Volledige versie bekijken : probleem netwerkkaart



klanejo
25 October 2005, 21:07
hallo,

ik heb een laptop met interne netwerkkaart, ik kan enkel online via een externe netwerk kaart. als ik mijn netwerkkaart inschakel geraakt de status van de netwerkkaart niet verder dan het verkrijgen van een netwerkadres. daarna krijg ik de melding dat ik slechts beperkte verbindingsmogelijkheden heb en dus niet op internet geraak. kan iemand mij hier bij helpen? mijn provider is telenet.

Jo

PeterN
26 October 2005, 08:12
Eerst en vooral zal je eens na moeten gaan welk soort abonnement je bij telenet hebt. Ik bedoel hiermee over hoeveel ip-adressen je kan beschikken. Heb je nog een oude telenet mono aansluiting heb je slechts 1 ip-adres. Je modem zal het mac-adress van je netwerkkaart aan je ip-adres koppelen. Dit wordt slechts ieder uur gedaan (mono aansluiting). Dwz dat je niet zomaar uw aansluiting kan omwisselen naar een andere netwerk kaart, maar dat je minstens een uur moet wachten vooraleer deze zal werken.
Oplossing hiervoor is je abonnement aanpassen naar expressnet. Dit kan gratis op 'Mijn telenet'
Kijk ook eens na of je geen uitroeptekens krijgt bij je hardware systeem, zijn je drivers van de kaart goed geïnstalleerd.

klanejo
26 October 2005, 20:23
ik heb alles gecontroleerd en ik heb al express net en bij mijn netwerkkaart staat ook geen uitroep teken, vraag teken of kruis bij. als ik in het dos prompt venster ipconfig/renew ingeef dan krijg ik de melding

Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

C:\DOCUME~1\ADMINI~1>ipconfig

Windows IP-configuratie


Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.200.154
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

C:\DOCUME~1\ADMINI~1>ipconfig/renew

Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding.
Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

C:\DOCUME~1\ADMINI~1>\

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen

Jo

Ché
27 October 2005, 18:39
ik heb alles gecontroleerd en ik heb al express net en bij mijn netwerkkaart staat ook geen uitroep teken, vraag teken of kruis bij. als ik in het dos prompt venster ipconfig/renew ingeef dan krijg ik de melding

Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

C:\DOCUME~1\ADMINI~1>ipconfig

Windows IP-configuratie


Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.200.154
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

C:\DOCUME~1\ADMINI~1>ipconfig/renew

Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding.
Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

C:\DOCUME~1\ADMINI~1>\

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen

Jo

Je krijgt hoegenaamd geen ipadres van telenet. Hetgeen ik rood markeerde is een loop-adres, de pc geeft dat aan zichzelf als hij geen extern ip krijgt.
Is je interne netwerkkaart soms niet disabled? Je kan dit zien in "mijn netwerklocaties"/ Netwerkverbindingen weergeven en dan dubbelklikken op Lan-verbinding. Daar zou moeten staan "verbonden".

klanejo
27 October 2005, 20:49
mijn netwerkkaart is niet disabled, bij status staat : Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Cuda
9 January 2006, 20:35
ff resetten

tempe
1 February 2006, 21:40
Waarschijnlijk een mac adress probleem.
Je mac adress maak je zichtbaar met /je gaat naar start uitvoeren/cmd/ ipconfig /all
noteer dan bij de betreffende lanverbinding het fysieke adress dat is dus je macadress.
Dit adress moet bekend gemaakt in je modem/router of even bellen met je provider indien jij er niet bij kan, een bekend probleem in amsterdam met UPC.
Maar dan moet je niet steeds wisselen van netwerkkaart, neem dan een modem router/switch dan heb je geen problemen.

Groetjes , Tempe