Volledige versie bekijken : Muziek in slide show



evi
1 October 2005, 16:50
Hallo,

K heb voor de eerste keer een slide show gemaakt.
ik wil daar een passend liedje bij zetten (dat terwijl afspeelt) maar dat lukt me niet ...
Hij speelt enkele seconden af, maar enkel op de eerste afbeelding ...
Als ik het dan instel voor overal af te spelen dan speelt die maar enkele seconden af van het begin van het liedje en meer niet ...
Wie kan me helpen?:verlegen:

Aja, die slide show heb ik gemaakt met power point.

greetz
evi

marco
1 October 2005, 17:52
Ga naar diaovergang geluid-scrollen helemaal beneden ander geluid.
Neem aan dat je er een liedje wil onderzetten??
Dat liedje moet je eerst omzetten naar wav.
Ik doe dat met SCMPX 1.5.1 die kan je downloaden.
Dan invoegen(geluid uit bestand)dus het wav bestand.
Normaal zou het zo moeten gaan.
Veel succes.(y)

woepi
1 October 2005, 18:19
Een heel gemakkelijk programmake voor slideshows te maken is Photo Story 3 voor Windows. Hier kun je ook tekst en muziek bijvoegen. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=92755126-a008-49b3-b3f4-6f33852af9c1&displaylang=nl

evi
1 October 2005, 22:27
Ga naar diaovergang geluid-scrollen helemaal beneden ander geluid.
Neem aan dat je er een liedje wil onderzetten??
Dat liedje moet je eerst omzetten naar wav.
Ik doe dat met SCMPX 1.5.1 die kan je downloaden.
Dan invoegen(geluid uit bestand)dus het wav bestand.
Normaal zou het zo moeten gaan.
Veel succes.(y)dat heb ik gedaan, omgezet naar wav, maar iedere pagina waar de slide show naartoe gaat, dan begint de muziek opnieuw :cry:

evi
1 October 2005, 22:27
Een heel gemakkelijk programmake voor slideshows te maken is Photo Story 3 voor Windows. Hier kun je ook tekst en muziek bijvoegen. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=92755126-a008-49b3-b3f4-6f33852af9c1&displaylang=nl k ga da progske es downen en es proberen thx:)

evi
1 October 2005, 22:40
k vind het heel lief van die link, maar k denk dat ik me misschien verkeerd heb uitgedrukt of u me mss verkeerd hebt begrepen ....

ik heb een slide show gemaakt, daar komt maar 1 foto in, de rest is tekst ...
de foto komt het laatst ...

dat programma, voor zover ik het heb begrepen he, werkt enkel met foto's ... of klopt het niet wat ik zeg?

ik lijk mss wel dom, maar t is den eerste keer dat ik dat maak :verlegen:

2B's
1 October 2005, 23:15
Evi, ik heb gezien dat je de slide show maakt in power point. Je hebt een liedje aan de eerste dia toegevoegd, bijgevolg blijft ie enkel op die dia het liedje spelen en dat voor de duur dat je de dia gaat bekijken. Doe even het volgende: Je gaat naar de eerste dia van je power point bestand. Ga naar de werkbalk bovenaan en klik daar op invoegen. Een rolmenu gaat open en je vindt daar films en geluiden. Als je muziek op de harde schijf staat, dan ga je naar de locatie waar je muziek staat en klikt dat liedje aan. Je krijgt dan een pop up te zien die je vraagt of je het liedje gedurende je voorstelling wilt horen of dat je het enkel wil horen als het aangeklikt wordt. Daarna moet je volgende optie ook nog aanpassen: in de bovenbalk vindt je 'diavoorstelling' in het rolmenu kies je dan voor aangepaste animatie. Een nieuw venster opent zich en je ziet links onderaan de volgorde van je animatie terug. Je liedje plaats je best naar boven zodat de muziek begint van zodra je de powerpoint presentatie opstart. Dat doe je met de pijltjes die je vlak naast dat vakje terug vindt. Je hebt nog niet gedaan! je ziet wellicht ook de tabbladen "effecten"-grafiek effecten-multi media instellingen. Op dat laatste tabblad klik je even. Je ziet dan de instellingen waarmee de muziek kan afgestemd worden op de dia reeks.Laat animatie volgorde aanhouden onaangeroerd (staat standaard aangevinkt) Tijdens de diavoorstelling moet je muziek uiteraard blijven spelen, maak dus hier het bolletje zwart. Het afspelen met stoppen nadat je laatste dia werd weergegeven. Dus klik je daarop en vermeld je het aantal dia's die je gemaakt hebt. Voilà, zo zou het moeten werken. Groetjes

evi
2 October 2005, 01:25
Woehoe, t is gelukt :D
vreed wel merci ze :)

natje1711
10 October 2005, 13:23
dat heb ik gedaan, omgezet naar wav, maar iedere pagina waar de slide show naartoe gaat, dan begint de muziek opnieuw :cry:

Je mag die muziek niet toepassen op alle dia's he, want dan krijg je bij elke dia hetzelfde stukje, vergeet niet op te slaan als powerpoint voorstelling (PPS) he :p