Volledige versie bekijken : Probleem met draadloos internet.



stuntie
7 September 2005, 16:59
Na vorig jaar ook problemen te ondervinden, had ik besloten om via de router 2pc's te voorzien van internet, dit werkt nog altijd perfect, maar deze namiddag heb ik mij een nieuwe pcmcia card aangeschaft ( van het merk hercules).Nu heb ik een probleem,en hopelijk kunnen jullie er mij mee helpen.Wel het zit zo, alles is geinstalleerd ik krijg geen foutmeldingen of dergelijke, alleen is er maar 1iets :close , de pcmcia card kan geen draadloos netwerk vinden... Nochtans zou hij dit wel moeten vinden.Ik zit naast de router, en de card ontvangt GEEN signaal.Kan het zijn dat de draadloze verbinding van de router stuk is ? ( al betwijfel ik dit wel ten zeerste), of zijn er nog die dit probleem gehad hebben en nu niet meer, kan er iemand helpen... ( srry mods als dit in de verkeerde categorie geplaatst is hoor.)

Goldie
7 September 2005, 17:40
Hoi,

Neschikken beide pc's over een wireless kaart en kan je dan we lmet die andere pc een draadloos netwerk vinden?

Heb je het ipadres al eens gechecked van die pc met de wireless kaart?

stuntie
7 September 2005, 17:46
Hoi,

Neschikken beide pc's over een wireless kaart en kan je dan we lmet die andere pc een draadloos netwerk vinden?

Heb je het ipadres al eens gechecked van die pc met de wireless kaart?

Alleen de portable zou met een wireless kaart werken, nu zijn beide pc gewoon aangesloten op de router, maar de portable, die zou moeten werken met een wireless kaart.

Het ip adres, daar heb ik nog niet naar toe gekeken...