Volledige versie bekijken : software verwijderen



sniffer
17 October 2005, 14:40
ik heb een vraag ivm met het verwijderen van software.

in mijn map program files is er heel wat bijgekomen sinds de aanschaf van mijn pc.

enerzijds dingen die ik ken maar ook veel dingen die ik niet ken en niet eens weet waar ze voor dienen en of ze wel nodig zijn voor de pc.

Nu had ik daar graag eens kuis in gehouden omdat het verwarrend is dat er zoveel in staat.

Kan ik hier eventueel de namen van de programma's zetten zodat er iemand van jullie mss kan zeggen wat er mag verwijderd worden en of waar ze eventueel voor dienen?

bv flash_mx_trial enzo

Baloeke
17 October 2005, 15:37
Sommige mappen mag je denkelijk niet verwijderen in program files. Raadzaam is wel dat je de software verwijderd via configuratiescherm - software. Daar staan in principe al je geinstalleerde progamma's in. Je kan zelf uitmaken of zelfs zien in software hoe vaak je een programma gebruikt hebt. (zelden - soms - regelmatig)

Kama5638
17 October 2005, 15:45
Ik denk ook niet dat het verstandig is om je bestanden direct uit je program files te verwijderen. Er worden immers veel bestanden gedeeld gebruikt. (crash)

sniffer
17 October 2005, 19:04
nee dat weet ik wel. eerst verwijderen in configuratiescherm en software en dan pas in program files.

Maar waarover ik het meest heb is eigenlijk winrar bestanden en exe bestanden van dingen die ik gedownload heb en die ik niet meer ken.

Het is ook niet omdat ik het zelden gebruikt heb dat het niet noodzakelijk is voor de pc dacht ik of wel?

whoopie
17 October 2005, 21:09
als je weet waar je mee bezig bent, zit er niet zo direkt een probleem bij !
je kan al beginnen met de mappen te verwijderen waarvan je zeker bent, dat de software al weg is. mocht je op de een of andere manier toch een bestand verwijderen die door 2 progjes gebruikt word, kan je dit onderdeel achteraf terug installeren!

PeterN
18 October 2005, 14:31
Best is om steeds en herstelpunt (voor diegene die dit gebruiken) of beter een image te maken (backup) voor je aan zulke zaken begint indien je niet zeker bent. Zo kan je steeds terug gaan naar de huidige stand indien problemen. Dit bespaart je soms heel wat problemen naderhand ;)

sniffer
18 October 2005, 14:42
ik blijf er wel af, ben niet zeker, daarmee

kwakkwak
19 October 2005, 22:50
Efkes kijken op het net voor wat het staat dan weet je het direct. Zo doe ik het meestal ook en heb bijna nooit problemen.

greetz