Volledige versie bekijken : backup



hilde.tvdp
26 October 2005, 15:34
Hoe kan ik een ( werkende ) backup nemen van een spelletjes-cd. Dat kost zoveel geld en voor je het weet staat zo'n cd vol krassen en werkt hij niet meer ; Daarom had ik graag kunnen een back-up maken maar met nero lukt dat niet ( veel van die pc-cdgames zijn beveiligd ). Kan iemand mij helpen ?
Alvast bedankt !

Baloeke
26 October 2005, 15:52
Alcohol 120% misschien

nojs
26 October 2005, 15:57
ik weet iets denk ik

je maakt een iso file van die cd/dvd en wanneer cd/dvd het begeven heeft, brand je die isofile op een cd/dvd en heb die cd opnieuw :p

isofiles kan je maken met het programma winiso

Baloeke
26 October 2005, 16:23
En dat kan je maken met Alcohol 120% wat ik hierboven al aanhaalde

nojs
26 October 2005, 16:29
ah wist ik niet maar ook met winiso, van de zelfde soort als winzip en winrar

Baloeke
26 October 2005, 17:28
winzip en winrar niet zenne want die zijn om te comprimeren. Met een Iso file heb je ook de 'verborgen' bestanden

nojs
26 October 2005, 17:32
maar neen baloeke , ik bedoel dat het progje zo lijkt op de rest je hebt winrar , winzip en ook winiso en met die laatste kan je iso files openenen , maken ,enz

Baloeke
26 October 2005, 18:29
Weeral iets dat ik weet nojs dat het met winiso ook gaat. Je leert hier toch veel he

hilde.tvdp
26 October 2005, 19:20
Bedankt voor de tips ; ga het dan eens op mijn gemak proberen. Heb al alc 120% gedownload, maar verstond niet precies waar ik mijn back-up moet opslaan . Virtuelecd-rom ??? daar lukte het alleszins niet. Nu , misschien wat meer tijd nemen om eens goed te bekijken...

nojs
26 October 2005, 20:20
virtuele cdrom ?
daarvoor heb je virtual daemon manager voor nodig

Baloeke
27 October 2005, 11:59
Bedankt voor de tips ; ga het dan eens op mijn gemak proberen. Heb al alc 120% gedownload, maar verstond niet precies waar ik mijn back-up moet opslaan . Virtuelecd-rom ??? daar lukte het alleszins niet. Nu , misschien wat meer tijd nemen om eens goed te bekijken...

Je moet je backup ergens opslaan op je harde schijf. Met de virtuelecd-rom kan je eventueel je cd testen