Volledige versie bekijken : Failed to create d3d device???



Vlier
8 October 2005, 15:01
heb een NVIDIA Geforce FX 5500 maar telkens als ik lego star wars wil opstarten zegt hij : failed to create d3d device,progamma zal nu sluiten :maar enkele dagen geleden kon mijn zoon het nog wel spelen ???(crash)

Vlier
8 October 2005, 17:54
heb op internet gelezen dat ik nu dus stuurprogammaversie 77.72 heb geupdate en naar het schijnt ligt de fout daar!!
Mijn vraag is mag ik nu in de eigenschappen van NVidea gewoon op vorig stuurprogamma duwen???

Heezy
8 October 2005, 21:07
Hey Vlier, d3d staat voor je DirectX 3D versnelling. Dus het is idd in die richting te zoeken. Welke drivers heb je nu?

Het zou inderdaad perfect kunnen, nieuwere drivers zijn niet altijd beter voor oudere videokaarten. Ale, ze zijn wel beter omdat ze meer geoptimaliseerd zijn, maar kunnen soms idd compatibilteitsprobs geven bij games.

Heb je nu de 78.01 drivers? Zoniet, zou ik die eerst eens proberen. Zoja, probeer dan eens terug te gaan naar oudere drivers.
Verwijder wel eerst je oude drivers goed hé (in software + drivercleaner).

Heezy
8 October 2005, 21:08
Ja ok, klik ene keer op Google en kom op dit (http://support.eidosinteractive.com/GI/CustomerSupport/FaqSearchResults.jsp?problemType=5&searchText=&game=177&platform=3) ;-).

Vlier
8 October 2005, 22:59
(heb nu 77.72)zal dat eens proberen maar wat is die drivercleaner?is dat nog een apart progamma?

Heezy
8 October 2005, 23:04
Idd.
Installeer eerst driver cleaner (http://www.drivercleaner.net/).
Dan via config scherm - software uw nvidia display drivers verwijderen. Dan herstarten in veilige modus en met driver cleaner alles van nvidia nog laten verwijderen.
Herstarten en drivers installeren ;-).

Vlier
8 October 2005, 23:12
oke ga dat progamma zo dadelijk afhalen en dan morgen op mijn gemak eens doen ;) .laat morgen wel iets weten of het gelukt is .alvast(y)

Vlier
12 October 2005, 14:23
Gelukt , het heeft even geduurd maar het is gelukt .:)
Merci voor de hulp . :geest