Volledige versie bekijken : vakje van 22 op 4 cm in excell



creature2you
22 September 2005, 20:35
ellow,

ik heb een dummievraag:verlegen: ...

hoe maak ik een vakje van 22 cm op 4 cm in excell..het is voor een scorebord van de lokale zaalvoetbalcompetitie ...nu is alleen het probleem dat excell de grootte in pixels geeft:close..daar wordt dan de naam van de ploeg ingegeven en dat wordt dan geprint op kleefpapier en zo bevestigd aan dat houten plaatje(dat natuurlijk ook 22 op 4 is:crazy: )


groetjes en alvast bedankt;)

ybr
22 September 2005, 21:03
ellow,

ik heb een dummievraag:verlegen: ...

hoe maak ik een vakje van 22 cm op 4 cm in excell..het is voor een scorebord van de lokale zaalvoetbalcompetitie ...nu is alleen het probleem dat excell de grootte in pixels geeft:close..daar wordt dan de naam van de ploeg ingegeven en dat wordt dan geprint op kleefpapier en zo bevestigd aan dat houten plaatje(dat natuurlijk ook 22 op 4 is:crazy: )


groetjes en alvast bedankt;)

In excell wordt er niet gewerkt met pixels, maar met punten.
1 pt = 0,3527 mm.
Maar ik vrees dat dit niet zal lukken.
Want 22 cm = 220 mm.
Deel dat dan door 0,3527, dan kom je 623,75 uit.
Als je dat dan ingeeft in excell, dan geeft die de fout dat de waarde tussen 0 en 409 liggen.

creature2you
22 September 2005, 21:06
als ik even op da vakje blijf staan komt er tss haken de afstand in pixels zie ik..;maar soit..iemand een idee dan hoe ik best die naamplaatjes van 22 op 4 cm kan maken???

J.W.
22 September 2005, 21:08
ellow,

ik heb een dummievraag:verlegen: ...

hoe maak ik een vakje van 22 cm op 4 cm in excell..het is voor een scorebord van de lokale zaalvoetbalcompetitie ...nu is alleen het probleem dat excell de grootte in pixels geeft:close..daar wordt dan de naam van de ploeg ingegeven en dat wordt dan geprint op kleefpapier en zo bevestigd aan dat houten plaatje(dat natuurlijk ook 22 op 4 is:crazy: )


groetjes en alvast bedankt;)

En waarom niet in Word? Is toch veel gemakkelijker. Open Word, klik op Bestand, Paginainstelling, Marges, Liggend, OK
Dan in de menubalk Tabel, Invoegen, Tabel. Aantal kolommen 1, aantal rijen 1 OK.
Links boven de tabel bevindt zicht een vierkantje met een kruis in. Klik hierin en dan Tabel, Tabeleigenschappen, Tabblad rij, hoogte opgeven: 4 cm. Tabblad kolom: voorkeursbreedte: 24 cm OK
En u hebt een rechthoek van 24 op 4.

Nog gemakkelijker in Word.

Zorg dat uw werkbalk Tekenen aanstaat.
Klik op Tekstvak in de werkbalk Tekenen.
Teken een rechthoek. Doet er niet toe hoe groot of hoe klein.
Rechtsklikken op de rand van de rechthoek.
In het snelmenu: Tekstvak opmaken
Tabblad grootte: hoogte 4 cm breedte 24 cm, OK

Martijnc
22 September 2005, 21:08
In word? of photoshop als je er iets grapisch van wil maken

J.W. was eerst

creature2you
22 September 2005, 21:10
ik ga dit direkt doen in word dan(y) ...zoals jw het beschreven heeft moet het wel lukken..zelfs door een officeleek zoals mezelf:D :D
bedankt en hier mag een slotje op