Volledige versie bekijken : welk navigatietoestel



niccnac
24 October 2005, 20:31
Hello,

Wat is nu eigenlijk het beste navigatietoestel prijs/kwaliteit om in de auto te gebruiken , zou het vooral gebruiken voor in de benelux .
Ook de installatie voor in de auto is belangrijk , met een zuignap op de voorruit of op de ventilatie rooster lijkt me eerder geschikt kwa uitzicht op mijne P206.:cool:

Graag jullie mening of site met test over navigatietoestellen


THX
Niccnac

Clioke16V
25 October 2005, 01:55
Ik heb de Mio 168 en ben zeer tevreden over dit tostel > doet zijn werk zeer goed. In begin had ik tomtom 3 en ben nu overgegaan naar tomtom5, enige nadeel aan tomtom5 is dat die nu bij opstart langer moet zoeken naar sattelieten, maar éénmaal die er heeft blijf ik er hebben.

tsjonker
25 October 2005, 10:34
Ik sluit me aan bij Clioke. Die geïntegreerde antenne blijft verdomd handig.
Ik vond die arm op mijn ruit nogal storend en daarom heb ik om het geheel te monteren in de auto een goedkope carkit gekocht in de doe-het-zelf. Die gedemonteerd en het enkelgewricht gehouden. Dan een houten plankje, 4 vijsjes er in, een mooi stofje over het plankje en dan de gps-houder er ingeklikt.
Het geheel heb ik op een deftige plaats in mijn dashboard gevezen.

Clioke16V
25 October 2005, 11:57
idd met beetje verbeelding knutsel je zo een steun in 1. Ikzelf heb de zuignap nog wel, en heb er geen last van. Als gps er niet in hangt heb ik mijn zonnebril erop hangen :D

niccnac
26 October 2005, 10:57
Wat denken jullie van de nieuwe TomTom One benelux
die binnenkort uitkomt , of iemand die al reeds ervaring geeft met dit toestel - prijs ligt goed in de markt +- 399


niccnac

Clioke16V
26 October 2005, 11:32
Die ken ik niet dus kan ik mijn mening niet over uiten.

andre verspeete
30 October 2005, 16:09
ik heb een mio 168 ben er zeer tevreden over.
prijs kwaliteit de beste vind ik.
je hebt voor je geld een pocket pc+navigatie

tsjonker
31 October 2005, 20:05
Vergelijking gemaakt via deze sites:
TomTom one:
http://www.pdashop.be/product/19368
de processor kloksnelheid is iets groter (zijnde 380 MHz t.o.v. 300)
399 Euro
batterij levensduur 2 uur

Mio 168:
http://www.pdashop.be/product/19407
meer intern RAM geheugen
113 gr lichter en iets kleiner
365 Euro
batterij levensduur: zonder gps 12 uur, met gps (uit ondervinding) makkelijk 3-4 uur
beschikt over word, excell, agenda, contactpersonenlijst, kun je spelletjes op spelen, filmpjes op kijken, mp3 spelen, ...

Dit zijn de verschillen die ik gevonden heb. Aan u de keuze, maar geef mij maar de mio 168

niccnac
7 November 2005, 17:11
THx

Voor de uitleg , zal de tom tom maar laten voor wat het is , en mij een mio 168 of 268 of yakuma aanschaffen - die staat momenteel nu voor 388 euro bij media markt .

grrreeetz Niccnac

x-cite ride
30 November 2005, 19:16
IK lees in de specificaties van de mio 168 dat de batterij niet verwisselbaar zou zijn.

Is dit echt zo ?????

Wat moet je dan doen als de batterij stuk is of als een deel van de capaciteit van de batterij op is. ! ! ! !

Ik wil eerdaags een een GPS aanshaffen. Daarom ben ik hier op het forum aan het rondneuzen naar de ervaringen van andere gps, pda bezitters.


Groeten

Peter

baronvonkneukel
30 November 2005, 19:41
LINK (http://www.navishop.nl/main/product_info.php?products_id=203)
meer info over de mio!!!!;)

gentle suzy
30 November 2005, 19:51
ik heb 14 dagen geleden de mio269+ gekocht voor 399 euro !En ben er best tevreden over !
MAAR hij staat nu in promotie in de carrefour voor 299 euro!!
Ik had beter nog wat gewacht ! ze hadden me nochtans verwittigd dat er promoties gingen komen!maar ja !!!!!! te laat!!!:cry:

mutske
30 November 2005, 20:49
ik heb me de mio 268 plus aangeschaft bij carrefour 299 euro mijn eerste indruk is (y)

cawa
1 December 2005, 13:53
Ik heb gezien dat de tomtom go 700 ook in promotie staat. Wat zijn hier de bedenkingen over en is deze aan te raden?????

vanic
1 December 2005, 17:09
ik heb 14 dagen geleden de mio269+ gekocht voor 399 euro !

is dit niet een 268+

vanic
1 December 2005, 17:09
IK lees in de specificaties van de mio 168 dat de batterij niet verwisselbaar zou zijn.

