Volledige versie bekijken : Mailtje verwijderen lukt niet



angelface
29 August 2005, 11:53
Hallo,

Kan iemand mij hieruit helpen.
Ik heb via een vriend een mailtje gekregen met een bijlage en telkens als ik dit mailtje selecteer om te bekijken of te openen blokeerd mijn outlook Express programa en krijg ik de boodschap Outlook reageert niet.
Alle andere dingen binnen Outlook werken anders prima,behalve als het om dit ene mailtje gaat.
Ik heb al van alles geprobeerd om dit mailtje te verwijderen maar het lukt aan geen kanten.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen ????

sniffer
29 August 2005, 16:06
ga eens via zoeken in je outlook express en probeer het dan te verwijderen, zo moet je het niet openen eigenlijk

Sille
29 August 2005, 16:39
kheb dat probleem ook gehad met mails van gaming zone en wat je gwn moet doen is nog wat mails verwijderen en gwn bij die mails die je verwijderd die ene bij doen zodat hij niet geopend word en dan heb je het probleem normaal gezien niet meer

angelface
29 August 2005, 17:09
Hi Sniffer en Dj-Sille,
Bedankt voor jullie snell antwoord,maar ik ben der nog niet uit.
Ik heb geprbeerd wat jullie schrijven,maar van zodra ik het bepaalde mailtje aanraak loopt outlook vast.
En indien ik die zoals Dj-Sille doe ,selecteerd alles normaal ,maar als ik op verwijderen druk heeft Outlook een foutbericht dat ik de mails niet kan verwijderen.

Weten jullie nog een andere oplossing ????

sniffer
29 August 2005, 17:19
als je via de zoek functie gaat moert je de mail toch niet aanklikken om te openen?
kan je die niet zo verwijderen dan?

anders zou ik het niet weten, sorry

angelface
30 August 2005, 10:04
Geen probleem sniffer ,je bent toch bedankt voor den tip ,maar zelfs op die manier lukt het niet,dan krijg ik een foutbericht dat hij deze mail niet kan verwijderen.
Ik vraag me af of mailtjes gewoon ergens terug te vinden zijn op de harde schijf waar je ze dan eventueel ook kunt verwijderen.
Heb dit ook geprobeerd met start-zoeken maar vind momenteel niets terug.

raar.

Nu toch bedankt voor de hulp hé Dj en Sniffer.

grabber
30 August 2005, 10:09
Misschien het mailtje via je webmail verwijderen?

angelface
30 August 2005, 14:37
Hi Martd,
No go,ook geprobeerd ,maar deze mail is gewoon niet meer te vinden op webmail.

Toch bedankt.

spruit
30 August 2005, 19:53
Hi Martd,
No go,ook geprobeerd ,maar deze mail is gewoon niet meer te vinden op webmail.

Toch bedankt.

dit is omdat hij al binnengehaald is.
Probeer anders eens in veilige modus ;)

ps, hoe zwaar is die bijlage? en niet in kilo's he ;)

angelface
31 August 2005, 09:24
Hi Spruit,

Bedankt voor deze reactie.
Ja dat dacht ik al ,eens hij binnengehaald is kan je der via webmail niet meer bij.
Maar ik ben geen computercrack ,dus zou je mij eens kunnen uitleggen wat je bedoeld met "in de veilige modus " proberen,dat snap ik niet.

Hoe groot die bijlage is kan ik ook op geen enkele manier zien,van zodra ik op dit mailtje ga staan reageerd Outlook totaal niet meer.
Het enige dat ik dan kan doen is afsluiten en heropenen.
t'Is wel raar want andere mails sturen en ontvangen lukte nochtans wel.
Ik zeg wel lukte ,want gisteren heb ik al mails verwijderd behalve dan die probleemmail,met het resultaat dat van zodra ik Outlook start,hij op dit slecht mailtje opend en direct blokkeerd.

Ik weet niet meer wat te doen......

angelface
31 August 2005, 09:48
Hi iedereen,
Probleem is opgelost,ik weet niet of dit was wat jij wilde zeggen "spruit",maar het is dus gelukt.
Ik heb ten einde raad gebeld naar de Telenet helpdesk,en die man heeft me naar Start-Zoeken geleid en dan *.dbx laten intypen ,en daar kwam postvakIn.dbx tevoorschijn en met deze te verwijderen was mijn probleem opgelost.
Ik leg dit gewoon eens uit ,voor het geval er iemand anders ooit dit probleem heeft.

Voor de reacties en de pogingen tot hulp, bedankt hoor iedereen.

