Volledige versie bekijken : groot probleem



Qbek
25 September 2005, 18:16
Ik heb hier een computer met xp pro waarbij een 2 tal weken een nieuwe harde (sata) schijf werd geinstalleerd.Het enige probleem was dat de bios de harde schijf niet"zag",maar hij starte wel op en alles werkte.Nu heeft de computer een systeemscan gedaan met norton,door 1 of andere reden sloeg de computer af.
Nu,als de comuter opstart dan zie je de opstrartbar van windows xp,daarna komt er in een flits(niet leesbaar,het gaat te snel)een blauw scherm,waarschijnlijk met een foutmelding.
windows hernieuw installeren gaat ook nie,tijdens de installatie komt er op het scherm"windows set-up kan niet worden verdergezet wegens een interne fout"
Opsartren met veilige modus of andere werkt ook nie.(weeral da blauw scherm)


heeft er iemand raad.

Ivan
25 September 2005, 19:05
Ik heb hier een computer met xp pro waarbij een 2 tal weken een nieuwe harde (sata) schijf werd geinstalleerd.Het enige probleem was dat de bios de harde schijf niet"zag",maar hij starte wel op en alles werkte.Nu heeft de computer een systeemscan gedaan met norton,door 1 of andere reden sloeg de computer af.
Nu,als de comuter opstart dan zie je de opstrartbar van windows xp,daarna komt er in een flits(niet leesbaar,het gaat te snel)een blauw scherm,waarschijnlijk met een foutmelding.
windows hernieuw installeren gaat ook nie,tijdens de installatie komt er op het scherm"windows set-up kan niet worden verdergezet wegens een interne fout"
Opsartren met veilige modus of andere werkt ook nie.(weeral da blauw scherm)


heeft er iemand raad.

Kijk hier (http://www.softjunkie.org/artikel.php?artikel_id=184) eens.

Qbek
25 September 2005, 19:47
ben aan het proberen

Qbek
25 September 2005, 20:14
werkt niet,onherstelbare schade......probleem is dat ik niet kan formateren.Heb nog een vraagje,alsik van cd opstart(windows) dan kan ik op"f2" drukken voor een systeemherstel,hoe gaat dat juist in z'n werk?

Ivan
25 September 2005, 20:33
Ga naar http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=2429 en strart je pc op met de 6 disketten.
Laat je cd van xp er ook in zitten.

Snoepy
25 September 2005, 20:53
Om je persoonlijke gegevens nog veilig te stellen bv.:mijn doc. kan je deze alvast nog op een cd branden voor je een format c: zou doen. Hier voor kan je knoppix gebruiken. Zorg er dan wel voor dat je 2 cd-drivers hebt. Hou dan die dat kan branden vrij. Dit omdat als knoppix er in zit, deze er niet uitmag of kan tijdens dat je pc onder knoppix draait.<O:p</O:p

<O:p</O:p

Zo heb je toch nog een copy van je belangrijkste gegevens.<O:p</O:p

<O:p</O:p

Als je met outlook werkt vergeet dan ook deze map niet.<O:p</O:p

<O:p</O:p

knoppix kan je terug vinden op volgende link: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=15684 (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=15684)<O:p</O:p

<O:p</O:p

nadat je een copy hebt, kan je een herstel uitvoeren. <O:p</O:p

<O:p</O:p

Heb je ook al eens in veilige mode opgestart en systeemherstel geprobeerd?<O:p</O:p

<O:p</O:p

U komt in de Veilige modus door op F8 te drukken tijdens het opstarten.<O:p</O:p

<O:p</O:p

succes<O:p</O:p

Qbek
25 September 2005, 21:05
heb geen diskettestations op de computer!!!

Nog iets,wanneer ik vraag om windows te installeren of te herstellen,dan gaat die over naar een blauw scherm met daarop de tekst"bezig met controleren van harde schijf 117.000mb met id o op bus o (viasraid)),dat duurt ongeveer een 30min!!!!!Met de optie windows installeren,loopt die vast wegens fout.Het enige wat ik kan doen is herstellen,maar daar vind hij alleen onherstelbare fouten,bvb met chkdsk.

Qbek
25 September 2005, 21:07
snoepie:kan windows niet opstarten!!!

Qbek
25 September 2005, 21:52
vreemd genoeg krijgt de harde schijf geen benaming...bedoel c,of d..

Heezy
25 September 2005, 22:10
Ok, ff terug recapituleren:

-Staat op je sata schijf je Windows? Of is het een bijschijf?
-Dat die door het BIOS niet herkend wordt is normaal, is hier ook.
-Beste is van alles ineens te formatteren want dit klinkt niet echt goed.
-Waar wil je nu je Windows op installeren? Vergeet niet als je op je sata schijf wil installeren, je de sata drivers eerst via F6 zal moeten loaden als je geen native sata controller hebt, anders zal er geen schijf gedetecteerd worden.

