Volledige versie bekijken : probleem met plextor-DVDbrander



centeaur
19 October 2005, 20:24
hoi
iedereen
sorry voor het storen, maar ik zit hier met ne probleem
nl. mijn dvdwriter leest niks meer het enige dat hij nog doet als ik een cd of dvd insteek dan is het dat lichtje die pinkt, voor de rest niks
kan het zijn dat hij kapot is (hij is nog maar een jaar oud):close
nochthans bij de gegevens staat er apparaat werkt correct

volgens een kennis zou hij geflasht zijn


is er een remedie dokter?

doei en bedankt

skinny
19 October 2005, 21:31
Heb ik ook voorgehad, gelukkig was deze nog in garantie en had ik binnen de twee dagen een volledig nieuw toestel. Op de site van plextoe staat alles heel goed uitgelegd over de te volgen stappen voor het opsturen en ontvangen van het herstelde of eventueel nieuw toestel.

Heezy
20 October 2005, 01:31
Lens eens reinigen?
Firmware eens flashen?

centeaur
20 October 2005, 13:27
En hoe doe ik dat firmware flashen???

Heezy
20 October 2005, 16:37
Naar de site van de fabricant gaan en ff zoeken achter de laatste firmware voor je apparaat. Dat downloaden en erop dubbelklikken. Is een prog dat ineens de firmware erin zal flashen.

centeaur
6 November 2005, 06:53
sorry voor deze late reactie lag in ziekenhuis
maar het is tevergeefs heb al van alles geprobeert en niks lukt ,heb nu mijne oude cd-writer ingestoken ook van plextor en .............. die werkt nu ook niet hij blijft proberen te lezen maar verder niks
zal een ander moeten kopen zeker???
toch bedankt voor de hulp mensen

Ché
6 November 2005, 16:51
aangezien beide apparaten het niet doen, zal je de oorzaak volgens mij ergens anders moeten zoeken.
Bekijk eens de aansluitingen van de ide op je moederbord. is de kabel nog oké? geen scheurtjes of harde nepen?
Worden deze apparaten in je bios herkend?
Probeer anders eens het stuurprogramma opnieuw te installeren.