Volledige versie bekijken : hulp powerpoints



natje1711
24 September 2005, 21:38
Hallo even een vraagje, ik probeer zelf powerpoints te maken maar de overgang van mijn diavoorstelling gaat niet, heb al vanalles geprobeerd, kan er iemand mij aub helpen???
:) natje

J.W.
24 September 2005, 21:53
Hallo even een vraagje, ik probeer zelf powerpoints te maken maar de overgang van mijn diavoorstelling gaat niet, heb al vanalles geprobeerd, kan er iemand mij aub helpen???
:) natje

Wat bedoelt u precies. De eerste dia verschijnt en na x aantal sec. verschijnt de 2e dia enz...? Of diaovergang zoals: Dambord naar rechts, horizontaal in elkaar schuivenenz...?

natje1711
24 September 2005, 22:02
Wat bedoelt u precies. De eerste dia verschijnt en na x aantal sec. verschijnt de 2e dia enz...? Of diaovergang zoals: Dambord naar rechts, horizontaal in elkaar schuivenenz...?


de eerste dia verschijnt maar daar blijft het ook bij, de 2e dia enz verschijnt niet van zelf enkel als ik op volgende druk.
:verlegen:

ghost
24 September 2005, 22:10
Klik vanboven op diavoorstelling en dan op diaovergang , aan de rechterkant kunt je nu kiezen met muisklik of automatisch na kies de tweede en stel uw tijd in.

natje1711
24 September 2005, 22:15
ik heb dat geprobeerd de tijd in te stellen maar het gaat niet en het is ook opgeslagen als pps

:)


Klik vanboven op diavoorstelling en dan op diaovergang , aan de rechterkant kunt je nu kiezen met muisklik of automatisch na kies de tweede en stel uw tijd in.

Pilote
24 September 2005, 22:20
http://users.telenet.be/AngeloGarreyn/piloteivanh/Nieuwe%20map/hier.jpgkijk eens naar jou menu , daar heb je diavoorstelling daar op klikken -----> dan diaovergang...
en daar kan je deze instellen kijk naar de afbeelding

natje1711
24 September 2005, 22:24
http://users.telenet.be/AngeloGarreyn/piloteivanh/Nieuwe%20map/hier.jpgkijk eens naar jou menu , daar heb je diavoorstelling daar op klikken -----> dan diaovergang...
en daar kan je deze instellen kijk naar de afbeelding

Bedankt, het is gelukt nu maar zit nu met een ander probleem, als ik er een liedje op de achtergrond bij doe hoor je het op de 1e dia maar op de rest niet.??
:cry:

J.W.
24 September 2005, 22:31
ik heb dat geprobeerd de tijd in te stellen maar het gaat niet en het is ook opgeslagen als pps :)

Selecteer uw eerste dia, klik op Diavoorstelling in de menubalk, klik op Try-out voor tijdinstellingen. Uw eerste dia verschijnt samen met een werkbalk Try-out genoemd. In deze werkbalk begint de tijd te lopen (seconden). Als u denkt dat er genoeg seconden voorbij zijn, bijvoorbeeld 10, klikt u op het pijltje naar rechts. Dan begint de tijd te lopen voor de volgende dia. Doe hier hetzelfde tot en met de laatste dia. Na de laatste dia verschijnt er een boodschap met de vraag of u deze tijden wilt vastleggen. Klik op ja. Sla uw diavoorstelling op als powerpoint voorstelling (pps) en sluit uw powerpoint. Ga nu naar de map waar u uw powerpoint voorstelling hebt opgeslagen en open deze. Nu moet alles werken. Vanuit PowerPoint zelf kunt u uw voorstelling niet opstarten, enkel bewerken.

ghost
24 September 2005, 22:36
Selecteer uw eerste dia, klik op Diavoorstelling in de menubalk, klik op Try-out voor tijdinstellingen. Uw eerste dia verschijnt samen met een werkbalk Try-out genoemd. In deze werkbalk begint de tijd te lopen (seconden). Als u denkt dat er genoeg seconden voorbij zijn, bijvoorbeeld 10, klikt u op het pijltje naar rechts. Dan begint de tijd te lopen voor de volgende dia. Doe hier hetzelfde tot en met de laatste dia. Na de laatste dia verschijnt er een boodschap met de vraag of u deze tijden wilt vastleggen. Klik op ja. Sla uw diavoorstelling op als powerpoint voorstelling (pps) en sluit uw powerpoint. Ga nu naar de map waar u uw powerpoint voorstelling hebt opgeslagen en open deze. Nu moet alles werken. Vanuit PowerPoint zelf kunt u uw voorstelling niet opstarten, enkel bewerken. Vanuit 2003 wel :)