PS: Gelieve in het vervolg een duidelijke probleemomschrijving te geven in de titel.

Qbek
25 September 2005, 22:52
Zal nogmaals m'n best doen.1.de computer:windows xp staat nu op een harde schijf,de harde schijf is een sata 120 giga van maxtor.Dit is de enige harde schijf op een moederbord van usus.Als ik nu opstart dan krijg ik de windows logo met de voortgangbaar,daarna krijg ik in een fractie van een seconde een blauw scherm en dan start die hernieuw op.Nu kan ik formateren,en ja ik installeer de raid controller met f6 en dat lukt,maar voordat ik kan formateren krijg ik een foutmelding"er is een fout in de set-up waardoor de installatie word afgebroken"Ik heb ook al geprobeerd met "r" te drukken bij de setup van xp met daarna chkdsk of fixboot te proberen maar daar krijg ik de melding dat er een onherstelbare fout is en moet worden afgesloten.

Snoepy
26 September 2005, 01:05
snoepie:kan windows niet opstarten!!!

Kan je nog in veilige mode geraken met je windows? Of loop het daar ook in vast?

Met knoppix heb je geen windows nodig, knoppix is linux(op cd) en start van je cd dus op.

Je kan nog wel zien wat er op je schijf staat en er een copy van maken op bv een cd.


Er is duidelijk een bestand beschadigt en dit in je basis van windows.

Je kan windows niet laten formatteren of herstellen omdat je een geupdate windows versie nu sp2 is en die op je cd waarschijnlijk sp1 of *oem* is.<O:p</O:p

Qbek
26 September 2005, 08:26
Zoals je zegt,zo is het!Van linux ken ik niets...daar kan ik niet over mee praten.
wat kan ik nu doen?

Kama5638
26 September 2005, 08:38
Niet de Knoppix, maar download eens de live-CD van PHLAK (ook linux), daarin vind je de "partition morpher". Is bijna hetzelfde als Partition Magic. Verwijder je partitie(s) en installeer WinXP opnieuw. Je data zal verloren zijn, maar je kan dan tenminste toch terug op je PC. Niet bang zijn van Linux, is bijna zoals Windows!

Kama5638
26 September 2005, 08:40
@snoepie


dan moet je wel al NTFS kunnen mounten op je Linux. Ik denk dat dat bijh een beginner wat te ver gaat.:wtf:

PeterN
26 September 2005, 10:32
Best is een volledig nieuwe format.
Staan er nog gegevens op uw schijf die je moet hebben, dan kan je eventueel deze inbouwen als bij schijf in een andere pc om zo de data er af te halen.

Zoals Heezy al opmerkte wordt de sata niet herkend in de bios, dat is normaal.
Wat hier bij mij wel anders is dan Heezy zegt, is dat ik nooit die raid drivers heb moeten installeren om alles aan het werk te krijgen. Ik zeg er wel bij dat dit met mijn asus mobo en Maxtor sata hd is, terwijl anderen dit wel moeten doen, zoals ik hier telkens lees op het forum???
Ik heb dan ook maar 1 sata hd erin zitten en werk niet met raid!

Ik heb gewoon in de bios als eerste boot device mijn cd gezet, xp erin en opstarten. Bij mij wordt dan automatisch de schijf wel herkend zonder die drivers te installeren. De setup gewoon volgen en wanneer je de keuze krijgt om partities in te stellen tijdens de setup, uw schijf terug partioneren in ntfs uitgebreid. Hierdoor wordt wel alles van de schijf gewist!!!
Daarna volg je de setup en wordt alles automatisch geformateerd en xp erop gezet.

Veel succes;)

Qbek
26 September 2005, 11:18
peter:dat wil ik al altijd duidelijk maken dat ik niet kan formatteren,hij loopt constant fout door een interne fout!!

Ik heb nu een andere harde schijf erbij geplaatst,en daar loopt alles correct.In deze computer ziet hij de ander harde schijf wel,maar ik kan er niets mee doen.
Is er geen tool dat de harde schijf checkt op fouten?

slicky
26 September 2005, 11:30
'tis misschien een rare oplossing maar leg de hd eens in de diepvries voor een uur of twee en plaats ze dan eens terug;)

Ik heb zo al een harde schijf van 30Gb gered:D

Als ik die geïnstalleerd had kreeg ik een foutmelding van in de bios,dus van bij de opstart.
Daarna werkte de hd weer normaal en ze werkt nog altijd:p

Kama5638
26 September 2005, 11:56
'tis misschien een rare oplossing maar leg de hd eens in de diepvries voor een uur of twee en plaats ze dan eens terug;)

Ik heb zo al een harde schijf van 30Gb gered:D

Als ik die geïnstalleerd had kreeg ik een foutmelding van in de bios,dus van bij de opstart.
Daarna werkte de hd weer normaal en ze werkt nog altijd:p

Welke zieke geest komt er nu bij om een harde schijf in de diepvriezer te steken???;) (crash) (crash) (crash)

slicky
26 September 2005, 11:59
Welke zieke geest komt er nu bij om een harde schijf in de diepvriezer te steken???;) (crash) (crash) (crash)
raar maar waar,ze werkt nog altijd:p
En die zieke geest is ne verslaafde aan deze site hier :cool: :evil: ;lol .

