Volledige versie bekijken : CPU op 100%



dawson
1 November 2005, 11:25
mijn pc is nog maar net geformateerd en toch staat mijn cpu rap op 100%
als ik kijk bij taakbeheer bij processen staat er bij Niet-actieve systeemprocessen een verbruik van 97%
kan ik dit verhelpen? want et is echt wel k*t da mn pc alt vastloopt enzo
bv wanneer ik een film omzet ofzo...
hoop da iemand me kan helpen...


grtz Daws

pinkiller300
1 November 2005, 11:32
ik heb dat eens voorgehad dat de drivers voor de usb niet goed werkten na een her-instal, heb toen gewoon drivers opnieuw installeren gedaan en het was opgelost, zonder andere drivers te downen ofzo.
kan mss eens kijken of er ergens hardware op je pc raar doet, bij mij werkte de muis niet als ik een andere usb poort nam

g_man
1 November 2005, 11:50
als ik kijk bij taakbeheer bij processen staat er bij Niet-actieve systeemprocessen een verbruik van 97%


Dat is normaal... Je moet 1 tab verder kijken, bij prestaties, en kijk eens wat er daar bij je CPU staat.

dawson
1 November 2005, 12:01
daar staat 4%...
ma hoe komt et dan dat vanaf ik bv een film omzet me nero ofzo da da op 100% staat en alles blokkeerd... opnieuw en opnieuw en opnieuw... om zot van te worden hoor

g_man
1 November 2005, 12:16
Waarom denk je dat alles blokkeerd? Dat die CPU naar 100% is bij het uitvoeren van zo'n taak is normaal ;)
Maar je moet dan niet nog vanalles willen doen. Waarschijnlijk heb je te weinig geheugen in huis...hoeveel heb je??
En/of wel heb je te weinig virtueel geheugen vrij...

Heezy
1 November 2005, 14:45
Ja idd geef je specs eens (daarvoor dient die 'Mijn PC' kader dus hé, om je sneller te helpen).

ToverLi
3 November 2005, 14:01
Waarom denk je dat alles blokkeerd? Dat die CPU naar 100% is bij het uitvoeren van zo'n taak is normaal ;)
Maar je moet dan niet nog vanalles willen doen. Waarschijnlijk heb je te weinig geheugen in huis...hoeveel heb je??
En/of wel heb je te weinig virtueel geheugen vrij...


Er zijn soms problemen met het register van windows bij het afspelen van films. Windows probeert standaart een file te identifiseren. Als dit niet lukt blijft hij dit proberen met als gevolg dat uw cpu 100% is bij het afspelen, copieren van films. De oplossing hiervoor is een bepaalde reg key verwijderen.

MAAK BEST EEN BACKUP VAN JE REGISTER !!!

1. Open regedit ( via start --> uitvoeren --> regedit ENTER

2. GA naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shel lex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

g_man
3 November 2005, 20:02
Er zijn soms problemen met het register van windows bij het afspelen van films. Windows probeert standaart een file te identifiseren. Als dit niet lukt blijft hij dit proberen met als gevolg dat uw cpu 100% is bij het afspelen, copieren van films. De oplossing hiervoor is een bepaalde reg key verwijderen.

MAAK BEST EEN BACKUP VAN JE REGISTER !!!

1. Open regedit ( via start --> uitvoeren --> regedit ENTER

2. GA naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shel lex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Opletten, gaat hier niet over afspelen van een film, doch over het omzetten ! !