Volledige versie bekijken : Monitor Verbindingskabel



shweppes
13 October 2005, 19:19
hallo

had een langere kabel nodig voor m'n beeldscherm met PC te verbinden
nu heb ik een nieuwe gekocht, en men zei me dat deze kabels werken voor alle schermen ( 15" - 17" - 19" - 21" )
maar nu ik deze kabel in gebruik neem, krijg ik alles zo een klein beetje dubbel te zien, maw , alle icoontjes en noem maar op, hebben een kleine extra rand, alsof ze er dubbel staan
je krijgt het beeld van een muis die je heel snel beweegt, of zo insteld dat je ze meerdere malen ziet als je beweegt ( als je me begrijpt )

weet iemand hoe ik dit oplos ?

gerbuik ik m'n oude korte kabel, dan heb ik het dus niet aan de hand


groeten shweppes



Ps : nog iets raar, als ik een PRINT SCREEN maak en deze in word plek, zie he het probleem, maar als ik m'n oude kabel insteek, en diezelfde printscreen bekijk, heeft die dat ineens niet meer ...nogtans is het dezelfde figuur gebleven

hopenlijk de oplossing van u :-)

g_man
13 October 2005, 21:56
hallo


Ps : nog iets raar, als ik een PRINT SCREEN maak en deze in word plek, zie he het probleem, maar als ik m'n oude kabel insteek, en diezelfde printscreen bekijk, heeft die dat ineens niet meer ...nogtans is het dezelfde figuur gebleven

hopenlijk de oplossing van u :-)

Tja, das normaal denk ik, 't is alleen de weergave die niet deugt, niet het scherm zelf, dus de Prt Scr die je maakt is juist, alleen jij ziet 'm niet juist...snap je...moeilijk uit te leggen..;)
Nu, hoe langer je kabel, hoe meer storing en verlies er kan optreden. Ook zo met printerkabels. Loopt die kabel ergens langs andere stroomkabels of zo? Zitten op de uiteindes zo van die magneetjes? Anders ja , vies probleem...:wtf:

shweppes
13 October 2005, 22:39
wel,

de kabel is 3m lang (standaard van 1.5 kwam er net niet)
het "merk" is HAMA,komt uit mediamarkt
hij loopt samen met stroomkabel van beeld, maar als ik ze van elkaar verwijders blijft het probleem
staat een tv, telefoon, draadloze muis, boxen en PC-kast, allemaal op een totale afstand van +/- 2 meter , als je de lengte bekijkt.
maw, als ik m'n armen strek kan ik overal aan :-)

hopelijk nog iemand een idee ?

Praga Khan
13 October 2005, 23:06
ik heb wel overlaatst een speciale overspannings/Blikseminslag multistekkerdoos met suppersnelle onderbreker gekocht en als die wat te dicht bij de monitor zat of de kabel liep eronderdoor dan begon heel mijn beeld te trillen tot ik er barstende hoofdpijn van kreeg dus zie eens of je ook zo'n blok hebt normaal gezien heb je toch een of andere multistekker want de meesten hebben zoveel wandcontacten niet hé

Heezy
14 October 2005, 00:12
Ja idd, speel eens met de kabel en kijk eens of er geen storende elementen zijn. Anders vrees ik dat je een kabel van hogere kwaliteit moet kopen (als dat het zou kunnen oplossen).

shweppes
14 October 2005, 10:12
hela

heb eens alle kabels op de grond uit elkaar geleg, maar helaas, probleem blijft
als ik m'n oude kabel gebruik is alles ok, maar die is tekort :-)
het zal dus aa nde kabelliggen denk ik
er staat in het zeer klein "max 17" op, maar het werkte voor alles beweerde men ...


merci voor de hulp
eventuele andere oplossingen zijn nog welkom


groeten shweppes

Praga Khan
14 October 2005, 12:48
teruggaan en zeggen dat de kabel niet gaat hij heeft je tenslotte iets aangesmeerd met het gedacht dat het wel goed kwam he dus laat je niet doen en ga terug hé.Het kan wel zijn dat je moet opleggen voor de andere kabel die je nu gaat meekrijgen hoop dat je het ticketje nog hebt

Edon
16 October 2005, 12:41
Hallo,

"Dubbel beeld " met verlengkabel , heeft als oorzaak dat de capaciteit tussen de draden en mass (condensator effect ) te groot word , gebruik daarvoor een dikkere , en beter afgeschermde , deze zijn niet goedkoop .

Regards ef.