Volledige versie bekijken : Probleem bestandsuitwisseling



Wouter
24 October 2005, 18:57
Ik heb thuis verschillende pc's met XP erop en 1 met Win 98 erop.

Bestandsuitwisseling tussen de XP pc's is geen probleem, maar met de Win 98 geeft dat een paar problemen.

Vanop de Win 98 kan ik de andere PC's zien en bestanden opzetten en afhalen. Maar vanop de XP's kan ik niet op de Win 98.

Weet iemand hoe het komt, wat ik moet veranderen?

capahouse
26 October 2005, 11:44
heb je je mappen gedeeld op de 98?

Wouter
26 October 2005, 13:07
ik heb alles gedeeld gezet.

Op XP moet kan je bvb een wizard doorlopen om bestanden te delen en zo.
maar op de 98 niet, of niet dat ik weet

Ché
27 October 2005, 18:42
Kan dat niet te maken hebben met de bestandsindeling. Xp is NTFS; wi98 is Fat32. En staat je firewall aan? Blokkeert die de toegang niet tot de wi 98 pc?

Wouter
27 October 2005, 22:59
misschien de bestandsindeling, maar dat betwijfel ik. want het heeft al gewerkt. en dan was het op de xp ook ntfs.

firewall al afgelegd (eerst kon ik vanop mijn laptop ook nergens op en geraakte er niemand op de mijne, maar heb dan een iprange ingesteld waarin al onze pc's zitten zo kunnen ze er allemaal op) maakt niets uit.maar kben nu niet thuis. zondag zal ik nog eens een en ander proberen.

allesins bedankt voor de moeite

spruit
28 October 2005, 12:56
probeer eens met netbuie te installeren op de xp, zie help xp..
zou moeten lukken dan ;)

sorry, netbeui

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/netbeui.mspx

compuchrisje
28 October 2005, 23:24
Als je met je Xp computer online gaat en je wil er meerdere pc's bij configureren, kan je vanuit de xp-pc een setup diskette maken voor die configuratie. Zo is dat toch bij mij gegaan, enkel die disketten in mijn windows 98 pc stoppen en het zaakje was geklaard, zonder problemen of bijkomende installatie-werken. En hier is dat een uitzondering, hihi, want meestal loopt hier alles fout.

Wouter
30 October 2005, 22:26
ja kheb dus die netbeui eens geprobeerd, maar mijn pc loopt dan vast. dus dat ligt er terug van.

alle pc's liggen aan een router en hebben allemaal internet. nadeel is, ik heb geen diskette op mijn portable. en blijkbaar kan je niet met iets anders die configuratie overzetten naar andere pc's

compuchrisje
31 October 2005, 00:15
ook niet met usb-stick?

Wouter
31 October 2005, 09:22
wel khad hem ingestoken, maar hij bleef verder vragen naar verwisselbaar medium. nee dus

Wouter
31 October 2005, 12:46
probleem is opgelost. Op de Win98 pc bij de netwerk eigenschappen waren er nog vinkjes die ik over het hoofd gezien had 'ik wil mijn bestanden kunnen delen' en 'ik wil mijn printers kunnen delen'. heropstarten en twas opgelost.

tzit altijd in een klein hoekje é

compuchrisje
31 October 2005, 18:29
Klopt en 't zijn dus meestal ook kleine dingskes, pardon vinkskes. Jij geeft commando slotje erop?

Wouter
31 October 2005, 18:30
jep. slotje mag erop.

armada
31 October 2005, 21:16
Volgens mij zou je met simpel delen in Win98 een map kunnen delen. Ik doe het zelf namelijk ook. Wel heb ik de fire-wall goed moeten zetten. De fire-wall uitzetten was bij mij geen optie, bij mij gaf Norton Internet Security dan problemen. Kan je wel onderling pingen?

Wouter
31 October 2005, 21:25
ja ik kon onderling pingen. had gewoon een vinkje vergeten aanzetten.

is ondertussen opgelost

armada
31 October 2005, 21:32
Goeie grap....