Volledige versie bekijken : kopieren van word naar word



desje
19 September 2005, 21:59
Ik heb een probleempje met het kopieren van tekst
Als ik een stuk tekst wil kopieren van een WORD document naar een nieuw WORD document staat alles wat in vet staat in het nieuwe doc gewoon en alles wat gewoon staat in het nieuw doc staat het in vet m.a.w. helemaal omgekeerd
Hoe komt dat, en hoe is dit op te lossen?

spruit
20 September 2005, 18:40
Ik heb een probleempje met het kopieren van tekst
Als ik een stuk tekst wil kopieren van een WORD document naar een nieuw WORD document staat alles wat in vet staat in het nieuwe doc gewoon en alles wat gewoon staat in het nieuw doc staat het in vet m.a.w. helemaal omgekeerd
Hoe komt dat, en hoe is dit op te lossen?

probeer eens bij bewerken, dan plakken speciaal. Daar heb je een aantal opties hoe je tekst te plakken

desje
30 September 2005, 18:07
dat is nu eens een probleempje die niemand kan oplossen,ik heb dit reeds aan verschillende mensen gevraagd,zelfs leraars informatica en blijkbaar kan daar niemand op antwoorden
Dit kan toch geen probleem zijn die ik alleen heb
verdere inlichtingen zijn altijd welkom

Yakumo
30 September 2005, 18:17
Ik heb dit probleem nog nooit gehad, de lay-out blijft identiek als ik deze kopieer en plak. Anders moet je het bestand onder andere naam opslaan en overbodige tekst deleten.

Ché
30 September 2005, 18:22
heeft dat niet te maken met de opmaakprofielen? msschn moet je het in die richting zoeken.

wat Spruit zegt klopt bij mij toch. als ik iets selecteer in vet en gewone tekst en dan kopiëer en plakken kies komt er naast je gekopiëerd gedeelte een soort klembordje . als je daar dan met de muiswijzer gaat opstaan kan je iets openklappen en kun je kiezen voor opmaak van bron behouden

spruit
30 September 2005, 18:25
en wat gebeurt er nu als je de verschillende plakopties probeert?

desje
30 September 2005, 18:41
aan spruit
blijft net hetzelde
misschien dat het ligtomdat ik werk met WORD 2000

spruit
30 September 2005, 18:43
aan spruit
blijft net hetzelde
misschien dat het ligtomdat ik werk met WORD 2000

dus als je plakt, als platte/niet opgemaakte tekst ook???

Ché
30 September 2005, 18:43
dat mag normaal gezien geen rol spelen. er moet ergens een parameter verzet zijn en het wordt zoeken om die te vinden.

desje
30 September 2005, 18:54
aan spruit
in niet opgemaakte tekst staat het allemaal niet in vetjes zelfs dat die in vet stond
het enigste dat hetzelde is,is kopieren microsoft word document object maar dan is het een object en kun je er niets meer aan veranderen
de rest zal voor morgen zijn want nu moet ik weg alvast bedankt voor de reacties en we zullen morgen wel zien grtz