Volledige versie bekijken : bestand niet meer te openen in powerpoint



walter-1-
25 October 2005, 22:25
Ik heb een ppt file gemaakt maar... sinds ik hem per mail wou doorsturen, krijg ik steeds de melding dat powerpoint deze presentatie niet kan openen. Eigenlijk is aan de instelling van de file niks veranderd. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen, bestaat daarvoor één of ander programma of kan het anders.:cry:

ghost
25 October 2005, 22:29
Klik eens met de rechtermuisknop erop , dan gaat je naar openen met =>programma kiezen en daar kies je powerpoint .

walter-1-
25 October 2005, 22:30
Dit helpt niet, ik heb al met verschillende programma's geprobeerd maar niks helpt.

J.W.
25 October 2005, 23:03
Dit helpt niet, ik heb al met verschillende programma's geprobeerd maar niks helpt.

Kunt u het ppt bestand openen vanuit PowerPoint, dus eerst PowerPoint openen, dan Bestand - Openen - naar het bestand gaan. Als dat gaat, sla het bestand dan eens op als PPS bestand.

walter-1-
25 October 2005, 23:14
ook dat helpt niet. noch via bestand openen noch via rechter muisknop en dan openen of openen met...
wanneer je het wil openen op 't ogenblik dat powerpoint nog niet openstaat, erkent hij het bestand wel als een powerpoint, opent dit programma en geeft dan de melding dat hij het bestand niet kan openen.

J.W.
25 October 2005, 23:44
Staat de extensie ".ppt" nog steeds achter de bestandsnaam?

walter-1-
26 October 2005, 18:27
het bestand is alleszins opgeslagen als een powerpoint presentatie (ppt); maar 'k heb achter mijn bestandsnamen geen extensies staan;
het is ook een vrij zwaar bestand van 590 MB.
gecopieerd naar een cd is wel gelukt, maar ook hier zelfde probleem : hij herkent het als powerpoint maar geeft dan de melding dat het bestand niet kan geopend worden.

J.W.
26 October 2005, 19:33
het bestand is alleszins opgeslagen als een powerpoint presentatie (ppt); maar 'k heb achter mijn bestandsnamen geen extensies staan;
het is ook een vrij zwaar bestand van 590 MB.
gecopieerd naar een cd is wel gelukt, maar ook hier zelfde probleem : hij herkent het als powerpoint maar geeft dan de melding dat het bestand niet kan geopend worden.

U probeert dus een bestand van 590 MB door te sturen via e-mail?????????????
In éénmaal? Met welk programma ga je dat kunnen doen? Wie kan dat ontvangen???

Hebt u "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uitgevinkt?
Verkenner - Extra - Mapopties - Tabblad Weergave

Een presentatie van 590 MB. Wat heb je daar allemaal ingestoken????????????

g_man
26 October 2005, 19:36
Ik heb een ppt file gemaakt maar... sinds ik hem per mail wou doorsturen, krijg ik steeds de melding dat powerpoint deze presentatie niet kan openen. Eigenlijk is aan de instelling van de file niks veranderd. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen, bestaat daarvoor één of ander programma of kan het anders.:cry:

Een bestand van 590Mb doorsturen per mail....?????? Dat zal wsl niet gelukt zijn en heb je de handeling ergens afgebroken. Zal daarom wsl niet meer te openen zijn...file is wsl corrupt geworden...

ghost
26 October 2005, 19:51
:wtf: :wtf: :wtf: Een powerpoint presentatie van 590mb hoeveel minuten duurt die wel niet:crazy:

2B's
26 October 2005, 22:24
Hij heeft er in ieder geval heel wat tijd in gestoken. Triestig natuurlijk dat je dan die file niet meer kan openen. Bestaat er niet zo'n bestand als recovery? Ik meen daar in het forum toch al eens van gelezen te hebben. In ieder geval zal je Walter hiermee toch helpen.

compuchrisje
26 October 2005, 23:29
Je hebt het verstuurd... dus is 't originele nog op je pc te vinden? En die file is dus inderdaad te zwaar om via mail te posten, je kon beter meteen een bende cd-tjes branden ermee. 'k Hoop dat je het niet verwijderd hebt of ik vrees ervoor.

walter-1-
26 October 2005, 23:33
verwijderd heb ik het niet. het bestand staat nog altijd op de harde schijf.

compuchrisje
26 October 2005, 23:38
Wel kan je het van daaraf dan openen?

walter-1-
26 October 2005, 23:45
dat wil ik dus juist altijd proberen, maar dat lukt niet. nog langs het bestand rechtstreeks, of met rechtermuisknop, of via powerpoint zelf...
niks lukt, raar maar waar.

snickers
2 November 2005, 16:57
als je een power point maakt moet je dit opslaan als PPS en niet ppt.

J.W.
2 November 2005, 17:09
als je een power point maakt moet je dit opslaan als PPS en niet ppt.

Sinds wanneer???????????:D :D :D

compuchrisje
3 November 2005, 23:43
J.W. en co... als je een powerpoint maakt en je slaat die op, doet office dat standaard als ppt. Persoonlijk bewaar ik die ook onder deze extensie, altijd makkelijk om aanpassingen te doen. Daarna open je de ppt en laat je die opslaan als pps. Beiden blijven naast mekaar bestaan, alleen rolt de pps gewoon verder, met als enige verschil.

J.W.
4 November 2005, 00:34
J.W. en co... als je een powerpoint maakt en je slaat die op, doet office dat standaard als ppt. Persoonlijk bewaar ik die ook onder deze extensie, altijd makkelijk om aanpassingen te doen. Daarna open je de ppt en laat je die opslaan als pps. Beiden blijven naast mekaar bestaan, alleen rolt de pps gewoon verder, met als enige verschil.

Zolang dat dat PowerPoint programma dat u gemaakt hebt op uw pc staat slaat men het op als .ppt, men kan er zoals u zegt, nu nog gemakkelijk aanpassingen aan doen en het afspelen gaat evengoed. Als u het naar iemand wilt doorsturen sla het dan op als .pps zodat de ontvanger het dadelijk kan afspelen zonder het eerst te moeten opslaan en zijn PowerPoint programma te moeten openen om het af te spelen. Het opslagen als .ppt en als .pps samen is gewoon verspilling van ruimte op uw harde schijf, want sommige PowerPoint bestanden kunnen soms wel eens groot worden, wel 560MB zoals hier onlangs werd gepost.

compuchrisje
4 November 2005, 01:06
;) 's Niks JW, Walter en ik hebben daar al een mouwke aan gepast.