Volledige versie bekijken : Wat nu?



2B's
18 September 2005, 13:10
Van oorspronkelijk 2 vcd's heb ik één samengevoegd bestand gemaakt. Dit bestand heeft de extensie MPG en is perfect af te spelen op de computer men windows media player en real player en quicktime. Geen enkel van die programma's geeft een fout bij codec of wat dan ook. Als ik echter van deze file een DVD wil maken dan geven alle programma's die ik daarvoor heb een fout melding "connect video render pin error". Ik heb de mpg file met Nero gebrand op een vcd maar noppes, ging niet. Iemand enig idee waarom de film wel degelijk op PC werkt maar toch niet om te vormen is naar vcd of dvd?

MagisterMagic
18 September 2005, 13:25
en met welk programma maak je er een dvd van?

2B's
18 September 2005, 21:09
Winavi doet niks - Cucusoft geeft dezelfde melding als Winavi. Diko is niet in staat om te converteren, kan dit enkel met AVI files. Normaal doet ook DVD lab Pro het nodige om een MPEG te splitsen en alzo toch de nodige VOB's te bekomen, Noppes. Intoo MPEG encoder doet alsof, geeft geen resultaat als ik probeer om te zetten naar AVI...

Baloeke
18 September 2005, 21:27
Zoals je aanhaalt probeer die om te zetten naar een avi file
Winavi ondersteund die trouwens. Van MPG bestanden ben ik niet zeker

2B's
19 September 2005, 21:23
Baloeke, heb geprobeerd maar winavi zegt dat de file niet correct is, iets met het geluid? Klopt echter niet want ik kan hem perfect bekijken via mijn PC. Ik heb al geprobeerd om het geluid en het beeld van elkaar te splitsen met Virtual Dub, krijg foutmelding dat er een probleem is met MPEG filter at position 3: marker bit not set: possibly MPEG-2 stream. Ik snap er niks van.

Baloeke
19 September 2005, 21:27
tweebees, heb jij op je pc codecs geinstalleerd? Het kan zijn dat het daar ook iets mee te maken heeft. Deze zijn te vinden bij de donwloads

Baloeke
19 September 2005, 21:32
Heb misschien nog info gevonden tweebees. http://www.weethet.nl/dutch/video_which_codecs_gspot.php

2B's
19 September 2005, 21:34
Heb even nagekeken of alle benodigde codecs op mijnen PC staan. Volgens G-spot wel dus moet ik hem normaal probleemloos kunnen omvormen. Als het was dat de film in twee stukken gedownload werd dan zou het probleem daar kunnen liggen. Het gekke is wél dat ik zonder problemen beide delen aan elkaar heb kunnen plakken zonder foutmeldingen. Ik had al gedacht dat het samenvoegen de oorzaak zou kunnen zijn maar... de oorspronkelijke delen geven hetzelfde probleem. Ik kan ze niet omvormen naar een AVI bestand en evenmin bewerken met virtual dub. 't Zijn lappen maar...ik zit er wel mee. Zie jij misschien nog een andere mogelijkheid?

Baloeke
19 September 2005, 21:37
DEZE (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=228)misschien

zariash
19 September 2005, 22:02
ik zie bij ge gegevens dat je service pack 1 gebruikt
of is dit niet meer het geval.
grtjs

2B's
19 September 2005, 22:04
Ik krijg hier inderdaad de melding dat er wat fout is met de audio. De twee delen samen zijn echter te groot voor één cd maar misschien kan ik er op die manier toch terug een avi van maken en hem dan omvormen naar een goede DVD. Blijft proberen natuurlijk maar ik hoop dat dit lukt. Bedankt Baloeke, ik hou je op de hoogte.

2B's
19 September 2005, 22:06
Zariash, ik gebruik inderdaad nog altijd service pack 1. Heeft het daarmee te maken? Dacht van niet.

zariash
19 September 2005, 22:28
heb de foutmelding al eens bij google ingegeven er zijn zoveel mogelijkheden
heb je een video kaart een tv uit gang en is deze aangesloten op tv
dan kan dit problemen op leveren. heb je direct x 9.0 geinstalleerd indien niet zou dit ook problemen kunnen opleveren .
kan je misschien eens een printscreen van je foutmelding geven
want de code die er bij staat is belangrijk omde juiste fout te vinden.
grtjs.

sniffer
20 September 2005, 14:33
een mpg bestand kan je niet converteren met winavi.
Ik doe dat met het programma powerporducer rechtreeks van daaruit op dvd branden anders lukt het ook niet hier.

2B's
21 September 2005, 16:04
Ik heb inderdaad direct X9 op mijn pc staan. Videokaart met tv aansluiting ja, maar niet gebruikt. Ben nogal onhandig, krijg geen printscreen geplaatst :close Is er misschien een mogelijkheid (want het wordt steeds duidelijker dat het een geluidsprobleem is) toch een mogelijkheid om van de mpg het geluid weg te halen zodat ik het achteraf kan omzetten naar AC3 (voor zover dit al niet het geval is)