Volledige versie bekijken : Internetkabel



Jappel
17 May 2005, 19:03
Ik zoek een internetkabel (kabel van router naar pc) van minstens 25 meter lang. bestaat dit en waar kan ik dat vinden of kan ik het anders oplossen?

Heezy
17 May 2005, 19:58
Ja zeker, gewoon ne pc winkel binnenstappen en vragen naar een straight UTP kabel van 25m lang. Meestal komt dat neer op 1€ per meter. Maar bij grote lengtes kost het wsl minder.

Andere optie --> draadloos

Berre
17 May 2005, 20:13
http://users.pandora.be/peterdemezel/crossover.gif

of zelf maken.
Alhoewel ik ook de voorkeur zou geven om er één te kopen

Jappel
17 May 2005, 20:30
Tis voor ne kameraad van mij en hij is al in een paar winkels geweest ma het langste wa ze hebben is 15 meter??? Bestaat er geen tussenstuk waarmee ge 2 kabels kunt verbinden??

PeterN
17 May 2005, 20:37
Dat bestaat ook, en kan je normaal in iedere pc winkel verkrijgen. Enkel goed opletten dat je de juiste aansluitingen behoud. Ofwel straight, dwz recht toe recht aan, ofwel crossover, dwz getwist. Is de aansluiting tss twee pc's is het een crossover, tss een pc en een router straight;)

Ché
17 May 2005, 20:41
voor zo'n lange kabel best een shielded vragen. heeft minder last van interferrenties.

Ché

Jappel
17 May 2005, 20:59
ok bedankt, kzal nog ma ff zoeken nr ne winkel met lange kabel en anders zal het een tussenstuk worden!

PeterN
17 May 2005, 21:04
ok bedankt, kzal nog ma ff zoeken nr ne winkel met lange kabel en anders zal het een tussenstuk worden!

Als je hieronder bij onze sponser kijkt, backoffice, kan je al de koppelstukjes zien. Je kan ook eens kijken of informeren als ze u aan een kabel 15m kunnen helpen;)

Howling Weirdo
17 May 2005, 23:18
Waar woont je kameraad Jappel?

ff via PM, ik weet nog wel een adresje waar ze zulke dingen verkopen.

Greetz HW

Ludanto
17 May 2005, 23:25
probeer hem eens zoals heezy zei draadloos voor te stellen

Ché
18 May 2005, 14:26
http://www.hcw.be/artikel/artpics/B3586.jpgzo'n verbindingsstukjes bestaan (zie figuur). kost ook niet veel (3.50 €). elke goeie pc winkel heeft dat wel. of anders een detailhandel van electriciteit.
lange kabels bestaan ook. vond hier een met de connectoren eraan van 30 meter voor 17.90 €


Ché