Volledige versie bekijken : 5.1 en/of DTS



RedRum
3 October 2005, 18:57
hoi ik zou graag de 2.1 films die ik download in 5.1 of zelfs DTS omzetten als dat mogelijk is met welke programmas kan ik dat het beste doen liefst een beetje gebruik vriendelijk

Clioke16V
3 October 2005, 19:08
ik denk dat je van 2.1 naar 5.1 wil gaan nooit meer het effect krijgt hoor.

De film komt wss van 5.1 > deze is naar 2.1 gemaakt > dus afgeslankt, maar hoe kan nu het programma nog weten waar het in de film vanachter alleen de boxen moet laten horen enzo....


Alvast ik wens je veel sterkte in de oplossing.

RedRum
3 October 2005, 21:16
ik had ergens toch het vermoeden dit mogelijk is ben bij een vriend geweest die een redelijke goede en ook dure suround staan heeft en bij van internet op genomen films 2.1 gaven die op zijn systeem een zeer goed en redelijk juist geluid als een pioneer systeem dat kan waarom een pc nt

Clioke16V
4 October 2005, 14:40
Ja, was maar een gedacht van mij he > ik dacht gewoon dat je wel naar 5.1 kon omzetten maar dat dit effect niet meer is zoals anders de film standaard 5.1 moest zijn.

Greetz...

g_man
4 October 2005, 14:51
ik had ergens toch het vermoeden dit mogelijk is ben bij een vriend geweest die een redelijke goede en ook dure suround staan heeft en bij van internet op genomen films 2.1 gaven die op zijn systeem een zeer goed en redelijk juist geluid als een pioneer systeem dat kan waarom een pc nt

Maar dan wel niet in 5.1 ! maar in Prologic. Dit wil zeggen dat de achterste boxen in mono en niet stereo spelen. Bij mij thuis (systeem van iets meer dan 1100€) speelt alles (TV, video, radio,DVD) door de DTS-versterker in de 6 boxen, maar enkel datgene wat in 5.1 opgenomen of uitgezonden wordt, wordt ook zo weergegeven. De rest in "namaak" of prologic.

Clioke16V
4 October 2005, 19:35
Dat had ik voor se G-Man > merci, kon het niet goed verwoorden :s