Volledige versie bekijken : dubbele tekens in Word????



t896743
11 September 2005, 15:40
Hoi,

Een aantal tekens in word zoals

¨¨^^``

krijg ik telkenmale dubbel. De letter waar het teken op slaa, staat ook telkens een spatie verder. Ik slaag er dus niet meer in om ge¨¨interesseerd te schrijven bijvoorbeeld.
Oplossing?

ghost
11 September 2005, 16:06
Klik eerst op rechter shift en tergelijke tijd op¨ laat los en klik dan op de letter e of i dan krijg je dit (ë of ï).
Wilt je alleen het kapje klik dan op ^ houd die in en klik dan op letter e of i dan krijg je (ê of î).

t896743
11 September 2005, 16:46
Thkx voor reactie !
Sorry, maar ik had en heb zowat alle mogelijkheden met shift, crtl, alt enz... uitgeprobeerd. Om het even wat ik druk, als ik die toets met het trema aanraak zet hij meteen een dubbele trema.
Is een heel recent gegeven, heb ik nooit gehad. Wat kan daarvan aan de basis liggen? Het is ook de enige toets waar dit zich voordoet. Ik heb dat helemaal niet met * of +; maar daar moet natuurlijk geen letter onderkomen maar ze komen in elk geval niet dubbel.
Groeten;
Guido.

J.W.
11 September 2005, 17:28
Hoi,

Een aantal tekens in word zoals

¨¨^^``

krijg ik telkenmale dubbel. De letter waar het teken op slaa, staat ook telkens een spatie verder. Ik slaag er dus niet meer in om ge¨¨interesseerd te schrijven bijvoorbeeld.
Oplossing?

Start - Configuratiescherm - Landinstellingen - tabblad Landinstellingen - Nederlands (België) - OK

t896743
11 September 2005, 17:52
Start - Configuratiescherm - Landinstellingen - tabblad Landinstellingen - Nederlands (België) - OK

Gecheckt! Stond daarop ingesteld maar probleem blijft. Thkx voor reactie.

t896743
11 September 2005, 17:55
Start - Configuratiescherm - Landinstellingen - tabblad Landinstellingen - Nederlands (België) - OK

Gecheckt. Was zo ingesteld. Probleem blijft. Thkx voor reactie, was inderdaad een mogelijkheid dat het probleem daar zat.

J.W.
11 September 2005, 18:15
Gecheckt. Was zo ingesteld. Probleem blijft. Thkx voor reactie, was inderdaad een mogelijkheid dat het probleem daar zat.

Start - Configuratiescherm - Landinstellingen - tabblad Talen - Details - Geïnstalleerde services - Nederlands (België) - Toetsenbord - Belgisch (punt) OK

t896743
11 September 2005, 21:50
Start - Configuratiescherm - Landinstellingen - tabblad Talen - Details - Geïnstalleerde services - Nederlands (België) - Toetsenbord - Belgisch (punt) OK

Yes, gecheckt en deze instelling was correct. Heb nogmaals herbevestigd maar probleem blijft zich voordoen. Gek hé.
Vriendelijke groeten;
Guido.

ghost
11 September 2005, 21:56
Ik wou nog zeggen uw caps-lock staat misschien nog op maar dat kan niet want anders typ je hier in hoofdletters. :D

sniffer
12 September 2005, 11:23
desnoods een systeemherstel tot wanneer het zich nog niet voordeed. das drastisch maar hangt af van de mate waaraan je je aan dat lettergebruik stoort.

Mimosa
15 September 2005, 08:42
Desnoods Office of enkel Word eens opnieuw installeren?

compuchrisje
15 September 2005, 16:51
Als het enkel de toets ^¨ is, test het eens in een andere toepassing, of je hetzelfde resultaat krijgt, bv in wordpad. Is het daar hetzelfde, is er wat met die toets aan de hand. Er kan vocht tussen die contactfolie geslopen zijn op die plaats.

t896743
16 September 2005, 21:32
desnoods een systeemherstel tot wanneer het zich nog niet voordeed. das drastisch maar hangt af van de mate waaraan je je aan dat lettergebruik stoort.

Ik had een Office 2000. Heb inmiddels een versie 2003 Pro ge¨¨installeerd en zoals ge kunt merken : het probleem blijft. Raar maar waar.
Groeten;
Guido.

J.W.
17 September 2005, 01:11
Ik had een Office 2000. Heb inmiddels een versie 2003 Pro ge¨¨installeerd en zoals ge kunt merken : het probleem blijft. Raar maar waar.
Groeten;
Guido.

Hebt u al een nieuw toetsenbord geprobeerd?

Pemmies
23 June 2006, 18:50
Ik heb hetzelfde probleem en ben er ondertussen achtergekomen dat het blijkbaar iets te maken heeft met anti-spyware software. Telkens ik zo'n programma installeer heb ik dit fenomeen. Heb het internet al afgeschuimd op zoek naar mogelijke oplossingen maar tot nu toe nog niets gevonden... iemand anders meer geluk gehad ?

phwp
1 July 2006, 11:30
Hoi,

Een aantal tekens in word zoals

¨¨^^``

krijg ik telkenmale dubbel. De letter waar het teken op slaa, staat ook telkens een spatie verder. Ik slaag er dus niet meer in om ge¨¨interesseerd te schrijven bijvoorbeeld.
Oplossing?

Je toetsenbord kan ook stuk zijn. Heb jaren geleden iets dergelijks gehad met een rekenmachine waar de 8 telkens twee keer kwam (en dat niet bij alle mensen, maar bij een bepaalde manier van aanslaan van de toets). Volgens de monteur lag dit aan een defect contact.