Is dit echt zo ?????


ja...

caught
1 December 2005, 20:22
[quote=x-cite ride]IK lees in de specificaties van de mio 168 dat de batterij niet verwisselbaar zou zijn.


Hallo,
Batterij kan gewoon vervangen worden, is goed verkrijgbaar, geen enkel probleem. 4 rubber dopjes aan de onderkant eruit prikken met een tangetje, vier schroefjes losnemen met horlogeschroevendraaiertje en open klappen (even letten op de GPS doorvoer). Accu ligt dan open en bloot in zijn vakje, aansluitdraadjes zijn duidelijk. Kwartiertje werk hooguit.

Greetz.

gentle suzy
1 December 2005, 21:21
is dit niet een 268+
ge hebt gelijk !een 268 plus is het ze!een type foutje gemaakt!:verlegen:

x-cite ride
2 December 2005, 18:12
Bedankt voor de info over het al dan niet kunnen verwisselen van de batterij.

Ben ook nog aan twijfelen ----)))) PDA(met gps) vs GPS



Peter

fanasha
4 December 2005, 16:06
Hallo, ik heb gisteren de mio168 gekocht bij makro (298 €). Nu ik dat ding wil gaan gebruiken heb ik een vraagje. Moet je active sync eerst installeren voor je hem gebruikt als gps? Want als ik dat voorgeïnstalleerde kaartje erin steek, kan ik dat nergens terugvinden en kan ik dit niet openen. Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen? thx

fanasha
4 December 2005, 16:41
Niemand?

tsjonker
5 December 2005, 11:28
Normaal gezien niet. Als je het kaartje (indien daar inderdaad iets op staat) in de pda steekt zou hij deze moeten herkennen.
Het zou wel kunnen dat je het desbetreffende land (dus hetgeen op je kaartje staat) eerst moet laden in je gps software. Maar dit zou dan in het gps prog zelf moeten gebeuren. Eventjes zoeken.

edargpu3
5 December 2005, 15:56
:) Ze zeggen dat ze niet vervangbaar is maar ik heb ze wel zelf vervangen.
De prijs is om en bij de 80 € dus ja wel prijzig maar het is dus wel te doen.(y)

edargpu3
5 December 2005, 15:57
Ze zeggen dat ze niet vervangbaar is maar ik heb ze wel zelf vervangen.
De prijs is om en bij de 80 € dus ja wel prijzig maar het is dus wel te doen.

pino
5 December 2005, 16:13
Hello,

Wat is nu eigenlijk het beste navigatietoestel prijs/kwaliteit om in de auto te gebruiken , zou het vooral gebruiken voor in de benelux .
Ook de installatie voor in de auto is belangrijk , met een zuignap op de voorruit of op de ventilatie rooster lijkt me eerder geschikt kwa uitzicht op mijne P206.:cool:

Graag jullie mening of site met test over navigatietoestellen


THX
Niccnac





Ik heb een Yakumo 300gps met tom tom 3 erop alle flitspalen en nog veel meer .
365 euro, in duitsland alles erop en eraan , ja ! tomtom heb ik zelf erop gezet .
Maar je krijg er software bij van navitec.die heb ik eraf gegooit .
Heel fijn toestel twee druppels water zoals de mio 168.

http://www.yakumo.com/service/index.php?pid=46&ag=PDAs

fanasha
6 December 2005, 19:36
bedankt tsjonker voor de reactie. Het kaartje was kapot, heb heel dat ding teruggebracht en een nieuwe gekregen die het doet.

nonkelpissous
16 December 2005, 12:17
hello , allemaal ... kan iemand antwoord geven aub ,ik zou een tomtom one benelux willen aankopen , is die geschikt om naar frankrijk te rijden OF tomtom 300 go.

vanic
16 December 2005, 16:46
met Benelux in Frankrijk rijden??? misschien als de major roads van Europa er bij zijn zul je kunnen navigeren in Frankrijk via de hoofdwegen... dus je zal er nog minimaal de kaart van Frankrijk moeten bijkopen.

dus om het even welk navigatietoestel je koopt ;de kaart van Frankrijk zal er moeten bij zitten om te kunnen navigeren op straatnamenniveau ( en-of huisnr's)