Volledige versie bekijken : inktjet voedt extra blanco blad



hedemo
29 September 2005, 19:39
Sedert enkele dagen voedt mijn canon i865 printer te pas en te onpas een extra onbedrukt blad vooraleer hij de echte printbladen afdrukt.Het lijkt alsof hij ergens(internet explorer?) een setting kreeg van de sw om een "separator page" af te drukken.Bestaat er een optie voor separator pages in windows of andere sw-componenten?Of denkt de printer ten onrechte door een defekt dat er nog een blad in de machine zit op het ogenblik dat hij het
printbevel krijgt.Het probleem is opgedoken sinds enkele dagen,voordien was alles ok.
Alle raad is wekom..

alfons
1 October 2005, 10:44
Papier voor het inbrengen even los maken,ja hoe moet ik uitleggen,met duim en wijs vinger bladeren en mogelijk is dan opgelost.

hedemo
2 October 2005, 08:44
Bedankt voor uw reactie alfons maar naar mijn gevoel is dit een ander probleem.Zoals reeds vermeld,gaat de printer bvb vooraleer het eerste blad af te drukken een leeg blad voeden dat integraal en onbedrukt in de uitvoerlade terechtkomt.onmiddelijk daarna drukt hij zonder probleem het eerste tekstblad af.Hij voedt dus NIET meerdere bladen terzelfdertijd omdat zij min of meer aan mekaar zouden kleven.
Ik heb nog van niemand bevestiging gekregen omtrent het al of niet bestaan van een optie "separator page" tussen printjobs.Enig idee daaromtrent?
Groetjes

compuchrisje
2 October 2005, 20:21
Komt dat in elk programma voor? of enkel in één bepaald. Probeer via je printertools uit te zoeken hoe je printer juist is ingesteld en of hij niet een onderhoudsbeurt nodig heeft.

hedemo
3 October 2005, 13:29
Ik heb het probleem met Word indien ik een tekstblad meerdere malen na elkaar afdruk.Vooraleer hij het blad afdrukt voedt hij een blanco blad tot in de uitvoerlade.Ook in internet duikt het probleem op wanneer ik bvb een pagina afdruk.
Ik begin te vermoeden dat er een hw probleem is in de printer waarbij hij foutief detecteert dat er nog een blad in de printer aanwezig is(een microswith binnenin?) of zoiets.Ik zal eens kontakt opnemen met Canon ....

ghost
3 October 2005, 13:40
Hebt je niet zo een icoontje waarop je kunt klikken , om tezien als er nog in een wachtrij zitten, en dat die blijft haperen en dus blijft zitten ? Ik heb dat vroeger ook eens met mijn hp gehad . Als je het hebt anders daar eens verwijderen.

hedemo
3 October 2005, 18:53
Ik heb inderdaad zo een icoontje maar in de wachtrij van de printer is er niets meer te vinden.Bovendien heb ik het probleem op 2 pc's.
Het service call center van Canon/nl had met dit fenomeen reeds te maken gehad.Ze verzochten mij de laatste driver van mijn printer te downloaden en te installeren.Het zou mij niet verwonderen dat ter gelegenheid van Windows updates zij ergens een foute driver aan microsoft hebben geleverd.Dezelfde printer driver wordt ook gebruikt voor bepaalde fax-apparaten en daar bestaat de mogelijkheid om een separator page af te drukken.Temeer daar de printer vanaf aankoop(05/2004) zonder enig probleem gewerkt heeft.We zien nu wel.Alvast bedankt voor uw reacties.Herman...