Volledige versie bekijken : Slecht Beeld



Vlier
6 October 2005, 02:11
Heb op alle players slecht beeld ?
iemand raad?:crazy:

Heezy
6 October 2005, 03:18
Codecs geïnstalleerd?

Vlier
6 October 2005, 10:40
dacht van wel want als ik ze omzet naar TmpgEnc (voor op dvd) dan is het beeld wel goed?

Bluestar
6 October 2005, 11:03
Is dat enkel op uw players dat je slecht beeld hebt of ook bij andere bewerkingen?

Vlier
6 October 2005, 11:18
heb bij andere bewerkingen ook slecht beeld of geen beeld?
2 dagen geleden pc gecrasht en terug naar winkel gedaan ,heb al codecs afgehaald maar tot nu toe lukt het niet ?
lijkt op negatief beeld of overbelicht

Heezy
6 October 2005, 15:03
Welke videokaart en drivers heb je? Lijkt me het kleurcorrectie probleem van de 7x.xx drivers van NVIDIA.

Vlier
6 October 2005, 15:19
heb een Geforce fx 5500 nvidia ,displaydriver nv4_disp versie 6.14.10.7772.

Heb je hier wat aan?

Vlier
6 October 2005, 15:34
heb nog eens rondgekeken .bij virtualdub goed beeld ! bij subsync,bs-player en wmp 10 slecht??
Bij g-spot speelt hij ook slecht (overbelicht of negatief) maar zegt toch dat ik de codec heb.
Staan in totaal 60 codecs in bij video??

Heezy
6 October 2005, 16:50
1) Zoveel codecs is niet zeker niet nodig, in tegendeel, ze kunnen zelfs probs opleveren. Installeer enkel diegenen die je nodig hebt.

2) 99% zeker dat je probleem komt door de kleurcorrectie-bug van NVIDIA 77.xx drivers. 2 mogelijkheden:

-dit kan je eerst proberen om te zien of het hier wel degelijk aan ligt: rechterklik bureaublad - eigenschappen - instellingen - geavanceerd - tabblad van je videokaart - color correction - apply color changes op 'all' zetten en all channels - toepassen + ok. Dan zou het in orde moeten zijn.
-haal de nieuwste drivers af van de NVIDIA site (78.01) en installeer ze (eerst oude drivers correct verwijderen + drivercleaner, dan pas installeren).

Vlier
6 October 2005, 17:20
Alvast bedankt :het is gelukt met mijn videokaart op (ALL) te zetten .;) ;) .

Wil niet lastig zijn maar hoe kan ik weten welke codecs weg mogen en welke niet,en die Geforce is pas 2 dagen geleden geinstalleerd dus zou ik die nu al moeten updaten want daar ken ikke nie veel van !!!

Heezy
6 October 2005, 19:08
Je kan idd best de nieuwste drivers installeren van www.nvidia.com. Dan ben je ineens van die bug vanaf. Anders moet je na elke reboot hetzelfde doen. Codecs, mja gooi alles eraf, en als een film niet gaat, kijk met gspot welke codec je nodig hebt en installeer die. Ik gebruik zelf ffdshow, daar zit al het nodige in.

Vlier
7 October 2005, 20:09
okidoki merci voor de hulp

Heezy
7 October 2005, 20:25
Ggd ;-)