Volledige versie bekijken : Linksys routers



jerre1987
23 September 2005, 21:25
Hallo,

Ik zit met de volgende situatie:

telenet -> telenet modem -> linksys cable router -> vertrekken 3 kabels naar 3 pc's || -> enkel de kabel naar mijn kamer komt toe op de internet poort van de wireless linksys router -> kabel naar mijn pc + wireless voor laptop.

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd maar geen enkel werkt namelijk :close

Weet iemand hier meer over?

Dankje


ps: als ik stop bij || werkt alles perfect. Probleem als ik alles aansluit dat ik niet kan pingen naar het ip-adres van mijn cable router.

Snoepy
23 September 2005, 22:34
Welke router heb je van Linksys?

Kijk hier eens. (www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C1%26cid%3D1115416939789&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper)

Gebruik je al iets van filters?

Staan je pc's en laptop op auto. ip-adress en dns krijgen?

Krijg je meer dan één wlan signaal op je laptop binnen?

Heb je buren binnen een straal van 200m?
:)

jerre1987
23 September 2005, 22:49
cable router = BEFSR41
wireless router = WRT54G

-> geen filters
-> ze krijgen automatisch ip toegewezen
-> krijg een wlan signaal, ik verbind me, dat lukt maar pagina kan niet weer gegeven worden ..
-> buren vormen geen probleem qua internet ( bejaarde mensen )

Snoepy
24 September 2005, 01:00
Ok ik heb het volgende voor je gevonden:

Losse Router?

Heb je een losse router achter je modem met nog een router? Dat kan lastig zijn, twee routers achter elkaar. Ik heb dit zelf niet, maar krijg er wel vragen over: wel wat tips die ik heb gevonden: Kijk eens op smallnetbuilder.com (http://www.smallnetbuilder.com/Sections-article51-page1.php) voor een uitleg over een LAN met twee routers.

Een andere uitleg (Rijn de Jong): Ja dat kan, het hele internet bestaat immers uit routers die de segmenten verbinden. Wat je doet is een extra segment toevoegen. Je moet op dat segment wel een andere IP-range nemen dan op je LAN, bijvoorbeeld 10.0.0.x / 255.255.255.0, Je nieuwe router krijgt op de WAN poort 10.0.0.150. Wanneer je dan op je LAN bv 10.20.30.x / 255.255.255.0 als range kiest gaat het probleemloos. Het enige dat moeite heeft met 2x een private IP-reeks is VPN. Wil je dat draaien dan moet je de Alcatel router in spoofing modus zetten. Dan gaat het bridgen ipv routeren. Ik heb daar een verhaal over geschreven voor de ST510 dat je kunt vinden op www.dosgg.nl/netwerken.html (http://www.dosgg.nl/netwerken.html), kies optie Harware router in combinatie met VPN.

Bron: Hier kan je super veel info over routers en zo vinden. (http://home.hccnet.nl/kees.moerman/router.html)

jerre1987
24 September 2005, 14:57
heb alles al geprobeerd die ik op site's kon vinden ( dank je wel daarvoor ) maar helaas :(

Heb nu de cable router vervangen door de wireless. Dus het ziet er nu zo uit:

-> telenet modem -> wireless router -> pc

Zit nu nog met 1 router wat normaal geen probleem mag opleveren maar zit alsnog met hetzelfde probleem. Heb zelfs elke instelling over genomen van de werkende cable router zonder resultaat. Ongeloofelijk :/

PeterN
24 September 2005, 19:06
Bij het verplaatsen van de ene router met de andere kan het zijn dat je even (een uurtje) moet wachten eer deze werkt. Als je telenet mono aansluiting hebt wordt maar om het uur ongeveer een nieuwe hardware aan je modem verbinding herkend. Dus alles af zetten een uurtje en dan terug modem insteken en router insteken.
Kijk ook na als de wireless in de router enabled staat. Meestal moet je die apart nog opzetten, de kabel poorten staan standaard op.
Kijk ook na als je geen mac adress filtering of andere beveiliging hebt opstaan. Mss is dat de oorzaak. Probeer eerst zonder beveiliging, daarna als alles werkt kan je deze alsnog instellen.
Kijk ook eens na op je pc als daar de verbinding goed is ingesteld. Kan je de router wireless instellen via de web browser.
Succes;)

jerre1987
24 September 2005, 21:42
bedankt voor de info maar heb op de site van linksys een nieuwere firmware gevonden. Heb deze gedownload en enkele configuraties gedaan en alles werkt nu perfect!
Zo zie je maar wat een upgrade allemaal kan doen (crash)

PeterN
25 September 2005, 02:15
Opgelost dus;)
dan doen we er een slotje op:D