Volledige versie bekijken : De Geschikte Laptop ?



Passat TDI
3 October 2005, 11:02
Yo gasten ,

Ik ben vanplan om een laptop te kopen .
En weet niet goed welk merk enz...
Er moet wel een cd & dvd RW , draadloos internet + vaste netwerkkaart , een grote HD , audio uitgang enz ... in zitten .
De bedoeling is voor al mijne muziek erop te zetten + mms de bedoeling voor windows media center erop te plaatsen .

Passat TDI
3 October 2005, 19:51
Echt niemand een voorstel .

Nikolas
3 October 2005, 20:00
Acer is een goed merk. Wij hebben de Acer Aspire 1711 ScI een tijd geleden gekocht voor € 1650 en ik heb nog niets te klagen gehad. Ondertussen zal de prijs wel al veel gezakt zijn...

loeti
3 October 2005, 20:01
zeker gene dell den mijnen is reeds 3maal binnen geweest

whoopie
3 October 2005, 21:14
ik zou zeggen om toch voor een vaste waarde te gaan, HP bv., maar denk eraan, hoe groter de HD, dat de laptop ook meer zal kosten!
tegenwoordig zijn de HD voor een degelijke laptop zo'n 60 à 80 GB, is natuurlijk afhankelijk van het aantal ..3'kes die je staan hebt, of dit voldoende is voor U.
voor een kleine 15.000 ..3'kes, zit je toch al in de buurt van zo'n 70 GB.
greetz

Simply
3 October 2005, 22:12
als je kan, kies dan ook ééntje met voldoende Ram! Minsten 1 GB en het liefst DDR3!

vanic
4 October 2005, 15:23
als je kan, kies dan ook ééntje met voldoende Ram! Minsten 1 GB en het liefst DDR3!

dan zal hij toch nog een tijdje moeten wachten... als ik dit lees...

http://tweakers.be/nieuws/37679

Simply
4 October 2005, 19:54
Idd, dacht dat deze al te verkrijgen waren, neem dan zeker DDR2, het verschil is echt groot! en je zal het je achteraf niet beklagen!!!

vanic
4 October 2005, 20:12
werkt DDR 2 geheugen niet enkel met Intel?

Dieter001
5 October 2005, 09:13
koop zeker geen medion

Heezy
5 October 2005, 12:55
Het belangrijkste waar je op moet letten als je een pc koopt, is dat je ofwel een Intel Centrino koopt, ofwel een AMD Turion. Al de rest kan je best links laten liggen.
Die overige specs zoals dvd-r... kan je makkelijk nakijken. Kijk ook wel dat je minstens een 5400rpm hd hebt, en zoals gezegd snel geheugen.

Voor je keuze tussen Centrino en Turion: http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1/

vanic
5 October 2005, 13:51
koop zeker geen medion
en waarom niet? zijn laptops met het Centrino logo...

vanic
5 October 2005, 13:54
dat je ofwel een Intel Centrino koopt, ofwel een AMD Turion. Al de rest kan je best links laten liggen.


bij Intel is het uiteraard een pentium M die je moet nemen... Centrino is een combinatie van 3 onderdelen... processor; chipset en de wifi...

maar inderdaad momenteel zijn laptops met het Centrino logo de beste keuze...

Passat TDI
5 October 2005, 14:27
Alvast bedankt vo jullie reactie hier op , Ik kan er veel uit leren .

cat
8 October 2005, 20:19
Acer is een goed merk. Wij hebben de Acer Aspire 1711 ScI een tijd geleden gekocht voor € 1650 en ik heb nog niets te klagen gehad. Ondertussen zal de prijs wel al veel gezakt zijn...

Ik heb dezelfde en ben daar heel content over. Het enige nadeel dat ik eraan vind is dat die zo zwaar zijn (ofwel ligt dat aan mij ;) ). Maar hier was het ook niet de bedoeling om hem regelmatig te verplaatsen.