Volledige versie bekijken : Problemen met Internet en MSN- en Windows Messenger



Gertjeeuuhh
2 November 2005, 23:18
Heey,

Mijn broer zijn computer heeft problemen met zijn internet en zijn MSN-messenger (windows-messenger heeft hetzelfde probleem)

Probleem met internet:

Kan bijna geen pagina's meer laden
pagina's laden niet of zeer langzaam
(ikzelf ben bij dezelfde provider(telenet) aangesloten en ondervindt hier geen problemen mee, onze pc's hangen in verbinding met elkaar via een thuisnetwerk.)

Probleem met MSN:

Pc kan soms niet aanmelden in msn-messenger (ook niet in windows-messenger)
indien deze wel aangemeld geraakt blijft hij een aantal minuten (+-10min.) online en dan gaat de messenger automatisch afmelden.
(ikzelf ben bij dezelfde provider(telenet) aangesloten en ondervindt hier geen problemen mee, onze pc's hangen in verbinding met elkaar via een thuisnetwerk.)


Weet hier iemand raad mee?:verlegen:

Indien hier niemand mij kan mee helpen zal ik waarschijnlijk de computer formatteren en dan kijken of het over is. Zelf denk ik dat het probleem ligt aan de virussen. Omdat de computer geen Norton Antivirus aanvaard heb ik deze ook nog niet geinstalleerd.

De Computer is een Compaq Presario, oorspronkelijk een Windows ME maar is al geupgrated naar Windows XP Home Edition SP2.
Van de pentium ben ik niet zeker: Ik vermoed een Pentium 3.
De Computer is 4 jaar oud.

Gelieve mij te helpen.

Bedankt op voorhand.

compuchrisje
3 November 2005, 00:40
Best mogelijk dat het peeceetje de hele handel niet afkan. Xp beslaat al een flinke hap, om van de beide messengers nog maar te zwijgen. Dus haakt het zwakste punt af, de verbinding met telenet. Als jullie via een router online komen kan je dat natuurlijk niet nagaan, maar al elk zijn adres heeft kan je zien in het logboek, wanneer die compaq eruit vliegt. Als dat zo is, is het machientje iets te licht bevonden voor grote broer XP.
Anderzijds is een flinke ruimbeurt met adaware, regcleaner en een defragmentatie altijd een mooi hulpje. Ook je tijdelijke internetbestanden en andere temp's kan je verwijderen via schijfopruiming.

Mak
3 November 2005, 04:01
Omdat je het zelf zegt,geen Norton(of iets anders)problemen met virussen.
Dus een formatje zou niet slecht zijn(volgens mij)en na de format wel een virusscanner opzetten.

Gertjeeuuhh
3 November 2005, 12:19
Best mogelijk dat het peeceetje de hele handel niet afkan. Xp beslaat al een flinke hap, om van de beide messengers nog maar te zwijgen. Dus haakt het zwakste punt af, de verbinding met telenet. Als jullie via een router online komen kan je dat natuurlijk niet nagaan, maar al elk zijn adres heeft kan je zien in het logboek, wanneer die compaq eruit vliegt. Als dat zo is, is het machientje iets te licht bevonden voor grote broer XP.
Anderzijds is een flinke ruimbeurt met adaware, regcleaner en een defragmentatie altijd een mooi hulpje. Ook je tijdelijke internetbestanden en andere temp's kan je verwijderen via schijfopruiming.


Maar ik heb al een jaar geleden Windows XP op die computer geinstalleerd. Nooit problemen mee gehad alleen nu .

Soms meld MSN messenger niet eens aan.

compuchrisje
3 November 2005, 23:16
Ooit al eens gedacht aan een onderhoudsbeurtje? Sommige mensen denken dat pc's zichzelf opruimen, nee hoor. pas als het fout loopt begint de miserie, want dan gaat men dingen doen die het systeempje niet zo leuk vindt. Probeer dat laatste stukje van mijn vorige post maar eens, en vergelijk nadien hoeveel Mb-tjes dat poetsbeurtje je oplevert.

oogje200
4 November 2005, 20:30
Heb je al eens je telemeter bij telenet bekeken. Als je upstream veel te groot is kan dat ook de oorzaak zijn van het te traag inladen van pagina's. Voordat je de pc wil formatteren bekijk dat eens.

Gertjeeuuhh
6 November 2005, 21:17
Tuurlijk heb ik dat al bekeken maar dat had ik eigenlijk al meteen uitgesloten want dan zou mijn internet ook niet snel gaan. onze pc's hangen immers aaneen via een thuisnetwerk

sniffer
6 November 2005, 21:53
pc virusvrij maken zal al heel wat helpen

Baloeke
6 November 2005, 22:34
Hoeveel geheugen heeft die pc

Voor Microsoft® Windows® XP Professional hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)
1,5 GB vrije schijfruimte*
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger
Cd-rom-station of DVD-station
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaatVoor Windows® XP Home Edition hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.Als je denk dat er virussen inzitten kan je de pc eens laten scannen met online virusscanners.

zoals PANDA (http://www.pandasoftware.com/products/activescan.htm)of BITDEFENDER (http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html)

Je kan ook eens CCLEANER (http://www.ccleaner.com/)eens installeren en ook hitman Pro (http://www.hitmanpro.nl/)

Gertjeeuuhh
9 November 2005, 16:55
Nu wordt ik compleet zot van die pc!!
Online virusscanners hielpen totaal niet dus formatteerde ik de pc!!
Het hielp NOG altyd NIET!!

Baloeke
9 November 2005, 19:18
vermoedelijk is de pc te zwak om windows XP te draaien.

Installeer eens EVEREST Home Edition (http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1) daar kan je zien hoeveel geheugen die pc heeft. Vergelijk eens met de tabel die ik topic 9 geplaatst heb

Gertjeeuuhh
18 November 2005, 21:50
Hey,

Kheb de pc kunnen maken.
Sorry dat ik in vorige reactie zo uitvloog.
Bedankt aan iedereen die mij hielp.

Greettzzz,

Gertjeeuuhh

compuchrisje
18 November 2005, 22:54
Misschien es vertellen wat nu de oorzaak was? Als penitentie hihi

Baloeke
18 November 2005, 23:45
Ben ook benieuwd wat de problemen waren

Gertjeeuuhh
8 April 2006, 17:24
Heej,

Er waren inderdaad veel virussen die rondraasden op die pc.
Die virussen hebben zich in windows genesteld en daar wat aan gesleuteld.
Omdat ik na formatteren nog last had van die virussen was er mij aangeraden van de HD van de pc te vervangen.
Ik vervangde deze en pc zo goed als nieuw.

Thnx aan wie me hielp.

Gertjeeuuhh
6 July 2006, 22:21
Hallo ,

Kheb nu diene computer van mijn broer overgenomen.
Volledig zelf op orde gestoken.
Machtug PC'tje nu :D