Volledige versie bekijken : Hoe werkt een server?



TDSimon
29 September 2005, 20:40
Ik zou graag een server proberen te maken waar ik bestanden op kan zetten die mensen kunnen afhalen. Maar hoe begin ik daar aan?
-Welke programma's heb ik daarvoor nodig?
-Hoe ga ik het best te werk?
-Kan ik dan met php of html werken zoals een server?
-Met wat werk ik best? Linux of windows?
-Hoe kan je dan van op internet aan mijn pc geraken?
-...

Ik heb ook gehoord dat ge da met telenet nie moogt. En met ADSL? En hoeveel zal dat te kosten gaan van mijn down- en upload meter?

Mvg teddysimon

ybr
29 September 2005, 20:51
Ik zou graag een server proberen te maken waar ik bestanden op kan zetten die mensen kunnen afhalen. Maar hoe begin ik daar aan?
-Welke programma's heb ik daarvoor nodig?
-Hoe ga ik het best te werk?
-Kan ik dan met php of html werken zoals een server?
-Met wat werk ik best? Linux of windows?
-Hoe kan je dan van op internet aan mijn pc geraken?
-...

Ik heb ook gehoord dat ge da met telenet nie moogt. En met ADSL? En hoeveel zal dat te kosten gaan van mijn down- en upload meter?

Mvg teddysimon

Een server maken is echt niet zo moeilijk.
Er bestaan daar verschillende programma's voor.
Eén van de bekenste is bulletproof ftp server.
Daarin kan je dan verschillende accounts aanmaken en dan ook toegang geven naar verschillende dingen die erop staan.
Wat hier in belgie wel een beetje van een probleem is, is dat je ip adres iedere keer veranderd als je inlogt bij je provider.
Maar daar bestaan ook verschillende programma's voor om een soort vast ip adres te hebben.
Waar je wel moet mee opletten, is de upload.
Een ftp server vreet van je upload.
Als je telenet hebt zou ik het je afraden.

TDSimon
29 September 2005, 20:53
En met ADSL? Kun je een beetje meer uitleg geven over dazt vast ip

ybr
29 September 2005, 20:57
Met ADSL is het nog te doen, maar ook opletten met uw traffic.
Bij sommige providers mag je 10 GB per maand hebben en andere dan 15 GB per maand.
Om een vast ip adres te kunnen hebben kan je best eens kijken op volgende site :

http://www.no-ip.com

Daar moet je wel een account aanmaken en een klein progje van hun installeren.

TDSimon
29 September 2005, 21:12
Bedankt. Maar ik ben nog een beetje een n00b in dat gebied:crazy:. Kan er iemand van nul mss eens uitleggen wat ik precies moet doen.:verlegen:

IlPadrino
30 September 2005, 00:16
ik ben er zelf ook een nieuwe aan het maken. Voeg me toe op msn of pm, dan help ik je graag voort.

Mvg

Il Padrino

IlPadrino
30 September 2005, 00:17
Geen e-mails adressen hier zetten aub denk aan spam , doe dit anders via pm dat was ik vergeten :)

groeten

TDSimon
1 October 2005, 13:51
Merci iedereen

TDSimon
7 October 2005, 19:45
Mss heb ik mij verkeerd uitgedrukt eigenlijk wil ik een server maken om een site op te zetten. Hoe moet ik dat doen?

kurt0015
7 October 2005, 21:49
Met wat voor programma zou je dan een site kunnen draaien met ftp voor de bestanden te uploaden van bv andere pc's en me php & mysql ondersteuning (Bij mysql hoort natuurlijk phpmyadmin) ?

zou dit toch eens graag weten, zoek er al een tijdje naar.

eventure
7 October 2005, 22:15
ken iemand me adsl servertje,
en gaat echt wel traag hoor