Volledige versie bekijken : svcd zonder ondertiteling



navarone
1 November 2005, 19:32
Ik heb al hoofdpijn van :close omdat ik geen ondertiteling krijg op die svcd.
Met een avi heb ik geen probleem om ondertiteling mee samen te branden.
Deze film is dus een SVCD met de mappen :EXT, MPEG2, SEGMENT en SVCD.
Hoe kun je zonder veel omwegen een tekst op die film plakken. Het is wel de bedoeling dat ik die op een DVD zal branden.

mrbreezer
1 November 2005, 20:52
ik heb hetzelfde probleem, ik zou graag mijn film branden met de ondertitels erin geplakt , deze film is een xvid maar ik zou graag dit met alle extenties kunnen doen, groeten

filmmachine
1 November 2005, 23:48
Ik heb al hoofdpijn van :close omdat ik geen ondertiteling krijg op die svcd.
Met een avi heb ik geen probleem om ondertiteling mee samen te branden.
Deze film is dus een SVCD met de mappen :EXT, MPEG2, SEGMENT en SVCD.
Hoe kun je zonder veel omwegen een tekst op die film plakken. Het is wel de bedoeling dat ik die op een DVD zal branden.



nou met WINAVI zet je deze Svcd film om naar AVI dan ondertitel je deze en dan zet je hem weeer om met WINAVI naar DVD.
(y)

navarone
2 November 2005, 14:43
Van die film heb ik een image. Daar haal ik de mpeg eruit met isobuster nl "extract maar filter M2F2 mpg frames".
Vanaf nu heb ik een probleem. ALs ik die mpg via winavi wil omzetten met of zonder de ondertiteling erbij naar dvd dan blijf ie hangen na enkele minuten. Wil ik die mpg omzetten naar avi met winavi dan schud de film. Via nero krijg ik dan geen ondertiteling erbij. Dan heb ik TMPEGnc Author DVD geprobeert maar die wil van geen liefde weten. Dan heb ik nog "AVI to MPEG Converter" geprobeert maar dan loopt de audio niet gelijk met de film!

heeelp :wtf:

ghost
2 November 2005, 14:55
Zet hem dan om naar avi he volg deze site tegoei , ik doe dat ook zo en dat bolt heel goe plus geen schokken . De dvd decrypter heb je nu niet nodig.
Volg de handleiding Auto gordian knot
http://www.sectie.be/DVD2AVI/hoe.htm Je leest eerst de voorbereiding , en dan pas de handleiding ,alles wat je nodig hebt staat ook op die site.
Ik weet het er staat van dvd naar avi maaaaaar dat gaat dus ook met mpeg naar avi.

navarone
2 November 2005, 15:07
ok bedankt ik zal es proberen

navarone
2 November 2005, 17:25
bedankt ghost eindelijk verlost van mijn hoofdpijn
nog een klein detail, hoe zou het komen dat ik nu twee ondertitels zie staan
misschien door ffdshow?

ghost
2 November 2005, 17:31
Ja dat heb ik ook ik denk omdat , we vobsub en ffdshow hebben en daardoor twee ondertitels hebben . Als je voorbeeld één ondertitel wilt hebben moet je bij de ondertitel rechtermuisknop en dan naam wijzigen en een 1 erbij zetten dan ziet je maar één ondertitel . Nu kunt je hem dus omzetten naar dvd met ffdshow en winavi.:) http://www.ivanhoejupiler.be/handleidingen/omzetten.htm

navarone
2 November 2005, 17:34
waar bedoel je met "bij ondertiteling rechtermuisknop" ?

navarone
2 November 2005, 17:38
Ik heb nu ffdshow ondertiteling uitgeschakelt en zo heb ik maar 1 ondertiteling
Die is wel wat aan de kleine kant, misschien vind ik waar je die kunt vergrooten

navarone
2 November 2005, 20:10
Nu is mijn hoofpijn helemaal over (y)
Vobsub heb ik uninstalled zodat ik ffdshow over heb. Ffdshow kan ik beter bewerken. Dus gedaan met meerdere ondertiteling.
Dus die mpeg heb ik in avi omgezet met AutoGordianKnot.
Die avi heb ik samen met de ondertiteling naar dvdformaat omgezet door winavi (die ik alreeds kende). Met de tweede cd heb ik net hetzelfde gedaan.Ik heb de twee mpeg/avi-bestanden niet samengevoegd omdat er soms fouten gebeuren (formaat of beeld en geluid niet syncroon).
Om dat nu allemaal op één dvd te krijgen gebruik ik TMPGEnc DVD Author.
Daarna brand ik dat op één DVD met nero.

(y) (y) (y)