Volledige versie bekijken : Andere processor in Packard Bell pc ?



dano
2 October 2005, 22:41
Hoi,

Ik heb een pc van Packard Bell, maar ik ben niet zo tevreden over mijn huidige processor in mijn pc. Ik heb namelijk een Intel Celleron processor van 2,93 ghz. Ik vind hem toch heel langzaam werken, en ben dus van plan om er een andere processor in te zetten. Ik heb net gekeken op de website van Packard Bell en zag dit staan, maar ik werd er niet wijzer van.

CPU-ondersteuning ( Dit is trouwens van mijn huidige systeem)

Stekker mPGA 478B
Ondersteunt Intel P4 FC-PGA2 (Flip-Chip Pin Grid Array), 1400 MHz tot 2800 MHz
Waarschuwing: niet alle bovengenoemde processors zijn gekwalificeerd
100 MHz (x4 = 400 MHz) databus-ondersteuning (quad-bumped-technologie)
133 MHz (x4 = 533 MHz) databus-ondersteuning (quad-bumped-technologie)
Ondersteunt P4 Prescott 2,8 GHz FSB 533Kan iemand mij misschien helpen, welke goede, en redelijke snelle processor ik er in kan zetten ?

Alvast bedankt

Giordano

grabber
2 October 2005, 22:59
Welk moederbord heb je?

J.W.
2 October 2005, 23:16
Hoi,

Ik heb een pc van Packard Bell, maar ik ben niet zo tevreden over mijn huidige processor in mijn pc. Ik heb namelijk een Intel Celleron processor van 2,93 ghz. Ik vind hem toch heel langzaam werken, en ben dus van plan om er een andere processor in te zetten. Ik heb net gekeken op de website van Packard Bell en zag dit staan, maar ik werd er niet wijzer van. Giordano

Opgepast met MERKcomputers. Neem contact met Packard Bell en stel hen die vraag. Uw pc zal waarschijnlijk bij hen binnen moeten. Indien u het zelf probeert te doen bent u uw waarborg misschien kwijt. Merkcomputers zijn dikwijls zo ingesteld dat u alle hardware bij hen moet kopen en door hen moet laten installeren.

dano
2 October 2005, 23:23
Welk moederbord heb je?

Ik heb een Columbia VP (GA-8SIML-NF7) moederbord

dano
2 October 2005, 23:25
Opgepast met MERKcomputers. Neem contact met Packard Bell en stel hen die vraag. Uw pc zal waarschijnlijk bij hen binnen moeten. Indien u het zelf probeert te doen bent u uw waarborg misschien kwijt. Merkcomputers zijn dikwijls zo ingesteld dat u alle hardware bij hen moet kopen en door hen moet laten installeren.

Ja dat weet ik, ik heb ook dezelfde vraag gepost op het Packard Bell forum, maar ik kreeg nog geen antwoord, vandaar dat ik het hier op jupiler probeer.

whoopie
2 October 2005, 23:29
voor zover mijn kennis gaat, denk ik dat je volgens bovenstaande gegevens niet veel kunt veranderen! Omdat, als ik het goed lees, heb je een celleron van 2.4 Ghz socket 478.
Jouw moederbord ondersteunt cpu's tot 2.8Ghz met een FSB van 533 MHZ, om nog zo'n cpu te vinden zal je een beetje moeten zoeken, omdat de huidige cpu op socket 775 staat met een FSB van 800 Mhz.
en de naam PRESCOTT, is een reeks naam van intel.
Ik zou mss zeggen, steek een extra ram geheugen van 512 MB, deel u HDD op in 2 partities = 1 voor windows en 1 voor opslag van .... .
dit zal volgens mij ook al een verschil maken

grabber
2 October 2005, 23:32
Heb ff gegoogeld voor je.
Pentium 4 op 2.8Ghz is de snelste processor die ondersteund wordt. Je processor moet geschikt zijn voor Socket 478 en kan een FSB hebben van 533MHz.

Was al vermeld zie ik nu pas.

dano
2 October 2005, 23:36
Heb ff gegoogeld voor je.
Pentium 4 op 2.8Ghz is de snelste processor die ondersteund wordt. Je processor moet geschikt zijn voor Socket 478 en kan een FSB hebben van 533MHz.

Hey dat heb je snel gedaan zeg;)
Maarre een pentium 4 2,8 ghz is dus wel sneller dan mijn intell celleron van 2,93 ghz ?

grabber
2 October 2005, 23:40
Ja zekers, dat is een verschil van dag en nacht.
Is een klein beetje overdreven hoor de P4 heeft een grotere cache.
Wil je echt heel veel meer snelheid zien dan zou ik er een andere mobo en CPU in gooien.

dano
2 October 2005, 23:49
Ja zekers, dat is een verschil van dag en nacht.
Is een klein beetje overdreven hoor de P4 heeft een grotere cache.
Wil je echt heel veel meer snelheid zien dan zou ik er een andere mobo en CPU in gooien.

Ik wil eigenlijk niet zoveel geld uitgeven, want ik heb mijn pc nog geen jaar. Maarre ik ben zo dom geweest om een Packard Bell systeem te halen, en nog met een Celleron processor ook nog:close

Ik had eigenlijk liever een samengestelde pc met een flinke amd processor, maar ja, een mens maakt wel eens fouten:cry:

dano
3 October 2005, 19:15
Maar kan ik nu beter een pentium 4 2,8 ghz erin stoppen ?
Of kan ik gewoon liever gelijk een nieuwe mobo+processor kopen ?

J.W.
3 October 2005, 20:44
Maar kan ik nu beter een pentium 4 2,8 ghz erin stoppen ?
Of kan ik gewoon liever gelijk een nieuwe mobo+processor kopen ?

Gaat u zulke zware programma's draaien? Bij gewoon gebruik zult u waarschijnlijk geen verschil merken.
Is er nog waarborg op uw pc, blijf er dan af. Anders: als u er zoveel euro voor over hebt om een beetje snelheid te winnen, plaats dan een nieuwe processor. Wat betreft een nieuw moederbord: wie zegt dat alle andere onderdelen daarmee compatibel zijn?

dano
4 October 2005, 00:17
Er zit nog gewoon waarborg op mijn pc, maar ik denk dat ik er nog 512 mb geheugen bij gaat gooien, en mijn hdd in 2 partities ga in delen, ff kijken of dat helpt