Volledige versie bekijken : Probleem: Nikon COOLPIX 8700



lexusis
11 September 2005, 17:02
Hallo beste mensen

Ik heb een klein probleem, vandaag moest ik van mn pa zn digi aansluiten op mn pc en de foto's overzetten. Nuja 5min werk dacht ik, maar blijkbaar zijn die 5min 3u geworden. Het wilt namelijk niet lukken vanalles geprobeerd.

Ik heb de drivers (Q317181) + software (Nikon View 6) geinstalleerd en mn pa heeft zijn digi ook correct ingesteld (zegt hij toch want ik ken er de ballen van die digi) Maar mn WinXP Pro NL herkent het apparaat niet.

Screenshot (http://img233.imageshack.us/img233/1352/error7iw.gif)

Weet iemand hier een oplossing voor ? Dank bij voorbaat

Greetz


lex

belga1
11 September 2005, 19:45
beste ,

ik zou eens de drivers van onderstaande link
downen en dan nogmaals proberen

http://www.nikonusa.com/template.php?goingto=dtc_options&cat=1&grp=2&productNr=25515


grtz
Belga

lexusis
11 September 2005, 20:03
Ik had die link als eens geconsulteerd, maar er staan daar geen drivers ter beschikking hoor enkel opdates voor het programma Nikon View. Bedoelt u dan dat ik het programma moet updaten van versie 6.0 naar de laatste versie ? Persoonlijk zie ik wel niet in dat dit de reden zou kunnen zijn, maar ik wil dit altijd wel doen. Want het feit dat de camera herkent word of niet staat toch volledig los van dit programma denk ik.

Fakke_Berto
14 September 2005, 17:54
Hallo,
Ik kom dat soms ook tegen met mijn USB-printer. Wat ik dan doe is de USB-kabel even uittrekken en terug insteken. Dan herkent hij hem wel. Misschien kan je dat bij dit geval ook eens proberen.
Ik hoop dat het werkt.
Groeten.

Ché
15 September 2005, 19:39
1. je dig aansluiten met je usb-kabel
2. je dig aansteken
3. het toestel wordt normaal herkend als een verwisselbare schijf
4. er verschijnt een venster, waarin je kan kiezen voor Afbeeldingen naar een map kopiëren met de wizard scanner en camera van microsoft.
5. volg die wizard en je zal je foto's normaal op je pc kunnen zetten.

het alternatief is het programma picture project van nikon zelf.

alfons
15 September 2005, 20:04
En als het nog niet gaat,een kaart lezer.