Volledige versie bekijken : Welk moederbord??



DJMoLe
8 September 2005, 16:36
Hallo allemaal,

Ik wil mij een PC ke samenstellen. Nu heb ik mij laten vertellen dat het merk ASROCK niet te vertrouwen is. Beter zou ASUS of MSI zijn.
Wat denken jullie? Of wat raden jullie me aan?
Nog andere tips voor aankoop onderdelen? Welke merken voorkeur?

THX a lot

DJMoLe
8 September 2005, 19:16
Geeft er mij nu niemand eens wat raad?
Straf

Booster
8 September 2005, 19:31
http://www.backoffice.be/shop/information.asp?partid=P5WD2+PREMIUM :p ik spaar voor die :-) lijkt me een goeie, kan ik dan P4 3.4Ghz op laten draaien.

Het kost wel veel die 2 onderdelen, iets van €500 maar voor kwaliteit hangt een hoge prijs tegenwoordig :)

grabber
8 September 2005, 20:21
Hallo allemaal,

Ik wil mij een PC ke samenstellen. Nu heb ik mij laten vertellen dat het merk ASROCK niet te vertrouwen is. Beter zou ASUS of MSI zijn.
Wat denken jullie? Of wat raden jullie me aan?
Nog andere tips voor aankoop onderdelen? Welke merken voorkeur?

THX a lot

Wat ga je hoofdzakelijk met de PC doen, fotobewerken, films rippen, gamen?
En wat is je budget voor mobo en cpu?

boulle
8 September 2005, 20:47
Idd, de dingen die je hoofdzakelijk wil doen met je pc, die gaan de keuze van mobo en cpu verregaande bepalen hoor...maar als je wat merken wil die betrouwbaar zijn, wel, hier zijn er een paar: abit, aopen, asus, biostar (prijsbewust), epox, en deze zijn op basis van de i915 en nforce4 chipset.
Maar nogmaals, zoveel mobo's met bijbehoren, zoals chipset, cpu, grafische kaart etc, zoveel mogelijkheden natuurlijk.....
Denk eerst eens na wat je wil doen, in grote lijnen natuurlijk, en kijk dan maar eens rond wat je kan en wil kopen....
Hopelijk heb je hier iets aan....
Groetjes!!!

DJMoLe
9 September 2005, 17:11
Bedankt mannen,

Ik dacht aan Cad toeppassingen , fotos bewerken enzo, en bureeltoeppassingen. Sporadisch eens gamen.