Volledige versie bekijken : copy van copy van copy van...



jandeloper
12 October 2005, 17:52
't is geweten dat je kopies van kopies van... een videocasette neemt dat de kwaliteit sterkt afneemt.
Maar si ddit ook het geval bij dvd's?:p


en een appart vraagje: ik heb zo'n torentje van 25 dvd's(TDK) en onderin ligt een legen doorschijnende dvd. Is dit normaal???


mercikes

ghost
12 October 2005, 18:50
't is geweten dat je kopies van kopies van... een videocasette neemt dat de kwaliteit sterkt afneemt.
Maar si ddit ook het geval bij dvd's?:p


en een appart vraagje: ik heb zo'n torentje van 25 dvd's(TDK) en onderin ligt een legen doorschijnende dvd. Is dit normaal???

mercikes Ja dat is normaal dient als bescherming van de brandlaag , van de onderste cd .Als dat rond draait tegen de bodem krijg je krassen.

nojs
14 October 2005, 19:08
ik weet het niet , maar ik denk dat de kwaliteit hetzelfde blijft want je kopieert gewoon de bits zo hé

compuchrisje
14 October 2005, 22:29
Er zal altijd wel iets aan kwaliteit verloren gaan. Bij het branden gebeuren er af en toe foutjes, die zich opstapelen bij elke volgende kopie. Als je toch verschillende kopies wil nemen van 1 cd/dvd, doe je dat best meteen in 1 sessie.

Icemar
15 October 2005, 00:51
als je een back up maakt van een backup dan kan er kwaliteits verlies komen .
dit heeft meerder oorzaaken kan aan je brander liggen hoe diep hij op de dvd zelf inbrand persoonlijk heb ik daar nog nooit last van gehad .
maar het handingste is gewoon als je 1 backup hab gemaakt om die als moeder back up te gebruiken ;)

whoopie
17 October 2005, 01:15
icemar, wat bedoel je met "moeder backup"?
want ik heb 2 dvd writers, maar met dvd shrink moet ik telkens opnieuw laten an. eer er kan gebrand worden!

Icemar
17 October 2005, 02:59
als je een back up maakt met dvd shrink kan je de backup gewoon kopieeren
deze dvd schijf kan je gebruiken om gewoon normaal een kopie te maken
dit is dus je moederbackup van de dvd ;)

jandeloper
17 October 2005, 13:30
maar dat neemt wel veel plaats in op uw harde schijf hé ;)

Icemar
17 October 2005, 13:48
wat heb je hd er mee te maken met een moederbackup dvd ???

compuchrisje
17 October 2005, 15:53
@ jandeloper: icemar bedoelt letterlijk, dat je van een dvd of cd één copy maakt, je noemt die bv mama+titel van inhoud. De originele stop je veilig weg, en je gebruikt die mama-dvd telkens terug om een nieuwe copy te maken, dus niet in serie gaan werken, enkel die mama gebruiken.

:p(a) Sorry voor de onnozele vergelijking, 'k vond niet meteen iets beters.