Volledige versie bekijken : Ik heb sinds kort een dvd rew wat nu?



Kapstertje
27 September 2005, 10:18
Ik heb dus echt geen flauw idee wat nu te doen.
Alles wat ik bij usenet lees ,is voor mij echt abracadabra.
Daar heb ik ook nog het probleem dat mijn dvd speler sommige gebrande dvd,s niet afleest.:verlegen:
Nu heb ik gehoord dat dat dus aan gepast kan worden.
Maar goed elke reactie is welkom.
In dvd's ben ik dus echt blond:p

Ché
27 September 2005, 10:31
welk merk en type dvd?? welke dvd geven problemen? data of muziek of films?

Kapstertje
27 September 2005, 10:53
Onze dvd speler is een jvc XV-J112.

Als wij dan een gebrande film kijken zij het 1 en al blokjes:crazy:
Er is me al eens verteld dat de dvd speler te goed leest.

sniffer
27 September 2005, 14:18
als je blokjes hebt kan het zijn dat je de dvd te vlug gebrand hebt.
altijd de traagste snelheid nemen.

Kapstertje
27 September 2005, 14:20
De dvd ,s die ik heb gezien zijn niet door mij zelf gebrand (nog niet)

Omdat ik nog niet weet hoe dat moet ,maar ik zal dit onthouden sniffer
;)

Peter.B
27 September 2005, 17:15
omdat de compressie te groot is

Peter.B
27 September 2005, 17:54
installer dvd43 hier (http://www.dvd43.com/) dan dvdshrink 3.2 hier (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=2088)
dvd43 werkt op de achtergrond,daar moet je niets mee doen
steek uw film in de brander,als hij begint te spelen uit klikken.
open dvdshrink.je kan op"open disk"klikken of via"deze computer" naar uw dvd brander gaan,waar de film zit en die naar het linker vak slepen,in dvdshrink
nu wordt de film geanalyzeert.als dat gedaan is klik je op"re-author".ge zult dan in het midden de"main movie"zien staan,die sleep je naar het linker vak.je kan dan al eens zien of het wel degelijk de hoofdfilm is,vanonder links.dan klik je op compression settings.daar zul je dan een bepaalde waarde in % zien,die laat ik nooit onder de 75% gaan.dat doe je door de audio uit te vinken,natuurlijk moet je wel een vinkje laten staan naast geluid dat je wilt horen,als je er één uitvinkt zal je het percentage merkelijk zien stijgen en dan kun je de vreemde ondertitels ook uitvinken.hoe hoger het percentage,hoe beter de kwaliteit.
nu op"back up klikken en er zal u gevraagt worden waar de back up moet geplaatst worden op uw hd,maar als hij gedaan heeft,zal het deurtje van uw brander open gaan en zal er u gevraagt worden om een lege dvd-r/rw in te steken en zo wordt de back up op de dvd gebrand

compuchrisje
27 September 2005, 19:28
Ben niet zeker hoe het met jvc zit maar bij panasonic weet ik zeker dat die geen kopies accepteren. Kijk es in je documentatie van je speler of je hierover iets vindt.

Peter.B
27 September 2005, 19:37
de onze is een jvc xv-n316.een paar jaar oud en speelt alles af,gelukkig

Marshall
27 September 2005, 20:44
Veel dvd spelers hebben problemen met dvd-r (copies), dvd + r zou dan weer wel voldoening geven, en ook de brand snelheid speeld degelijk 'n rol, hou deze zo laag mogelijk 4 tot 8 is 'n goede keuze.



mvg Marshall. (*_*)

Kapstertje
27 September 2005, 20:51
De gebrande cd waar ik het over heb waren geleend,maar omdat ik er nu zelf 1 heb wil ik het best eens proberen .
En omdat ik de kwaliteit nu zelf kan bepalen.
Nu moet ik alleen nog zien uit te vogelen hoe of wat vandaar deze vraag,en dat wanneer ik er zelf veel tijd in heb gestoken en ik hem dan niet zou kunnen afspelen.
Bedankt voor de reacties tot nu toe, en nu nog zien hoe ik het verder moet doen,aangezien ik geen flauw idee heb.
Dus wat jullie me hier nog vertellen is nog steeds abracadabra:wtf:

Peter.B
28 September 2005, 06:27
marshall

Veel dvd spelers hebben problemen met dvd-r (copies), dvd + r zou dan weer wel voldoening geven, en ook de brand snelheid speeld degelijk 'n rol, hou deze zo laag mogelijk 4 tot 8 is 'n goede keuze.

Verschil tussen DVD+R(W) en DVD-R(W).

Eigenlijk is er heel weinig verschil tussen deze twee formaten. Het verschil is echter technisch. En is door twee verschillende groepen fabrikanten ontwikkeld. DVD-R was er het eerst en DVD+R kwam later. DVD-R discs doen het bijna op alle dvd spelers en DVD+R is dit percentage lager. Echter moet je nou niet denken, dat je DVD+R, niet kan afspelen. Dit geldt eigenlijk voor de echt oude dvdspelers.

DVD-R:

Voordelen: Percentage van het aantal dvdspelers, die dit formaat ondersteunt ligt hoog.
Nadelen: Loopt technisch achter t.o.v. dvd+r.

DVD+R:

Voordelen: Technisch beter dan dvd-r, hogere brand snelheden en nauwkeuriger. Bij RW direct video-editen vanaf disc mogelijk.
Nadelen: Ondersteunt door iets minder dvdspelers dan


http://www.extradvd.nl/html/dvd.htm

daardoor gebruik ik altijd dvd-r en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Peter.B
28 September 2005, 06:35
kapstertje

Bedankt voor de reacties tot nu toe, en nu nog zien hoe ik het verder moet doen,aangezien ik geen flauw idee heb.
kapstertje,druk mijne post af.installeer de programma's en doe het dan stap voor stap.je zult het wel zien,is zeker niet moeilijk.
probeer het eerst op een dvd-rw
en als er problemen zijn,heb je deze site nog.laat maar iets horen