Volledige versie bekijken : Nieuw probleem Ethernet Controller



ictgirl87
9 October 2005, 17:12
Hallo mensen,
Ik heb een soortgelijk probleem als in de andere post over de ethernet controller, alleen kan ik het niet oplossen met wat er daar uitkwam. Ik zal het probleem even omschrijven:
Twee dagen geleden heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. Goede drivers van de Acer site gedownload en alles werkt weer. Behalve mijn draadloze internet verbinding. Ik heb de Ethernet Controller driver geinstalleerd, maar ik krijg ook steeds de foutmelding dat de hardware niet kan worden geinstalleerd omdat de benodigde software niet kan worden gevonden. Ook had ik een WLAN driver geinstalleerd, maar die werkt (waarschijnlijk) niet door die controller. In apparaatbeheer staat er ook zo;n vraagteken bij.
Voordat ik windows opnieuw ging installeren werkte het dus perfect. Er is ook niks mis met de BIOS, ivm de lan controller.

Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat er aan de hand is.

Mvg, ictgirl87

Ché
9 October 2005, 18:44
welke uitleg staat er bij dat gele vraagteken? vermoedelijk is er een verkeerde driver geïnstalleerd, waardoor het apparaat niet correct werkt.

ictgirl87
9 October 2005, 22:01
Bij het gele vraagteken staat dat de stuurprogramma's niet goed zijn geinstalleerd.. Maar als ik de installatie ongedaan maak en opnieuw doe, krijg ik dezelfde foutmelding, dat de hardware niet kan worden geinstalleerd.

vanic
10 October 2005, 11:35
misschien eens de drivers gebruiken die hier staan ( de eerste in de rij)
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1350.html

ipv. Windows zelf te laten kiezen ... zelf de lokatie opgeven ( geavanceerd)

ictgirl87
10 October 2005, 11:42
Die WLAN driver bedoel je? Jah die heb ik ook al geinstalleerd, maar dan krijg ik de foutmelding: IEEE 802.11 a+b+g adapter is not ready!! Ik denk dat het eraan ligt dat de Ethernet controller niet goed geinstalleerd is.

vanic
10 October 2005, 12:00
is de adapter ingeschakeld? 2é toets van links ( naast de bleutooth) bij de speciale toetsen ( bovenaan in het midden)

ictgirl87
10 October 2005, 12:14
jah die is ingeschakeld