Volledige versie bekijken : tv out is zwart wit



slicky
10 October 2005, 12:36
jips
ik heb hier in een pc een gainward Geforce 4 mx4000 128mb geïnstalleerd
Als ik de tv out aanleg met de optie klonen dan krijg ik zwart wit beeld(n) .
als de pc herstart dan is het kleur maar vanzodra windows gestart is terug zwart wit:crazy: .

iemand een idee

MagisterMagic
10 October 2005, 12:41
Kijk in de eerste plaats na of uw televisie wel een PAL-signaal binnenkrijgt van de videokaart. Europese televisies gebruiken de PAL-standaard. Als uw tv-out een NTSC-signaal uitzendt, dan levert dat problemen op. Hoe u die instellingen bereikt, hangt een beetje af van uw videokaart, maar probeer in elk geval Eigenschappen voor beeldscherm, Instellingen, Geavanceerd (of gelijk via het videodrivericoontje in het systeemvak) en dan vervolgens naar de tv-uitgang en pas zonodig de signal format aan.

Ga na of uw tv ook daadwerkelijk met S-Video-beeld overweg kan. Sommige toestellen kunnen het tweedelige s-videosignaal (y en c, waarvan de c de kleuren verzorgt) niet samenvoegen en schotelen u daarom een zwart-witbeeld voor. Als dat bij u het geval is, probeer de tv dan aan te sluiten met de analoge, gele tulp-aansluiting.

Controleer ook of geen van de S-Video-pinnetjes verbogen zijn en of alles er goed ingestoken zit. En controleer of de kabel en het Scart-blokje allebei goed werken.

Als laatste kijk goed of je wel de laatste "goeie" drivers voor je kaart hebt!

Heezy
10 October 2005, 15:55
Heb je de flash handleiding gevolgd die hier op de site staat? Op het laatste is er een cruciale stap die bepaald over de kleur bij s-video ;-) .

slicky
10 October 2005, 19:58
ik zal dan nog eens proberen met de laatste drivers;)
zal wel nie voor direct zijn hoor;)

Heezy
11 October 2005, 03:31
Je hoeft ni perse de laatste drivers te hebben. Volg gewoon de handleiding.