Volledige versie bekijken : internet probleem (-pje?)



RichKE
29 August 2005, 20:30
een vriend van mij een een nieuwe pc gekocht en heeft telenet als provider. Hij kan wel mailen, chatten via msn, de updates van norton en van windows mediaplayer komen ook binnen, maar hij geraakt niet op internet. Hij krijgt altijd: " kan de server niet vinden"
wat kan hier het probleem zijn en hoe kan dat opgelost worden?????? Heeeeeeeeelp :)

thx

Kama5638
29 August 2005, 20:36
Laat eens de wizard "verbinding maken met het internet" lopen op je vriend zijn PC. Probeer ook eens een andere browser (netscape, firefox,...) te downloaden en te laten lopen. Misschien is er iets fout gelopen met een update van IE.

kurt0015
29 August 2005, 20:41
dit heb ik dus ook als ik pas windows opnieuw heb geisntalleert ik heb een belkin gateway router en dan moet je eerst via de cd je pc laten configureren:D misschien kan dit helpen

Kama5638
29 August 2005, 20:49
Idd, werk je met een router?

RichKE
29 August 2005, 20:51
Idd, werk je met een router?

neen het is een eerste nieuwe pc

RichKE
29 August 2005, 20:53
Laat eens de wizard "verbinding maken met het internet" lopen op je vriend zijn PC. Probeer ook eens een andere browser (netscape, firefox,...) te downloaden en te laten lopen. Misschien is er iets fout gelopen met een update van IE.

dat zou heel mooi zijn maar iets downloaden gaat niet vermits hij op geen enkele site kan. We hebben nu contact met elkaar via msn en zo speel ik hem jullie antwoorden door.

Kama5638
29 August 2005, 21:33
Sorry hoor, ik weer beter eerst nagedacht voor ik praatte over dat downloaden... Het was echt niet om te pesten hoor ofzo;) . Op de installatiecd die je van telenet gekregen hebt stond er bij mij in de tijd ook een IE (weliswaar oudere versies) en een Netscape browser op. Probeer eens. :D

spruit
30 August 2005, 19:57
dat zou heel mooi zijn maar iets downloaden gaat niet vermits hij op geen enkele site kan. We hebben nu contact met elkaar via msn en zo speel ik hem jullie antwoorden door.

wizard internetverbinding geprobeerd?

RichKE
31 August 2005, 07:44
dit mag gesloten worden, bedankt aan iedereen voor de reacties en de hulp. Het was een probleempje met de firewall en is intussen opgelost.

greetz (y) (y) (y)