paar luidsprekers :)
zonder da er iets kan gebeuren me de geluidskaart ofzo want het is niet de bedoeling dat die schade krijgt door die 2 paar luidsprekers

alvast bedankt

Sille
21 August 2005, 20:50
je werkt dus via een versterker probeer dan eens 1 van je voorste boxen samen met 1 van je achterste aan te koppelen mssh helpt dat en hoeveel watt zijn je boxen en je versterker ?

kurt0015
21 August 2005, 20:53
nee ik werk zeker niet met een versterker dat heb je volgens mij fout gelezen :verlegen:
ik wil gewoon 2 paar luidsprekers aansluiten op men geluidskaart via een splitter ik zou willen weten hoeveel ongeveer zo'n splitter kost en als ik geen versterker nodig heb

Sille
21 August 2005, 21:01
a ja zijn het groote speakers of gwn kleine pc boxen want als je gaat draaien met boxen van 100 watt het stuk zit je aan 400 watt op je geluidskaart ;) is veel ik werk hier wel met versterker en heb 4 boxen maarja je kan idd mss ook met spliter werken maar weet ik niet

kurt0015
21 August 2005, 21:17
1 paar luidsprekers zijn al redelijk oud maar wel redelijk groot er staat op "Stereo Sound SP-03 deze zaten vroeger aan een 15inch scherm vast ze zijn even hoog als het 15inch scherm [kan ik geen foto van vinden heb ook geen digitale camera] en de andere zijn van die kleintjes "Ozaki DT100 2Ch Speakers 12w Alu Design" [Foto (http://users.telenet.be/KurtAerts/images/mijn_pc.png)] op de slechte kwaliteits foto zie je de kleine luidsprekers en men pcke :p ze pakken allebei wel appart stroom via stekker in het stopcontact.

Sille
21 August 2005, 21:19
ow deze kunnen normaal perfect draaien op je geluidskaart maar zijn het die oude boxen die minder spelen of die nieuwere boxen

kurt0015
21 August 2005, 21:20
die nieuwere die spelen minder goed daar hoor je de stemmen slecht ma die geven juist dat mooi effect en die oudere zij spelen normaal af het si de bedoeling dat ik die nieuwere af en toe eens gebruik ma hoeveel kost een versterker eigenlijk een normale of moet je er 2 kopen voor beide luidsprekers aan te sluiten

Sille
21 August 2005, 21:43
een gewoone versterker kost niet veel deze kan je kopen voor 50 euro heb je ene dit moet geen zware versterker zijn maar die boxen werken met zo'n fiche of zijn het gwn lose kabels der twijfel ik aan het is wss moet zo'n plug die je van achter in je geluidskaart steekt en als je een versterker koopt moet je de draad er afknippen enz en dan moet je ook nog de box waar de electriciteit mee werkt er van uitlaten dus ...

kurt0015
21 August 2005, 22:51
jah als ik het zo hoor kan ik beter gewoon een splitter pakken het zijn gewone standaart computerluidsprekers

Sille
21 August 2005, 22:58
idd ben je beter met een spliter ;) maar zoals ik zit met 4 boxen van in het totaal 750 watt het zijn echt grote boxen dus deze gaan niet op mijn geluidskaart draaien want dan is deze direkt naar de haaien dus werk ik via versterker ;) maar jij bent idd beter af met een spliter

kurt0015
21 August 2005, 23:24
ok heel erg bedankt iedereen dan mag hier ene slotje op (y)