Mimosa
31 August 2005, 09:50
Kopieer en plak deze link in je adresbalk van verkenner. Usernaam kan jouw naam zijn of eigenaar... Dat moet je zien in verkenner

<USERNAAM>C:\Documents and Settings\usernaam\<USERNAAM>Local Settings\Application Data\Identities\{Dan staat daar iets met nummers (tussen rare haakjes). Klik daar op microsoft Outlook Express en daar kun je dan je postvak in verwijderen.

Hopelijk kun je nu verder?

Hi Spruit,

Bedankt voor deze reactie.
Ja dat dacht ik al ,eens hij binnengehaald is kan je der via webmail niet meer bij.
Maar ik ben geen computercrack ,dus zou je mij eens kunnen uitleggen wat je bedoeld met "in de veilige modus " proberen,dat snap ik niet.

Hoe groot die bijlage is kan ik ook op geen enkele manier zien,van zodra ik op dit mailtje ga staan reageerd Outlook totaal niet meer.
Het enige dat ik dan kan doen is afsluiten en heropenen.
t'Is wel raar want andere mails sturen en ontvangen lukte nochtans wel.
Ik zeg wel lukte ,want gisteren heb ik al mails verwijderd behalve dan die probleemmail,met het resultaat dat van zodra ik Outlook start,hij op dit slecht mailtje opend en direct blokkeerd.

Ik weet niet meer wat te doen......

sniffer
31 August 2005, 13:06
ik heb dat eens geprobeerd en mijn pc vindt vanalles met .dbx maar geen postvak in.

zeker dat het dat was in zoeken?

angelface
1 September 2005, 10:36
Bedankt voor deze tip Mimosa,maar ben er uitgeraakt,maar ga dit toch ook eens bekijken.
En Sniffer ,ik vond het ook eerst niet ,maar het is wel eerst sterretje en dan .dbx ,en t'is inderdaad bij gewoon zoeken in het startmenu.

Vele groeten en bedankt voor de tips allemaal.

J.W.
2 September 2005, 01:49
ik heb dat eens geprobeerd en mijn pc vindt vanalles met .dbx maar geen postvak in.

zeker dat het dat was in zoeken?

Start - Zoeken - "Geavanceerde opties aanklikken, dan Systeemmappen doorzoeken aanvinken, Verborgen bestanden en mappen doorzoeken aanvinken, Submappen doorzoeken aanvinken. Bij "de volledige of gedeeltelijke bestandsnaam" invullen .dbx (zonder sterretje).

J.W.
2 September 2005, 01:50
,maar het is wel eerst sterretje en dan .dbx ,en t'is inderdaad bij gewoon zoeken in het startmenu.

Vele groeten en bedankt voor de tips allemaal.

Bij mij wordt er met een sterretje, dus *.dbx niets gevonden, zonder sterretje, dus .dbx wel.

angelface
2 September 2005, 10:14
Hi J.W. bedankt voor de reactie.
Dat is wel vreemd dat het bij jou lukt zonder sterretje,bij mij is het net omgekeerd.
Maar zit nu weer met een ander probleem.
Ik moet nu steeds dit systeem toepassen om mijn mail te verwijderen ,de normale manier werkt niet meer,weet iemand daar iets aan te doen.
Ik heb al gedacht van mijne volledige pc te formateren en te herinstaleren(wat ik wel haat).

Toch bedankt allen voor de reacties hé.

Mimosa
2 September 2005, 10:16
En werkte het niet op mijn manier? Of kun je eventueel outlook express opnieuw ergens downloaden? Google zoeken?

slicky
2 September 2005, 10:33
plaats je cd van windows in de cd-rom en ga naar configuratiescherm

kies daar voor windows onderdelen toevoegen en selecteer daar outlook express:p

sniffer
2 September 2005, 13:50
@ J.W. bedankt voor je reactie maar bij zoeken viond ik geen geavanceerde zoekopties. sorry :verlegen:

J.W.
2 September 2005, 14:24
@ J.W. bedankt voor je reactie maar bij zoeken viond ik geen geavanceerde zoekopties. sorry :verlegen:

Start - Zoeken - Alle bestanden en mappen
Net boven de knoppen vorige en zoeken: Geavanceerde opties. Klik op de 2 pijltjes naar beneden. Daar aanvinken.

angelface
3 September 2005, 10:59
Neen Mimosa ,met uwe tip lukt het ook nog steeds niet,en ik denk dat de enige oplossing Outlook te verwijderen zal zijn en te herinstaleren.
Toch bedankt hoor voor de tip.
Jij ook Slicky,voor wat jij schrijft ,ik dacht al dat ik ergens het programma ging moeten zoeken bij Microsoft of zo.

