Volledige versie bekijken : Chipset



Francis
24 August 2005, 21:45
Hallo,
Everest Home onder moederbord-chipset staat deze vermelding.
Moet dit aangepast worden en waar en hoe?

Probleem AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van het grootte van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.
Probleem AGP is gedeactiveerd. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.

g_man
24 August 2005, 21:56
Ja de AGP doorvoergrootte moet minder zijn dan de helft van je RAM geheugen. Dus als je 512 MB hebt, moet je die doorvoergrootte best op 128Mb zettten. Dit kan je aanpassen in je BIOS.
AGP is gedesactiveerd?? Heb je je chipsetdrivers, AGP-drivers van je moederbord geïnstalleerd? Kijk ook in je BIOS of de AGP op enableed staat ipv PCI voor de videokaart.

grabber
24 August 2005, 21:58
Eea kan je veranderen in het bios, maar zo lang je er geen hinder van hebt zou ik het zo laten staan.

Je was me voor sorrie.

Plaats eens een uitdraai van everest hier, misschien heeft ze niet eens een agp kaart.

g_man
24 August 2005, 23:40
Nu, heb dit ook eens gehad met mijn vorige kaart, alles in orde met drivers etc. maar toch kreeg ik die melding. Dan eens opnieuw XP geïnstalleerd met verse drivers en vanaf toen was het in orde.
Maar, als je er geen hinder van ondervindt, laat je het best.
Wel zou ik alles nakijken, het zou nog altijd kunnen dat er ergens iets verkeerd staat in je BIOS.

Francis
25 August 2005, 17:34
Ik bekijk het even.

Francis
25 August 2005, 17:37
Laat iets weten.

Francis
10 September 2005, 21:11
Sorry was het uit het oog verloren, was in orde na nieuwe drivers te downloaden.