ghost
24 September 2005, 22:37
Bedankt, het is gelukt nu maar zit nu met een ander probleem, als ik er een liedje op de achtergrond bij doe hoor je het op de 1e dia maar op de rest niet.??
:cry:
Doe het zo http://blog.seniorennet.be/powerpointsannie/archief.php?ID=14

natje1711
24 September 2005, 22:39
Selecteer uw eerste dia, klik op Diavoorstelling in de menubalk, klik op Try-out voor tijdinstellingen. Uw eerste dia verschijnt samen met een werkbalk Try-out genoemd. In deze werkbalk begint de tijd te lopen (seconden). Als u denkt dat er genoeg seconden voorbij zijn, bijvoorbeeld 10, klikt u op het pijltje naar rechts. Dan begint de tijd te lopen voor de volgende dia. Doe hier hetzelfde tot en met de laatste dia. Na de laatste dia verschijnt er een boodschap met de vraag of u deze tijden wilt vastleggen. Klik op ja. Sla uw diavoorstelling op als powerpoint voorstelling (pps) en sluit uw powerpoint. Ga nu naar de map waar u uw powerpoint voorstelling hebt opgeslagen en open deze. Nu moet alles werken. Vanuit PowerPoint zelf kunt u uw voorstelling niet opstarten, enkel bewerken.

Maar nu heb ik een ander probleem, als ik een liedje op de achtergrond wil zetten dan speelt die dat liedje af op de 1e dia maar niet op de andere dia's en ik heb ook op alle dia's toegepast :s

J.W.
24 September 2005, 22:44
Vanuit 2003 wel :)

Juist, en vanuit XP ook, zonet ontdekt. :verlegen: :verlegen:

Pilote
24 September 2005, 22:58
welk verise heb je van office ??

95' ,97' , 2000 , xp of de 2003

J.W.
24 September 2005, 23:04
welk verise heb je van office ??

95' ,97' , 2000 , xp of de 2003

Daar u er niet bijzegt tot wie u deze vraag richt: Office XP Prof met Frontpage met SP1, SP2 en SP3.

Pilote
24 September 2005, 23:17
Daar u er niet bijzegt tot wie u deze vraag richt: Office XP Prof met Frontpage met SP1, SP2 en SP3.


sorry ,
deze vraag is aan natje1711

ghost
24 September 2005, 23:21
Maar nu heb ik een ander probleem, als ik een liedje op de achtergrond wil zetten dan speelt die dat liedje af op de 1e dia maar niet op de andere dia's en ik heb ook op alle dia's toegepast :s
Je moet wel niet vergeten opslaan als pps.

compuchrisje
25 September 2005, 00:37
De versie van windows doet er niet toe, vanaf office 2000 kan je deze instellingen toepassen in powerpoint. Meestal bekijk ik hoelang het muziekstuk is, in seconden, daarmee maak ik een gemiddelde waarmee elke dia moet blijven staan. Pas dàn ga ik aanpassen via try-out. Hierbij moet je wel rekening houden dat elke actie een toetsaanslag vraagt, dus 't is even uittesten, herproberen... geduld dus.

natje1711
25 September 2005, 14:46
sorry ,
deze vraag is aan natje1711


Ik weet dat niet
xp pro
office xp
:)

natje1711
25 September 2005, 14:49
Je moet wel niet vergeten opslaan als pps.

Ik heb het opgeslagen als pps.

De geluid en dia overgang werkt nu wel maar als ik het wil versturen per email is het telkens te groot als ik er muziek bij is, ik heb het ook al gezipd maar dan is het nog te groot, is er een manier om de muziek te verkleinen??
:)

Pilote
25 September 2005, 15:23
hier om de converter (http://downloads.vnunet.be/download/mp3/dbpoweramp+music+converter/_1157.html) te downloaden.
http://users.telenet.be/AngeloGarreyn/piloteivanh/Nieuwe%20map/Instellingen.jpg
Zoals hierboven stel je hem het best in.

en om je muziek mooi parralel te laten lopen dat muziek doorspeelt tot netjes op het einde,kan je best een 5tal puntjes plaatsen rechtsonder in beeld met een tijdsinstelling zodat het past kwa tijd .