En Sniffer ,dat is vreemd dat jij dan bij zoeken geen functie geavanceerde zoekopties vind.
Normaal gezien zou het telkens moeten tevoorschijn komen als je bv,"Alle bestanden en mappen" selecteerd staat het helemaal onderaan net boven het hondje (alé ja bij is het een hondje).

Nogmaals bedankt iedereen en vele groeten,

Angelface.

sniffer
3 September 2005, 11:25
dat is nu in orde ik heb die geavanceerde opties gevonden maar dan vind ik nog steeds postvak in niet als ik dat zoek onder *.dbx.

Maar eigenlijk is het voor mij geen probleem maar ik vond het handig om weten voor als ik dat ook eens zou voor hebben.

Bedankt

angelface
5 September 2005, 09:55
Hi Sniffer,
Probeer het eens zonder het sterretje, misschien lukt het dan wel ,zoals J.W hier ergens boven geschreven heeft.

Ik weet dat het een niet vaak voorkomend probleem is ,en daarom heb ik hier het antwoord gezocht en veel tips gekregen,en verder erop in gegaan om ,zoals jij zegt Sniffer ,misschien mensen te kunnen helpen die ooit ook dit probleem tegen komen.

Nogmaals bedankt iedereen en vele groeten,t'is maar dat ik jullie niet ken maar anders zou ik jullie allemaal een dikke pint trakteren ,lol.

vicescape
5 September 2005, 10:18
beste Angelface, hierbij een oplosing die zeker werkt.
1. Maak een voorlopige map aan in Outlook Express (klik "lokale mappen" aan, dan "bestand" - nieuw - map) en ga dan terug naar "Postvak in"
2. Selecteer al je berichten in je "postvak in" die je wenst te behouden en sleep ze nar de zopas aangemaakte map.
3. klik rechts op je postvak in --> eigenschappen en kijk waar deze map zich bevindt op je harde schijf.
4. Sluit OE af.
5. Ga via de verkenner naar de map waar je het volgende bestand terugvindt: Postvak IN.dbx
6. Verwijder dit bestand. Wees gerust het kan geen kwaad!
7. Open terug je outlook express, er wordt nu automatisch een nieuwe map Postvak IN aangemaakt.
8. Sleep je bestanden terug naar deze map.
Dit MOET het doen.

grtz
Vicescape

Mimosa
5 September 2005, 14:34
Deze tip heb ik opgeslagen;) Je weet maar nooit waarvoor het goed is;)


beste Angelface, hierbij een oplosing die zeker werkt.
1. Maak een voorlopige map aan in Outlook Express (klik "lokale mappen" aan, dan "bestand" - nieuw - map) en ga dan terug naar "Postvak in"
2. Selecteer al je berichten in je "postvak in" die je wenst te behouden en sleep ze nar de zopas aangemaakte map.
3. klik rechts op je postvak in --> eigenschappen en kijk waar deze map zich bevindt op je harde schijf.
4. Sluit OE af.
5. Ga via de verkenner naar de map waar je het volgende bestand terugvindt: Postvak IN.dbx
6. Verwijder dit bestand. Wees gerust het kan geen kwaad!
7. Open terug je outlook express, er wordt nu automatisch een nieuwe map Postvak IN aangemaakt.
8. Sleep je bestanden terug naar deze map.
Dit MOET het doen.

grtz
Vicescape

2B's
5 September 2005, 18:46
Raar. Klik via start op zoeken. Je krijgt dan toch de vraag Wat wil je zoeken? Je klikt dit aan en dan zie je boven de knoppen vorige en zoeken toch de mogelijkheid om geavanceerde opties aan te klikken. Klik hierop en je krijgt de mogelijkheid om ook verborgen bestanden te voorschijn te halen met je zoek opdracht. Er zijn daar zelfs 5 mogelijkheden.

angelface
6 September 2005, 10:49
Hallo Vicescape,
Bedankt voor de tip,die heb ik net zoals Mimosa opslagen,en zal ik zeker proberen.
Dit ging ik zeker niet gevonden hebben ,daarvoor ken ik te weinig van computers.
Nogmaals bedankt.

En,Tweebees,inderdaad dat was hetgene dat ik deed ,en daarmee ging het ook.
Maar het probleem heeft zich daarnaa nog twee keer voorgedaan met andere mailtjes.
Ik heb daarop toch weer dezelfde metode toegepast en nu is het probleem weg (eventjes houd vasthouden).

Vele groeten en Thanks allemaal,

Angelface.