Volledige versie bekijken : Problemen, help!!!



DKF
22 October 2005, 15:52
Hallo allemaal,

Ik wist niet zo goed, waar dit probleem thuishoorde dus postte ik het hier maar. Ik heb twee problemen.

Probleem 1: Steeds wanneer ik de computer opstart, krijg ik na het welkomstscherm een venstertje van Spybot dat er iets in het register wordt gewijzigd en dat weigert, hoop ik. Hoe kan ik dit schermpje laten verdwijnen, want ik kan het alleen laten verdwijnen door ALT+CTRL+DEL en dan taak beeindigen anders gaat het niet weg, ook al druk ik op dat kruisje. Verschijnt het weer. Ik heb geen zin, om dit altijd te doen, het is ook erg irritant.

Probleem 2: Mijn computer loopt regelmatig vast, hij loopt vast wanneer ik op internet zit of als ik photoshop. Hij reageert helemaal niet! Ik kan hem alleen resetten, anders kan ik niet verder.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Want ik begin me mateloos aan te ergeren aan deze twee problemen vanalles geprobeerd, hitman pro, spybot, ad-ware, hele virusscan alles. Maar nog steeds is dat niet verholpen.

Alvast heel erg bedankt,
DKF.

compuchrisje
22 October 2005, 16:32
Je kan om te beginnen al eens gaan kijken hoe je Spybot juist hebt geconfigureerd. Het staat misschien aangevinkt om het register bij opstarten te scannen en te cleanen. Kijk ook eens in je regcleanprogje om dezelfde reden. Een pc die je clean hebt kunnen afsluiten heeft dat helemaal niet nodig.
Dat vastlopen kan aan diverse dingen liggen: photoshop is geen pluimgewicht om te draaien, dus kan je best andere programma's dan even achterwege laten.
Algemeen denk ik (ben niet alwetend) dat het een kwestie is van programma-instellingen. Op voorwaarde natuurlijk dat er geen virussen of spyware gemeld worden door jouw hyperactieve programmaatjes.

DKF
22 October 2005, 16:37
Dat-laatste.
Ik weet helemaal niks van computers, wat zou er dan eigenlijk aan mijn instellingen moeten veranderen!

Simply
22 October 2005, 16:48
Om te beginnen, kan je mss al best eens een online virusscan (http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp) doen! Dit om al (vrij) zeker te zijn dat je daarin clean bent! Laat dan een goeie anti-spyware scannen!

Het traag zijn van je PC, kan eraan liggen dat er wormpjes of andere dingen opzitten, dat er teveel processen tegelijk draaien of ... dat je te weinig RAM-geheugen hebt!

EN, Zoals CompuChrisje zegt, is Photoshop een CPU-veeleisend (geheugenvretend) programma, doch een zeer goed hoor!

J.W.
22 October 2005, 16:59
Hallo allemaal,


Probleem 1: Steeds wanneer ik de computer opstart, krijg ik na het welkomstscherm een venstertje van Spybot dat er iets in het register wordt gewijzigd en dat weigert,
Alvast heel erg bedankt,
DKF.

Misschien van TeaTimer.

DKF
22 October 2005, 17:04
Ja, dat probleem is opgelost! Het lag aan de instellingen, maar mijn probleem nog steeds is die van het vastlopen.

Simply, mijn computer draait snel hoor, ik heb geen problemen in dingen zoals langzaam ofzo. Maar wel vastlopen, wanneer ik bezig ben met een werkstuk.
Dat is het enige probleem dat ik nog heb, van deze twee.

J.W.
22 October 2005, 17:39
Ja, dat probleem is opgelost! Het lag aan de instellingen, maar mijn probleem nog steeds is die van het vastlopen. Dat is het enige probleem dat ik nog heb, van deze twee.

Als u nu eens begint met te vermelden welk OS u gebruikt en hoeveel ramgeheugen u heeft, zou het voor de helpers hier een héééééééééél stuk gemakkelijker zijn om te antwoorden. Ik denk niet dat hier iemand een glazen bol heeft waarin we de specificaties kunnen zien.

compuchrisje
23 October 2005, 00:38
De oorzaken komen niet altijd van buiten (virussen, spyware...) maar soms ook van binnen uit (instellingen dus) ;) , blij dat het al iets opgelost is.

Francis
23 October 2005, 11:18
Bekijk deze link even.
T'is een begin.
Downloaden op bureaublad en rechtermuisknop klikken dan hier uitpakken en dubbelklikken.
Dan in uw profiel bij mijn computer plakken.

http://www.ivanhoejupiler.be/t15785-computerspecificaties.html

DKF
14 January 2006, 18:33
Gedaan, kijk maar bij specificaties welke instellingen ik heb ofzo.