Volledige versie bekijken : backup maken



frapat
3 September 2005, 11:01
Hallo iedereen,

Heb een film van een vriend gekregen om te bekijken en zou er een backup willen van maken.De film is een "svcd versie" op 2 cd's.

Zou deze op 1 cd willen zetten en ev. in dvd formaat.
Is dit mogelijk en zoja met welke prog.moet ik werken.

Heb al op deze site rondgekeken en vond een topic van ghost en die sprak over "WinAvi converter".Ben gaan kijken voor de handleiding,maar vind deze niet.

Graag hulp

Alvast bedankt

frapat

gotenks
3 September 2005, 11:09
voor WinAvi converter heb je geen handleiding nodig :D
als ge gwn op een button staat komt er de uitleg onderaan
al bij ;)

frapat
3 September 2005, 11:57
heb gezien dat de uitleg er idd op komt,maar als ik mijn cd-rom inleg en dan klik op de buttom om naar dvd-file te converteren dan blokkeerd mijn pc.
Ik bedoel,ik selecteer mijn film,dan kies ik waar hij de omgezette film moet plaatsen en dan op ok en dan krijg ik een wit scherm en moet ik afsluiten want pc reageert niet en kan ik ev het bericht verzenden.
Moet ik met het svcd formaat eerst iets doen om dan naar dvd te gaan?
frapat

2B's
7 September 2005, 16:53
Het zou misschien kunnen zijn dat je eerst de vcd moet inlezen op je harde schijf. Ik heb dat probleem ook al gehad. Klik op je cd map en open deze. Je krijgt dan een paar mapjes te zien waaronder MPEG. Open deze map en je vind een AVSEQ01.MPG bestand. Doe daar kopie en paste naar je harde schijf. Doe dat ook met de tweede film maar... verander eerst de naam van de eerste mpg file. Daarna kun je wellicht met winavi verder. GRTZ Bruno

frapat
7 September 2005, 17:24
Heb ik geprobeerd,maar kon ze niet samenvoegen.Heb de moed (na een zondagje zoeken) dan opgegeven en ze gewoon gebrand in de svcd versie (op meerdere cd's dus).
Van mij mag hier een slot op.
frapat

2B's
9 September 2005, 17:48
Frapat,

De oplossing is wel degelijk diegene die ik hiervoor beschreven heb. Je moet de mpg files ook nog omzetten naar avi en ze daarna weer herwerken met DIKO of WINAVI. Langdurig procede maar bij mij heeft het geen enkel verlies qua kwaliteit tot gevolg gehad. Voor hetzelfde kan dit ook naar VCD maar ik denk dat je CD'tje dan te klein zal zijn.

groetjes
2b's