Kama5638
26 September 2005, 12:09
Join the club!:D

slicky
26 September 2005, 12:09
Je kan altijd eens proberen met dit progje

http://www.tomdownload.com/utilities/file_disk_management/hdd_regenerator.htm

je moet dat op een diskette zetten en dan via die diskette opstarten;)
je moet dan het max aantal klusters ingeven en dan het progje zijn werk laten doen:D

Snoepy
26 September 2005, 15:43
Dus op je nieuwe harde schijf heb je terug windows xp pro er op staan veronderstel ik.
Dan kan je het volgende doen om te kijken of je andere harde schijf er wel is maar niet actief zou zijn.

Doe hier voor het volgende:
start – configuratiescherm – Systeembeheer – Computerbeheer – opslag – schijfbeheer.

Als je harde schijf er hier tussen zou staan en niet actief zou zijn, zet deze dan actief.
Zie je helemaal geen tweede schijf, dan is hij niet goed aangesloten of niet in de bios geladen. (dit laatste denk ik niet want je kon je windows nog zien opstarten)

De kans is zeer groot dat je dus niet in de map “mijn documenten”(op je oude schijf) zal geraken met je nieuwe windows. Dat kan je dus wel met wat ik al heb gezegd in een vorig berichtje aan jou.<O:p</O:p

Heezy
26 September 2005, 18:26
mmm, als je zelfs niet kan formatteren, dan lijkt er mij iets fysiek defect aan de hd. Check eens met de bios tool van maxtor (staat hier als sticky in het forum). Als die fouten vindt --> rma.

En Peter, dat komt doordat Intel native sata controllers heeft, bij AMD borden waren er nog veel aparte sata chips op het mobo zelf, daarom moeten de drivers eerst geladen worden.

PeterN
27 September 2005, 08:49
mmm, als je zelfs niet kan formatteren, dan lijkt er mij iets fysiek defect aan de hd. Check eens met de bios tool van maxtor (staat hier als sticky in het forum). Als die fouten vindt --> rma.

En Peter, dat komt doordat Intel native sata controllers heeft, bij AMD borden waren er nog veel aparte sata chips op het mobo zelf, daarom moeten de drivers eerst geladen worden.
Weer iets bijgeleerd. Ik vroeg mij dat al langer af waarom dat het hier thuis wel ging zonder die drivers terwijl ik overal hier op het forum lees dat ze die nodig hebben. Thnx Heezy;)

Qbek
27 September 2005, 12:05
ik heb nu een 2de harde schijf bijgeplaatst met xp erop.In systeembeheer word de harde schijf weergegeven ,niet in "deze computer"!Nu heb ik een proggie gedownload van maxtor maxblast4,die vind de harde schijf en kan hem formatteren.....dacht ik.met maxblast4 verschijnt m'n harde schijf in "deze computer" maar van het moment dat ik erop klik slaat de computer vast.als ik hem dan hernieuw opstart is alles weer als in het begin.Nu heb terug geprobeerd om windows te installeren,maar vanaf het moment dat die moet formateren (20%) dan loopt die vast(door interne fout).


iemand nog suggesties...

slicky
27 September 2005, 12:24
Ik zou die HD terug doen van waar ze gekomen is,ze is toch nog maar twee weken oud hé,dus je hebt nog garantie,of nie??:p

Heezy
27 September 2005, 20:04
Maar je moet de Powermax tool hebben van Maxtor om te zoeken naar fouten.

Qbek
27 September 2005, 22:06
da's toch die maxblast4???ik zie anders geen ander staan.

Heezy
27 September 2005, 22:25
Klik. (http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.8db0c3d6932ced37294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/View%20By%20Category/Desktop%20Storage/Quantum%20Family)

Qbek
29 September 2005, 11:13
Ik heb nu een update gedaan van windows(sp2)en terug opgestart.....nu doet hij een controle naar de oude harde schijf(duurt ongeveer 2 uur!!).daarna kan ik hernieuw opstarten en alles werkt!!!!ik kan naar de oude bestanden en zelfs overplaatsen.alles goed dacht ik.......tot ik de oude sata schijf wilde formatteren en windows op plaatsen.Op 99´% kan hij bepaalde files niet copieren(bvb:msn).In totaal ongeveer 10 files,met als resultaat,setup kan niet worden voortgezet en moeten worden afgesloten.

gabriel
15 October 2005, 10:32
ald je op internet kan ga even naar volgede site

www.http:/aumha.org/win5/kbestop.php (http://www.http:/aumha.org/win5/kbestop.php)