Volledige versie bekijken : Draadloos netwerk tussen meerdere computers



PorkyFrost
2 November 2005, 19:11
hier komt ie dan: hoe kan ik een draadloos netwerk creëren tussen meerdere computers? :)

Wouter
2 November 2005, 19:32
misschien ben je hier al mee geholpen: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_installeren/1

PorkyFrost
2 November 2005, 23:43
daar staat niets in over verbindingen tussen 2 computers:)

Wouter
3 November 2005, 22:32
dat maakt toch niet uit met hoeveel pc's je op je draadloos zit? je wireless router moet je gewoon instellen en dan kan je daar op met zoveel pc's je wil. (in jouw geval 2)

niet vergeten beveiliging in te stellen

PorkyFrost
3 November 2005, 23:25
ik bedoel dus de 2 pc's met router verbinden en met elkaar draadloos om zo bij langs de computers gegevens enz... uit te wisselen :)

Ché
6 November 2005, 16:43
1) draadloze router installeren. (die heeft een dns aan boord die alle pc's van een ipadres zal voorzien.)
2) al je pc's in dezelfde werkgroep steken. (anders zullen ze elkaar niet zien)
3) de bestanden delen

PorkyFrost
9 November 2005, 23:31
hoe steek ik de pc's in dezelfde werkgroep? :verlegen:

TusH
9 November 2005, 23:51
Start --> configuratiescherm --> prestaties en onderhoud --> systeem --> systeemeigenschappen --> tabke computernaam. Beiden in dezelfde werkgroep steken, de betreffende mappen op delen zetten, pc's opnieuw opstarten, firewall instellingen checken en klaar is kees

PorkyFrost
11 November 2005, 16:47
ok, bij deze gebeurd maar ik zie niets van de gedeelde bestanden van een andere computer op deze

compuchrisje
11 November 2005, 18:19
Dat kan kloppen maar dan moet je ook de mappen aanduiden die je op elke computer wil delen, gaat niet zomaar. En je moet het adres (mac-adres) van de andere pc als contactnummer gebruiken.

PorkyFrost
12 November 2005, 00:54
bedoel je met aanduiden: in de map delen zetten? want als ik bij eigenschappen op delen klik komt er gewoon op: zet de map in de map delen.

En het mac adres waar vind ik dat? :verlegen:

compuchrisje
12 November 2005, 01:16
In je router kan je de verschillende pc's zien die erop aangesloten zijn, daar staat het mac - adres bij, dit is niet hetzelfde als het IP want dàt is je router. En in netwerken in configuratiescherm moet je dus bestanden delen kiezen en best aanduiden welke mappen.

Tex@sboy
12 November 2005, 02:38
hallo
gaat het ook 2 pc "s draadloos met ieder een aparte IP adres..

groetjes