Volledige versie bekijken : ADSL verbinding valt weg



TusH
10 September 2005, 22:31
Een vriendin van mij heeft ADSL van Skynet en sinds kort problemen met haar verbinding.

Na een paar minuten aangelogd te zijn op het net, valt haar verbinding zonder aanwijsbare reden uit. :crazy:

Ze heeft de voeding van haar USB modem al eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken, idem dito voor de USB poort van haar modem.

Het is zelfs zo vervelend dat ze al haar mails niet meer kan binnenhalen. De tijd dat ze daarvoor op het net hangt is te kort. (crash)

Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?

J.W.
11 September 2005, 00:00
Een vriendin van mij heeft ADSL van Skynet en sinds kort problemen met haar verbinding.

Na een paar minuten aangelogd te zijn op het net, valt haar verbinding zonder aanwijsbare reden uit. :crazy:

Ze heeft de voeding van haar USB modem al eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken, idem dito voor de USB poort van haar modem.

Het is zelfs zo vervelend dat ze al haar mails niet meer kan binnenhalen. De tijd dat ze daarvoor op het net hangt is te kort. (crash)

Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?

Heeft Skynet geen helpdesk? Die kunnen controleren of de verbinding in orde is of niet.

timberke
11 September 2005, 01:14
ga eens naaar skynet.be,daar kan je belgacom genius installeren en je verbinding zelf nakijken voor je contact opneemt met de helpdesk.

compuchrisje
11 September 2005, 04:29
Ik heb hier een soortgelijk probleem gehad. Om de 6 minuten was ik de verbinding kwijt. Met veel zoeken, pluggen en unpluggen heb ik het probleem opgelost gekregen. Wij hebben ook een faxtoestel, dat betekent dat het regelmatig een signaal ontvangt van het net, elke 6 minuten...
Laat je vriendin kijken waar de lijn binnenkomt: daar moet de stekker voor de pc als eerste in steken, daarna de splitter (adsl) en pas dàn de foon of andere toestellen. Nu werkt hier alles perfect, al zo'n maand of 10.

roy111
17 September 2005, 11:56
Ik heb sinds kort ook dit probleem. Is het mogelijk dat een virus hier voor verantwoordelijk is want ook daarmee de laatste tijd problemen?

compuchrisje
17 September 2005, 21:35
Als alles ervoor normaal werkte en je hebt geen verhuis gedaan, kan het een aanval op je pc zijn, maar daarvoor kan je online testen of zoiets al gebeurd is. Het probleem bij mij kwam pas nadat de pc was verhuisd en ik de adsl plug niet in de juiste volgorde had ingestoken. (soms denk ik het zo wel te weten he, zonder consult van de documentatie). Maar toestellen zoals een fax- of een antwoordapparaat vragen signalen op van het net en die kunnen de verbinding van je pc inderdaad verbreken, vandaar de juiste volgorde van de stekkers.

TusH
17 September 2005, 22:05
Morgen zie ik mijn vriendin terug, ik hou jullie op de hoogte ;)

roy111
21 September 2005, 18:48
@ Compuchrisje

Inderdaad, mijn computer verhuist en een langere telefoonkabel moeten nemen. Gezien de lange afstand (tussen splitter en modem) heb ik een storingsvrije kabel moeten nemen ipv een gewone telefoonkabel.
Bedankt voor de tip.(y)
Nu nog een "Backdoor" virus buitensmijten en het is weer helemaal in orde.

compuchrisje
21 September 2005, 21:53
Met graagte gedaan hoor, soms zoeken we het écht te ver. Eigen ervaring... ;)