Volledige versie bekijken : Te zwak netwerksignaal voor laptop



pfrenken
12 October 2005, 15:52
Hallo,
Wellicht is dit een echte beginnersvraag en is het antwoord al min of meer in de diverse postings gegeven, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb aan een 3com officeConnect wireless gateway, 1 Acer laptop met ingebouwde netwerkkaart op de eerste verdieping en 2 PC's met wireless PCI-netwerkkaarten op de zolder, gekoppeld. Deze router staat zowat midden in het huis en alles werkt perfect. Als ik nu met mijn laptop in de aanbouw wil gaan werken, is het signaal eigenlijk te zwak. Soms wordt er verbinding gemaakt en soms niet. Is daar op een eenvoudige manier iets aan te doen? Versterken of langere antenne of ..... En zo ja, wat kunnen jullie mij dan adviseren?
Verplaatsen van de router is lastig vanwege de kabelverbinding.
Alvast bedankt.
Paul

Ché
13 October 2005, 20:10
hier vind je wat meer uitleg over een doe-het-zelf signaalversterking

http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=13574

poejoeter
16 October 2005, 08:10
De antennetjes waar Ch&#233; naar verwijst ,werken inderdaad. maar......... Helaas, in jou geval, zal je deze moeten richten naar je laptop , naar onder dus en moet je bijna onder de router zitten voor iet of wat resultaat. Er bestaan , tussen antennes die het signaal gaan versterken (kosten ong 120€ ergens gezien in de Clickx geloof ik) ,maar die geven de buren ook weer de kans om mee te surfen , als je niet voldoende beveiligd.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>