Volledige versie bekijken : Laptop



vraagteken
1 October 2005, 18:26
hallo ik heb een laptop van in mei deze is hierbij al twee keer stuk gelopen is dat normaal telkens moet hij terug binnen bij hp voor een stuk te vervangen . en al twee keer dat ik alles kwijt ben .( ik zit er vrij lang op ).
bedankt

Nikolas
1 October 2005, 18:44
En wat precies is er iedere keer stuk?

vraagteken
1 October 2005, 18:54
Het is dat dat ik nu niet weet maar ik ben alles kwijt hebben ze me gezegd
eerste keer wast mijn harde schijf nu ?????????

Nikolas
1 October 2005, 18:58
Zal dan inderdaad wel je harde schijf zijn, back-uppen is de boodschap!

Jelle
1 October 2005, 19:11
Je zegt dat je er vrij lang op werkt:

In een laptop zit alles veel dichter op elkaar gepropt, dus is de ventilatie een heel belangrijk punt en die is bij sommige laptops een zwak punt met als gevolg oververhitting, onstabiliteit, vanzelf uitschakelen, crashes, ...
Ik raad je aan om eens als je laptop al lang aanstaat, de temperaturen eens te checken met SpeedFan (http://www.almico.com/speedfan.php).
Als die temperaturen te hoog zijn, kan je best een goede laptopkoeler kopen (een zogenaamde coolpad), die zijn niet heel duur, maar doen wonderen. Let wel op dat je er dan een koopt die de lucht wegzuigt. Antec heeft er twee goede, kijk hier (http://www.antec.com/ec/pro_notebookcooler.html) eens ;)

vraagteken
1 October 2005, 19:24
bedankt voor de raad en advies en zal het zeker zeggen tegen de computerhandelaar. het is geen gekoopt spelletje hè .

Dieter001
3 October 2005, 11:36
denk toch niet dat dat vrij normaal is hé. En wat zeggen ze bij hp zelf?

vraagteken
3 October 2005, 18:31
Ik heb een mailtje gedaan maar nog geen antwoord gekregen .
zodus afwachten

loeti
3 October 2005, 19:50
luckyluck denk niet da ge alleen zijt ik zit hier ook met een latop die heet loopt en cracht maar t's wel een dell from hell
en jelle bedankt voor uw progje heel interessant maar nog een vraag je diekoeler plakt dat aan uwen notebook of kunt ge dat daar enkel maar opzetten
mijn temp van cpu is 17900 graden C das ietske teveel zeker k'heb den ventilator op +100 perct. gezet meer kan ik niet doen zeker?

vraagteken
4 October 2005, 18:58
hp zegt; het gebruik van notebook mag geen defect aan de harde schijf veroorzaken dit was de uitleg dat ik kreeg .
voorts is nog wachten op de laptop.

Dieter001
5 October 2005, 09:11
amaai, die mannen zijn gemakkelijk. Voor hen kost dat niks. Maar t is altijd iets. Was ook zo met mijn printer.Doe dit, doe dat.

Jelle
8 October 2005, 18:08
luckyluck denk niet da ge alleen zijt ik zit hier ook met een latop die heet loopt en cracht maar t's wel een dell from hell
en jelle bedankt voor uw progje heel interessant maar nog een vraag je diekoeler plakt dat aan uwen notebook of kunt ge dat daar enkel maar opzetten
mijn temp van cpu is 17900 graden C das ietske teveel zeker k'heb den ventilator op +100 perct. gezet meer kan ik niet doen zeker?
Zo'n coolpads plakken niet vast :D
Het zijn een soort onderleggers (waar je dan je laptop op zet) met ventilators in die de warme lucht wegzuigen en dus ook nieuwe (koele) lucht daardoor aanzuigen.
Ook je laptop niet plat op tafel zetten, maar zo dat er wat lucht onder kan (je laptop op "pootjes" zetten), kan wonderen doen.

spruit
8 October 2005, 18:33
Zo'n coolpads plakken niet vast :D
Het zijn een soort onderleggers (waar je dan je laptop op zet) met ventilators in die de warme lucht wegzuigen en dus ook nieuwe (koele) lucht daardoor aanzuigen.
Ook je laptop niet plat op tafel zetten, maar zo dat er wat lucht onder kan (je laptop op "pootjes" zetten), kan wonderen doen.

thks, wist ik niet.
Maar een laptop is al niet goedkoop, minstens dat een fabricant mag doen, is toch zo'n dingen voorzien?!? en een goed produkt afleveren

vraagteken
10 October 2005, 19:58
bij mij stond hij al op twee korte latjes van ne centimeter of twee( hoogte ) achteraan wel
zo dat hij al meer warme lucht kon kwijt spelen maarja wat is de fout ik heb nog geen bericht gekregen plezant is wel iets anders hoor
(crash)

vraagteken
19 October 2005, 12:11
hallo ik mag hem vandaag gaan halen en ik eens gehoord wat voor een fout het zou kunnen zijn en zeggen weer de harde schijf en zou aan elektricische stoten liggen ????????? ga er nu iets moeten tussen plaatsen het is iets van belkin dat die stoten opvang wat betref cooler ik heb dat gevraagd viva telefoon en dat bestaand niet voor notebooks zeggen ze in de winkel ?????.
maar ik ga dat van jelle toch eens voorlegggen hoor .
groetjes

Jelle
19 October 2005, 12:15
wat betref cooler ik heb dat gevraagd viva telefoon en dat bestaand niet voor notebooks zeggen ze in de winkel
Dat bestaat zeker wel voor notebooks, want het is speciaal voor notebooks gemaakt :D

vraagteken
19 October 2005, 12:19
ik ga het vertellen desnood laten ik het straks lezen van deze forum ;)
alvast bedankt hoor