Volledige versie bekijken : Pda-batterij leeg en alle gegevens gewist



florisken
26 September 2005, 21:44
Ffkes situatie schetsen : pda hp 2210 , bleutooth gps muis.
Na verlof(14dagen) , was de batterij volledig leeg en bijgevolg alle programma's en alle gegevens verwijderd.
Terug opgeladen en alles opnieuw geinstalleerd, tot zover geen probleem.
Nu na een weekend terug hetzelfde probleem, en dit is toch niet normaal na twee dagen.
Heeft er iemand ook dit probleem of een eventuele oplossing.
Kan moeilijk geloven dat het aan de batterij ligt, is pas 2maandenhalf oud.

Passat TDI
27 September 2005, 11:41
Af en toe eens syncronizeren met PC of een back-up nemen en opslaan op je geheugen kaartje .
Ik heb dat ook al eens meegemaakt en dit is ver**md verveelend .
Ps ik denk dat je veel progjes staan hebt op je PDA dat veel van jou batterij vraagt .
Heb dit ook eens meegemaakt als ik sype had geinstalleerd .
Batterij was volledig opgeladen en tegen de avond was hij luize plat .

MVG Passat TDI

tsjonker
27 September 2005, 12:05
Idd PassatTDI, een backup maken via Microsoft Active Sync, tools, backup maken. Als je het dan nog eens voorhebt zet je gewoon de backup terug (via hetzelfde menu en alles is weer in orde)

Het feit dat je pda-batterij snel leegloopt is te wijten aan het niet afsluiten van programma's. Dat is niet jouw fout. Als je gewoon de pda uitzet, komt dit ongeveer overeen met de slaapstand van je pc. Verschillende progs die je dan geopend hebt zijn dan onderhuids misschien wel nog aan het draaien en slorpen energie op. Normaal gezien heb je wel ergens een reset-knopje staan (niet het knopje om hem terug naar fabrieksinstellingen te brengen of zo) . Als je dat eens induwt dan heb je de pda uitgezet en start hij opnieuw op (vergelijkbaar met een "opnieuw opstarten" van je pc). Dan zijn alle lopende progs afgesloten.
Het zou ook kunnen dat er in je menu ergens een optie zit "stop all running programs". Dan heb je hetzelfde resultaat.

florisken
28 September 2005, 21:28
Ok . Thnx.
Zal deze tips zeker eens proberen.
Bedankt voor de reacties.
;)

caught
1 October 2005, 15:00
Heeft er iemand ook dit probleem of een eventuele oplossing.
Kan moeilijk geloven dat het aan de batterij ligt, is pas 2maandenhalf oud.[/quote]

Hallo,
Je kan ook met "sprite backup" een .exe bestand aanmaken op je storage card van je ppc. Bij een crash zijn alle programma's ineens terug geplaatst. Dit zonder tussenkomst van een andere pc.

Greetz caught.

Clioke16V
1 October 2005, 16:29
:s waarom moeilijk maken man > in de windows van de pocket pc is een programma > Ebackup genaamd > laat deze een backup maken op je storage kaart en het is gereed.

Clioke16V
1 October 2005, 16:30
:s waarom moeilijk maken man > in de windows van de pocket pc is een programma > Ebackup genaamd > laat deze een backup maken op je storage kaart en het is gereed.

caught
1 October 2005, 20:39
:s waarom moeilijk maken man > in de windows van de pocket pc is een programma > Ebackup genaamd > laat deze een backup maken op je storage kaart en het is gereed.

Ja gemakkelijk is altijd meegenomen natuurlijk, maar met Ebackup staat mijne tomtom niet terug, en met sprite backup wel.

Clioke16V
1 October 2005, 23:07
LOL rare PDA heb jij, als ik met ebackup een backup neem moet ik helemaal niks veranderen hoor, zelfs nog geen instelling.