Volledige versie bekijken : probleem met aansluiten microfoon



wasbeertje
9 October 2005, 00:18
hoi,

ik heb een VIA '97 audio geluidskaart onboard waarop ik een surround luidsprekersset 5.1 heb aangesloten, alles werkt tot nu toe perfect alleen krijg ik mijn microfoon niet aangesloten,

heb al via geluiden en audioapparaten gekeken en daar vind hij mijn micro ook niet.

kan iemand mij helpen heb ik iets vergeten te installeren of heeft het te maken met mijn surround

stekker zit ook in de juiste plaats (roze) krijg wel geluid uit mijn hoofdtelefoon maar micro werkt niet

groetjes

wasbeertje

(crash) (crash)

ghost
9 October 2005, 00:38
Ga eens naar geluiden en audioapparaten =>klik dan op het tabblad volume en dan op geavanceerd , dan krijg je een venster volume control ga daar naar opties en klik op eigenschappen en kijk vanonder eens als microphone aangevinkt staat.

NickB
9 October 2005, 11:39
Jup, ga naar het configuratiescherm van je geluidskaart, bij mij staat dat zelfs naast m'n klokje, dan configuratie van de luidsprekers en daar kan je naast het fototje van je roze stekker klikken op subwoofer uitgang, en dan wordt dat ineens microfoon ingang....

wasbeertje
9 October 2005, 19:28
mijn microfoon werkt nog steeds niet, krijg dat scherm met dat fotootje van de achterkant van de pc met de stekkertjes afgebeeld.

als ik de realtek installeer lukt het wel, maar kan krijg ik geen geluid meer uit mijn luidsprekers en als ik de via '97 AC audio installeer heb ik geluid in mijn luidsprekers maar de micro werkt dan aan geen kanten

weet iemand raad????

groetjes

wasbeertje

vanic
9 October 2005, 21:09
zeker dat je bij de configuratie van de luidsprekers 5.1 aanduidt?

zeker dat je microfoon niet gedempt staat in volumecontrol.

je onboard kaart is dit één met alle uitgangen voor 5.1 ... dus groen; roze;zwart ;oranje;blauw

of heeft ze enkel groen ;roze;blauw...als het zo een is moet je steeds je roze ingang( dient voor een microfoon) softwarematig switchen naar een uitgang( sub/ center ) voor je 5.1 setje.

wasbeertje
9 October 2005, 21:28
het is een onboard kaart met alle uitgangen voor 5.1 met alle kleurtjes en steek de microfoon in de roze uitgang, maar ik krijg in het scherm volume geen enkel teken dat hij de micro herkend, als ik de audio stekker insteek krijg ik geluid maar de microfoon geeft geen enkel contact

Volgens mij is dit toch onmogelijk dat je niet met een microfoon kan werken als je een surround 5.1 gebruikt

trouwens heb die headset getest op een andere pc (zonder surround) en werkte onmiddellijk zonder problemen

zou ik dan ergens een verkeerde software of software tekort hebben mss die mijn microfoon herkent

help?????

wasbeertje

MagisterMagic
10 October 2005, 00:01
ja, wacht ook op de oplossing, sedert dat ik een nieuw moederbord heb, heb ik ook last van de micro. Heb een AsRock p4v88 met ac97 onboard voor het geluid en zelfs met nieuwste drivers van de site zelf, lukt het nog niet, moet steeds in micro praten met mond "tegen" de micro of ik hoor niks.

vanic
10 October 2005, 09:57
als je doet zoals Ghost al plaatste... zie je dan je microfoon staan?

configuratiescherm>geluid en audioapparaten>geanvaceerd( de 1é vermelding dus niet onderaan) >dan krijg je volume control>opties> de volgende volumeregelingen weergeven > alles aanvinken ( zowel bij afspelen als opnemen)> en kijk nu eens dat je microfoon niet gedempt staat ( of het volume te laag staat)

misschien ook eens kijken bij center en rear geavanceerd of er hier niets geswitcht staat.

je kan eventueel een vinkje plaatsen bij ;pictogram voor het volume in het systeemvak plaatsen( dan staat er een luidsprekertje rechtsonderaan )

theo0064
6 November 2005, 00:09
Probeer dit eens:

Open volume regeling

Opties

Eigenschappen

Opnemen aanvinken

Alle mogelijkheden in onderste vak aanvinken

ok

alle vinkjes bij selecteren weghalen BEHALVE bij microfoon

volume microfoon op het hoogste zetten

Alles sluiten